Συνάδελφοι,
συναδέλφισσες
Το Υπουργείο Παιδείας με απόφασή του ορίζει
φέτος την 6η Οκτώβρη (και την πρώτη Δευτέρα κάθε Οκτώβρη) ως "Πανελλήνια
Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού" σ' όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην εγκύκλιό του δίνει οδηγίες για τη διοργάνωση
σχολικών αγώνων, μέσα απ' οποίους οι μαθητές θα ευαισθητοποιηθούν βιωματικά σε
θέματα "ρατσισμού και διαφορετικότητας".
Δεν πρόκειται απλά για μια ξεκομμένη
φιέστα, αλλά για "δράση" ενταγμένη στο ευρύτερο πρόγραμμα του
Υπουργείου "Κοινωνικό Σχολείο",
που εξαγγέλθηκε τον περασμένο Ιούλιο. Μέσω του προγράμματος αυτού, μία σειρά
από μαθησιακούς τομείς, επιμόρφωση, σχολικές δραστηριότητες κλπ, που το Δημόσιο
Σχολείο όφειλε να καλύπτει, εκχωρούνται σε εξωθεσμικούς φορείς και Ινστιτούτα.
Η εξαγγελία των αξόνων δράσης του "Κοινωνικού
Σχολείου" μόνο ως ακραία πρόκληση μπορεί να εκληφθεί από τους
εκπαιδευτικούς και τους γονείς, που αγωνιούν για τη μόρφωση των παιδιών τους
και αναγκάζονται να βάζουν συνέχεια το χέρι στην τσέπη:
● Μιλούν
για "εισαγωγή των εννοιών του Ολυμπισμού και των Εικαστικών" τη
στιγμή που το μάθημα της "Ολυμπιακής Παιδείας" έχει καταργηθεί, ενώ
τα κενά σε εκπαιδευτικούς των Εικαστικών είναι μονίμως τεράστια!
●
Μιλούν για "πρόληψη των μολυσματικών ασθενειών" τη στιγμή που οι
γονείς πληρώνουν όχι μόνο για τον εμβολιασμό των παιδιών, αλλά και για ένα απλό
πιστοποιητικό υγείας!
●
Μιλούν για σεξουαλική διαπαιδαγώγηση μέσω του Ινστιτούτου του …κ. Ασκητή (!) τη
στιγμή που το κεφάλαιο για το αναπαραγωγικό σύστημα του ανθρώπου βγαίνει από τη
διδακτέα ύλη της 1ης Γυμνασίου!
● Μιλούν
για σεβασμό στη διαφορετικότητα και στα ΑΜΕΑ, τη στιγμή που έχουν ήδη
δρομολογήσει το κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων!
●
Μιλούν για καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας και προτείνουν ως λύση την
επέκταση σ' όλο τον μαθητικό πληθυσμό του προγράμματος ΕΥΖΗΝ, ενός προγράμματος
που έχει καταδικαστεί από το συνδικαλιστικό κίνημα και τους Συλλόγους και
Ενώσεις Γονέων!
Αυτό όμως που ξεπερνά κάθε όριο υποκρισίας
είναι το όψιμο "ενδιαφέρον" της κυβέρνησης για τον αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή. Στην ανακοίνωσή τους για
την "Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού" μιλούν για την "παρεμβατική δυναμική του
αθλητισμού" τη στιγμή που:
● Μείωσαν
κατά μία ώρα τη Φ.Α. στη Β΄ Γυμνασίου και τη Β΄ Λυκείου, ενώ στα Επαγγελματικά
Λύκεια δεν υπάρχει καθόλου ως μάθημα. Στα Δημοτικά, μη ΕΑΕΠ, παραμένει στις δύο
ώρες τη βδομάδα, τη στιγμή που η παχυσαρκία και ο παιδικός διαβήτης σπάνε
ρεκόρ!
●
Έκλεισαν τα Αθλητικά Σχολεία!
●
Με τη μείωση της κρατικής επιχορήγησης, τρία χρόνια έχει να έρθει στα σχολεία
καινούριο αθλητικό υλικό. Οι γυμναστές αναγκάζονται να κάνουν μάθημα με μπάλες
που δανείζονται απ' τους μαθητές.
●
Πέρυσι, με τα μεγάλα κενά σε γυμναστές, σε πολλά Δημοτικά το μάθημα της Φ.Α. το
έκαναν δάσκαλοι ή …δεν γινόταν καθόλου!
Συνάδελφοι,
Η Φυσική Αγωγή, παιδαγωγική διαδικασία που
αποσκοπεί στη βελτίωση της υγείας και στην αρμονική ανάπτυξη του ανθρώπινου
οργανισμού, δε μπορεί να αντιμετωπίζεται με μπαλώματα στο ωρολόγιο πρόγραμμα,
ούτε με αντικατάσταση του γυμναστή από το δάσκαλο. Δε μπορεί να γίνεται ντεκόρ
στις κυβερνητικές φιέστες. Χρειάζεται ολοκληρωμένο σχεδιασμό, που να
διασφαλίζει τις κατάλληλες υποδομές, αθλητικό εξοπλισμό, επιστημονικό δυναμικό.
Χρειάζεται διορισμούς γυμναστών, ώστε οι ώρες του μαθήματος να αυξηθούν ανάλογα
με τις ανάγκες κάθε ηλικίας.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους, τους
Συλλόγους των Εκπαιδευτικών, τους Συλλόγους και τις Ενώσεις Γονέων να
αποκαλύψουν το ρόλο που παίζουν τα προγράμματα τύπου "Κοινωνικό
Σχολείο". Προγράμματα που δεν "φτιασιδώνουν" απλά τις ελλείψεις
του Δημόσιου Σχολείου, αλλά είναι ένα ακόμη εργαλείο για την προώθηση των
αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην Εκπαίδευση. Ένα εργαλείο για την ευκολότερη
προώθηση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία και τις
σχολικές δραστηριότητες, για τη διαμόρφωση εκείνου του "μοντέλου"
μαθητή - εργαζόμενου που έχει ανάγκη η "αγορά".
Τους καλούμε να αγωνιστούν, μαζί μ' όλους
τους εργαζομένους για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα και σφαιρικά τους
μαθητές και θα φροντίζει για την ισόρροπη σωματική τους ανάπτυξη, για το
σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών!
Τρίπολη 6-10-2014
Δημοσίευση σχολίου