Προσθήκη λεζάντας |
Την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για την άνοδο στην κατάταξη της Περιφέρειας
Πελοποννήσου όσον αφορά την αξιοποίηση του προγράμματος του ΕΣΠΑ, του μοναδικού
χρηματοδοτικού εργαλείου αυτή τη στιγμή, εξέφρασε σε συνέντευξη τύπου που
παραχώρησε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης τη Δευτέρα, 29
Οκτωβρίου 2012.
«Με μια πρώτη ματιά μπορεί κανείς να διαπιστώσει την άνοδο κατά τέσσερις
θέσεις της Περιφέρειας Πελοποννήσου, κοιτάζοντας όμως σε βάθος θα διαπιστώσει
την εξαιρετική δυναμική του προγράμματός μας, εφόσον αυτή τη στιγμή
υλοποιούνται έργα ύψους 1,5 δις ευρώ, που αντιστοιχούν στο 20% του συνόλου του
προγράμματος» δήλωσε ο Περιφερειάρχης αναφερόμενος ταυτόχρονα στις εγγενείς
αδυναμίες κατάρτισής του εξαρχής. Σύμφωνα με τον κ. Τατούλη οι δύο βασικές
αδυναμίες έγκεινται στην αδυναμία υλοποίησης των έργων από τους δικαιούχους και
στην αδυναμία των πιστωτικών ιδρυμάτων να υποστηρίξουν τους αναδόχους των
έργων.
«Συνέπεια αυτών αποτελούν και έργα τα οποία είναι ενταγμένα, παραμένουν
ωστόσο ανενεργή λόγω των αδυναμιών των δικαιούχων, κατάσταση, η οποία με τις
μεθοδικές μας παρεμβάσεις έχει αρχίσει να αλλάζει».
Σύμφωνα με τα στοιχεία τα ενταγμένα έργα αντιστοιχούν στο 135% του
προγράμματος του ΕΣΠΑ, αποτελώντας κατ’ αυτό τον τρόπο τη μεγαλύτερη εγγύηση
για την υλοποίησή του. Ο κ Τατούλης δήλωσε ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου θα
βρίσκεται εντός των στόχων του 2012, ακόμα και αυτών του μνημονίου, ενώ οι
δεσμεύσεις και η απορροφητικότητα για το 2013 προβλέπονται σε εξαιρετικά
επίπεδα.
Αναφερόμενος στο σχεδιασμό του ΕΣΠΑ, ο κ. Τατούλης επεσήμανε ότι
σχεδιάστηκε σε συνθήκες πριν την κρίση και δεν ανταποκρίνεται πλέον στις
σημερινές ανάγκες, «για το λόγο αυτό εφευρίσκουμε νέα χρηματοδοτικά εργαλεία,
όπως το Περιφερειακό Ταμείο Ενίσχυσης των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, το οποίο
απασχολεί όλους τους διεθνείς οργανισμούς με προεξάρχοντες την Ομάδα Δράσης για
την Ελλάδα, την τρόικα και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πλέον μας ζητούν την
τεχνογνωσία και οι υπόλοιπες Περιφέρειες της χώρας, προκειμένου να το
εφαρμόσουν.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του αναφορικά με το ΕΣΠΑ ο Περιφερειάρχης
αναφέρθηκε και στα τομεακά προγράμματα των Υπουργείων Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος
και Υποδομών, όπου έχουν ενταχθεί μετά από τη συνεργασία με την Περιφέρεια έργα
ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ, με αποτέλεσμα όπως χαρακτηριστικά δήλωσε «να
τρέχουν παράλληλα δύο προγράμματα για την Περιφέρεια Πελοποννήσου».
