Την παράταση της στρατιωτικής θητείας κατά δύο έως τρεις μήνες σε εθελοντική βάση και για όσους οπλίτες θέλουν να υπηρετήσουν στην Αττική ή στα… μεγάλα αστικά κέντρα επεξεργάζεται η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, στο πλαίσιο των ριζικών αλλαγών που προωθεί στο σύστημα των μεταθέσεων, με στόχο την αύξηση της επάνδρωσης των μονάδων στον Έβρο και στα νησιά και την αποσυμφόρηση των στρατοπέδων σε περιοχές με χαμηλή έως και ανύπαρκτη επιχειρησιακή αναγκαιότητα, όπως στο Πεντάγωνο, από τους VIP στρατιώτες.
Ο Πάνος Καμμένος, αναφερόμενος στις αλλαγές που προωθούνται, επιβεβαίωσε ότι όντως η πολιτική ηγεσία εξετάζει το ενδεχόμενο να υπηρετούν προαιρετικά περισσότερους μήνες θητεία όσοι επιθυμούν να παίρνουν μετάθεση στην Αττική ή στα μεγάλα αστικά κέντρα. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε να εξισορροπηθεί κατά κάποιο τρόπο η ανισότητα ανάμεσα σε αυτούς που από το κέντρο κατάταξης τοποθετούνται σε μονάδες του Έβρου, των νησιών ή της προκάλυψης, απ’ όπου και απολύονται, και στους στρατιώτες που έχουν μπάρμπα στην Κορώνη και βρέθηκαν απευθείας στο Πεντάγωνο ή σε μονάδες στα… όρια του λεκανοπεδίου Αττικής. Σημειώνεται ότι κάτι τέτοιο ισχύει ήδη στο Πολεμικό Ναυτικό, όπου οι ναύτες που υπηρετούν στα νησιά και στα πλοία κάνουν θητεία εννέα μηνών, ενώ όσοι εκπληρώνουν τη θητεία τους σε μονάδες στη στεριά υπηρετούν 12 μήνες.
Πέραν όμως του συγκεκριμένου μέτρου, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας επιχειρεί να κάνει ένα «λίφτινγκ» στο σύστημα των μεταθέσεων, με στόχο να επανδρωθούν οι μονάδες στον Έβρο, στα νησιά και στην προκάλυψη και να φύγουν οι χιλιάδες στρατιώτες από την Αττική και άλλες πόλεις (αναφέρθηκαν η Καλαμάτα, η Τρίπολη κ.ά.), όπου δεν εξυπηρετούνται οι επιχειρησιακές ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων. Η ηγεσία του Πενταγώνου έδωσε το στίγμα της ακυρώνοντας περίπου 1.500 μεταθέσεις οπλιτών.
Πληροφορίες της «κυριακάτικης δημοκρατίας» αναφέρουν ότι και στην επόμενη σειρά κατάταξης θα παραμένουν στα αστικά κέντρα οι απολύτως απαραίτητοι. Όλοι οι υπόλοιποι νεοσύλλεκτοι θα λάβουν φύλλο πορείας για την παραμεθόριο. Στόχος είναι να παραμείνουν στην Αττική στρατιώτες που αντιμετωπίζουν οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα και από κει και πέρα συγκεκριμένες και χρήσιμες ειδικότητες. Ερώτημα βέβαια είναι πώς θα προσδιορισθούν οι κοινωνικές και οι οικονομικές ανάγκες, δεδομένου ότι οι περισσότερες οικογένειες, άλλες σε μικρότερο βαθμό και άλλες σε μεγαλύτερο, αντιμετωπίζουν τέτοιες καταστάσεις στην εποχή του Μνημονίου.
Μια σκέψη είναι να τεθούν ορισμένα σταθερά κριτήρια. Εν παραδείγματι, στρατιώτης του οποίου αποδεδειγμένα ο ένας ή και οι δύο γονείς του είναι άνεργοι να μετατίθεται αυτομάτως στον τόπο διαμονής του. Μια άλλη σκέψη είναι να λαμβάνονται υπόψη το οικογενειακό εισόδημα και τα μέλη της οικογένειας. Όσο πιο μικρό εισόδημα και περισσότερα μέλη οικογένειας τόσο να αυξάνονται τα μόρια για μετάθεση στον τόπο διαμονής. Όλα αυτά βρίσκονται στο στάδιο της επεξεργασίας, ενώ θεωρείται επαρκής η βάση δεδομένων για τα κοινωνικά κριτήρια (όπως για παράδειγμα παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών δικαιούνται αίτηση κατ’ εξαίρεσης μετάθεσης κ.ά.).
Απλά θα πρέπει να γίνει ένας συγκερασμός προκειμένου οι μεταθέσεις των στρατιωτών να είναι πιο αντικειμενικές. Ιδιαίτερη δε έμφαση σε αυτές τις περιπτώσεις θα δοθεί στις συνεντεύξεις που πραγματοποιούν οι διοικητές των μονάδων κατά την παρουσίαση των νεοσυλλέκτων. Για μετάθεση στην Αττική ή στα αστικά κέντρα πιθανότατα θα λαμβάνουν περισσότερα μόρια ή θα δοθεί προτεραιότητα και σε στρατιώτες με ειδίκευση στα νομικά, στα οικονομικά και στην πληροφορική έτσι ώστε να επανδρωθούν οι σχετικές διευθύνσεις του Πενταγώνου, όπου υπάρχουν αυξημένες ανάγκες.


espekm