«Το νερό και ο υδροφόρος
ορίζοντας αποτελούν δημόσιο αναλογιστικό αγαθό για όλους τους πολίτες» σημείωσε
με έμφαση ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης, στο δεύτερο μέρος
της συνεδρίασης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και
Ανάπτυξης και πρόσθεσε «να μη διανοηθούν να προβούν στην ιδιωτικοποίηση του
νερού, με πρόφαση τους μνημονιακούς στόχους, γιατί η ενέργεια αυτή θα αποτελεί
ξεκάθαρη προσπάθεια αποδόμησης του σκληρότερου πυρήνα της ελληνικής κοινωνίας».
Στον αντίποδα, υπάρχουν λύσεις αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης, όπως για
παράδειγμα η δημιουργία οικονομιών κλίμακος, η μόχλευση της οικονομίας και η
ορθολογική διαχείριση των οικονομικών δήλωσε ο Περιφερειάρχης.
JESSICA
Ο κ. Τατούλης,
αναφερόμενος στο πρόγραμμα αστικής ανάπλασης Jessica, σημείωσε τα προβλήματα εμπέδωσης και ενσωμάτωσης της φιλοσοφίας του από
τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που έχουν αναλάβει την ευθύνη διαχείρισής του. «Το
ενδιαφέρον μας δεν εστιάζεται στο γεγονός ότι αποτελεί ένα χρηματοδοτικό
εργαλείο, αλλά κυρίως σε πολιτικό επίπεδο, αφού συνδυάζει τις δημόσιες
επενδύσεις με την ιδιωτική πρωτοβουλία» δήλωσε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου
και πρόσθεσε ότι παρά τα προβλήματα η Περιφέρεια σε συνεργασία με τους Δήμους
έχουν ήδη ώριμα σχέδια προς ένταξη.
Στα πλαίσια του σχεδιασμού
της Περιφέρειας Πελοποννήσου για τη διαχείριση όλων των ειδών αποβλήτων
παρουσιάστηκε η επένδυση διαχείρισης αποβλήτων ελαιουργείων και λυμματολάσπης,
με στόχο την παραγωγή βιοκαυσίμου. Αναφερόμενος στα πλεονεκτήματα της επένδυσης
αυτής, ο Περιφερειάρχης τόνισε ότι θα μεταφέρει τεχνογνωσία στη χώρα, θα
δημιουργήσει προοπτικές ανάπτυξης της έρευνας, θα προσφέρει ανταποδοτικά οφέλη
στις τοπικές κοινωνίες και θα συμμετάσχει στο ποσοστό παραγόμενου βιοκαυσίμου
της χώρας προκειμένου να φτάσει τους στόχους που έχουν τεθεί.
Αναφορά έγινε επίσης από
τον Περιφερειάρχη κ. Τατούλη για την
ενεργοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου με διαδικασία
ΣΔΙΤ . «Δαπανήθηκαν από το Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης 115 εκατομμύρια ευρώ
για την αναβάθμιση του δικτύου το οποίο είναι αυτή τη στιγμή ανενεργές. Θα έχει
προσανατολισμό μεταφορικό και τουριστικό, θα ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα
και θα είναι περιβαλλοντικά ιδιαίτερα φιλικό». Για το θέμα αυτό υπάρχει ήδη
συμφωνία με το Υπουργείο Μεταφορών, τον ΟΣΕ, την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και
τους Δήμους, ενώ θετική ήταν υποδοχή του
από τους εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι οποίοι δήλωσαν τη στήριξή
τους.
Δημοσίευση σχολίου