Δωρεάν διόδια και ρήτρα ανάπτυξης για αναθεώρηση του «Μορέα»
Ορους και προϋποθέσεις για να αναθεωρεί η σύμβαση του Μορέα από τη βουλή βάζει το υπουργείο Υποδομών θέτοντας ως προαπαιτούμενα δύο ζητήματα. Το πρώτο είναι να προχωρήσουν οι παραχωρησιούχοι σε ελεύθερες διελεύσεις για τους μόνιμους κατοίκους και το δεύτερο να υπάρξει ρήτρα ανάπτυξης, βάσει της οποίας θα καθορίζεται η τιμολογιακή πολιτική.
Ορους και προϋποθέσεις για να αναθεωρεί η σύμβαση του Μορέα από τη βουλή βάζει το υπουργείο Υποδομών θέτοντας ως προαπαιτούμενα δύο ζητήματα. Το πρώτο είναι να προχωρήσουν οι παραχωρησιούχοι σε ελεύθερες διελεύσεις για τους μόνιμους κατοίκους και το δεύτερο να υπάρξει ρήτρα ανάπτυξης, βάσει της οποίας θα καθορίζεται η τιμολογιακή πολιτική.
Σύμφωνα με το «Πρώτο Θέμα» η σύμβαση για το Μορέα που κατασκευάζει το Κόρινθος-Τρίπολη –Καλαμάτα, διαβιβάστηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο το περασμένο Φθινόπωρο. Ωστόσο ακόμη δεν έχει εγκριθεί, με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών κ. Χρίστο Σπίρτζη να δηλώνει χθες στην βουλή ότι εάν δεν επιτευχθούν τα παραπάνω, το έργο θα εκτελεστεί ως έχει και δεν θα υπάρξει τροποποίηση της σύμβασης.
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, κ. Μάκη Βορίδη, επισήμανε ότι το δημόσιο θα τηρήσει τις υφιστάμενες πέντε συμβάσεις παραχώρησης με θρησκευτική ευλάβεια και συμπλήρωσε ότι εφεξής θα υπάρχει έλεγχος στα έργα.
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχει σταματήσει να χρηματοδοτεί το Μορέα, λόγω της εκτιμώμενης χαμηλής κυκλοφορίας που προβλέπεται να υποχωρήσει κατά 23% τα επόμενα τριάντα χρόνια. Για αυτό ζητάει υψηλότερο επιτόκιο βάσης euribor πάνω από 4,5%, όταν σήμερα αυτό βρίσκεται σε μηδενικό επίπεδο. Υπενθυμίζεται ότι από τον αυτοκινητόδρομο έχει κατασκευαστεί το 95% του έργου και απομένει για να ολοκληρωθεί η περιμετρική της Καλαμάτας αλλά και το Λεύκτρο-Σπάρτη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν από τον υπουργό από τα 905 εκατ. ευρώ του έργου (844 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός και τα 68 εκατ. ευρώ της αποζημίωσης καθυστέρησης έναρξης της παραχώρησης), έχουν δοθεί από το δημόσιο 359 εκατ. ευρώ, ενώ ο παραχωρησιούχος έχει λάβει 128 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ (το δάνειο της οποίας ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ) και 828 εκατ. ευρώ από εμπορικές τράπεζες.
Χθες ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε το σκεπτικό του για τους μεγάλους οδικούς άξονες λέγοντας ότι στόχος είναι:
- η μείωση των διοδίων και ο προσδιορισμός τους με δείκτες που θα λαμβάνουν υπόψη την οικονομική κατάσταση της χώρας.
-Η παροχή 50 ελεύθερων διελεύσεων σε ακτίνα 25 χλμ από την μόνιμη κατοικία, όπου δεν υπάρχει ασφαλής εναλλακτική όδευση
dikaiologitika
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, κ. Μάκη Βορίδη, επισήμανε ότι το δημόσιο θα τηρήσει τις υφιστάμενες πέντε συμβάσεις παραχώρησης με θρησκευτική ευλάβεια και συμπλήρωσε ότι εφεξής θα υπάρχει έλεγχος στα έργα.
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχει σταματήσει να χρηματοδοτεί το Μορέα, λόγω της εκτιμώμενης χαμηλής κυκλοφορίας που προβλέπεται να υποχωρήσει κατά 23% τα επόμενα τριάντα χρόνια. Για αυτό ζητάει υψηλότερο επιτόκιο βάσης euribor πάνω από 4,5%, όταν σήμερα αυτό βρίσκεται σε μηδενικό επίπεδο. Υπενθυμίζεται ότι από τον αυτοκινητόδρομο έχει κατασκευαστεί το 95% του έργου και απομένει για να ολοκληρωθεί η περιμετρική της Καλαμάτας αλλά και το Λεύκτρο-Σπάρτη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν από τον υπουργό από τα 905 εκατ. ευρώ του έργου (844 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός και τα 68 εκατ. ευρώ της αποζημίωσης καθυστέρησης έναρξης της παραχώρησης), έχουν δοθεί από το δημόσιο 359 εκατ. ευρώ, ενώ ο παραχωρησιούχος έχει λάβει 128 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ (το δάνειο της οποίας ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ) και 828 εκατ. ευρώ από εμπορικές τράπεζες.
Χθες ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε το σκεπτικό του για τους μεγάλους οδικούς άξονες λέγοντας ότι στόχος είναι:
- η μείωση των διοδίων και ο προσδιορισμός τους με δείκτες που θα λαμβάνουν υπόψη την οικονομική κατάσταση της χώρας.
-Η παροχή 50 ελεύθερων διελεύσεων σε ακτίνα 25 χλμ από την μόνιμη κατοικία, όπου δεν υπάρχει ασφαλής εναλλακτική όδευση
dikaiologitika
Δημοσίευση σχολίου