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε από τον Περιφερειάρχη και για την αλλαγή νοοτροπίας
και τη διαφορετική αντίληψη για την ένταξη των έργων στο ΕΣΠΑ, βάση της
αναπτυξιακής προοπτικής της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση για
τα σκουπίδια της Πελοποννήσου
Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση του έργου της ολοκληρωμένης διαχείρισης των
αστικών αποβλήτων της Περιφέρειας Πελοποννήσου, διαδικασία η οποία θα απαλύνει
το κόστος για τους πολίτες σημαντικά, με σκοπό να είναι το μικρότερο δυνατό,
όπως αποφασίστηκε, πριν λίγες μέρες, σε κοινή σύσκεψη της διυπουργικής
επιτροπής, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Αναφορικά με το ζήτημα αυτό, ο Περιφερειάρχης τόνισε για άλλη μια φορά ότι
ο διεθνής διαγωνισμός βρίσκεται στην τελική του φάση και ότι «το πρόγραμμα της
Πελοποννήσου είναι το μοναδικό που εξελίσσεται εντός χρονοδιαγραμμάτων και
αποτελεί τον πιλότο για την υπόλοιπη χώρα».
Πέραν των αστικών αποβλήτων ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου έκανε αναφορά στο
σχεδιασμό της Περιφέρειας για τη διαχείριση και άλλων ειδών αποβλήτων, όπως της
λυμματολάσπης και αυτών των ελαιουργείων για τα οποία βρίσκεται στο τελικό
στάδιο η επένδυση εκ μέρους Αμερικανικών κεφαλαίων, αλλά και των κτηνοτροφικών
μονάδων, όπου υπάρχουν ήδη δύο αδειοδοτημένες μονάδες και ετοιμάζονται ακόμα
τρείς.
Διεθνής διαγωνισμός για το
αεροδρόμιο της Τρίπολης στις αρχές του 2013
Το πρώτο τρίμηνο του 2013 θα βγει στον αέρα ο διεθνής διαγωνισμός για το
αεροδρόμιο της Τρίπολης, ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης κ. Τατούλης,
συμπληρώνοντας ότι για τη διευκόλυνση του έργου θα υπάρξει ειδική νομοθετική
ρύθμιση, ενώ θα εξυπηρετεί ανάγκες του επιβατικού κοινού, των εμπορικών
μεταφορών και θα είναι low cost.
Μετά την πρόσφατη σύσκεψη του Περιφερειάρχη που πραγματοποιήθηκε στο
Υπουργείο Ανάπτυξης, με συμμετοχή του γενικού γραμματέα μεταφορών κ.
Σταθόπουλου, του ειδικού γραμματέα ΣΔΙΤ κ Μαντζιούφα και του προέδρου του ΟΣΕ
κ. Θεοφανόπουλου, αποφασίστηκε η
υλοποίηση για πρώτη φορά στην Ελλάδα η υλοποίηση αεροδρομίου, αυτού της
Τρίπολης με τη διαδικασία ΣΔΙΤ.
Αναφορικά με το αεροδρόμιο Καλαμάτας ο Περιφερειάρχης δήλωσε ότι γίνεται
προσπάθεια για την αναβάθμιση του πύργου ελέγχου, με στόχο να αποτελέσει διεθνή
αερολιμένα υψηλών προδιαγραφών. Εξασφαλίστηκαν τέλος τα 15 εκατομμύρια ευρώ για
το σύνολο των αναβαθμίσεων του εν λόγω αεροδρομίου
Αξιοποίηση και επαναλειτουργία
σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου
Πολιτική βούληση της Περιφέρειας είναι επίσης η αξιοποίηση, με σαφή την
κατεύθυνση του τουρισμού, του ανενεργού σιδηροδρομικού δικτύου, για την αναβάθμιση
του οποίου ξοδεύθηκαν πολλά εκατομμύρια ευρώ εδώ και μια δεκαετία. Παράλληλα θα
αξιοποιηθούν και οι υποδομές κατά μήκος του δικτύου, παρέχοντας κατ’ αυτό τον
τρόπο επενδυτικό ενδιαφέρον.
Αναφορικά με το προαστιακό σιδηρόδρομο αποφασίστηκε η δημιουργία αυτοτελούς
γραμμής για τη σύνδεση του Λουτρακίου απευθείας με την Αττική, ενώ υπάρχει
πρόβλεψη για την αξιοποίηση του ενδομεσσηνιακού δικτύου, με σημείο αναφοράς την
Τρίπολη, καθώς και της γραμμής Κατάκολο – Κόρινθος – Μυκήνες – Άργος – Ναύπλιο.
Δημοσίευση σχολίου