Με απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών ο αυξημένος ΦΠΑ στις μεταφορές δεν φερνει αυξήσεις μόνο στις αστικές συγκοινωνίες αλλά και στα ΚΤΕΛ. Ετσι με σημερινή απόφαση του Υπουργείου αυξάνονται συνολικά τα εισιτήρια των ΚΤΕΛ
Συγκεκριμένα καθορίζεται το κόμιστρο για τα αστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΔΕΑΣ Κω και ΡΟΔΑ, σύμφωνα με το ισχύον ζωνικό σύστημα κομίστρου, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ως εξής:
Τα νέα κόμιστρα για τα αστικά ΚΤΕΛ:
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Α στη ζώνη Β ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Β στη ζώνη Γ ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Α στη ζώνη Γ ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Γ,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Β στη ζώνη Α ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Γ στη ζώνη Β ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Γ στη ζώνη Α ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Γ,
Για μετακινήσεις εντός μίας και μόνο ζώνης ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Α.
Το πέντε τοις εκατό (5%) των παραπάνω τιμών αποτελεί εισφορά . Οι τιμές των εισιτηρίων των αστικών επιβατικών γραμμών, που προκύπτουν μετά την επιβολή του ισχύοντος ΦΠΑ, στρογγυλοποιούνται στο εγγύτερο πολλαπλάσιο (μικρότερο ή μεγαλύτερο) των δέκα (10) λεπτών.
Καθορισμός κομίστρου υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε
Το πέντε τοις εκατό (5%) των τιμών κομίστρου που προκύπτουν με βάση τους παραπάνω χιλιομετρικούς συντελεστές αποτελεί την εισφορά
Για το πέραν του ενδονομαρχιακού τμήματος της γραμμής, ο χιλιομετρικός συντελεστής (Χ.Σ.) διαμορφώνεται, μη συμπεριλαμβα-νομένου ΦΠΑ, σε 0,0745€.
Αστικές επιβατικές γραμμές
Για τις αστικές γραμμές που εκμεταλλεύονται τα λε-ωφορεία των Υπεραστικών ΚΤΕΛ, το ελάχιστο εισιτήριο διαμορφώνεται, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 0,88 € και το μέγιστο εισιτήριο, επίσης μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 1,77 €.
Κατά την εφαρμογή των διατάξεων της προηγουμένης παραγράφου:
α) Οι μεταξύ των νομών Ηρακλείου - Λασιθίου και Χανίων - Ρεθύμνου γραμμές θεωρούνται ενδονομαρ-χιακές και οι μεταξύ των περιοχών Ηρακλείου - Λασιθίου αφενός και Χανίων - Ρεθύμνου αφετέρου ως διανομαρχιακές.
β) Προκειμένου περί διανομαρχιακής γραμμής που την συνεκμεταλλεύονται δύο ή περισσότερα ΚΤΕΛ, εφαρ-μόζονται οι αντίστοιχοι ενδονομαρχιακοί συντελεστές για τα τμήματα της γραμμής που εκτείνονται στην περιοχή αρμοδιότητας κάθε ΚΤΕΛ το οποίο συμμετέχει στην εκμετάλλευση της γραμμής και ο διανομαρχιακός συντελεστής για τα υπόλοιπα τμήματα της γραμμής.
γ) Το πέντε τοις εκατό (5%) των τιμών κομίστρου που προκύπτουν με βάση τους παραπάνω χιλιομετρικούς συντελεστές αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του
Ν.2963/2001 (Α' 268).
Κόμιστρο αποσκευών και μικροδεμάτων
Για το πέραν των δέκα (10) χιλιόγραμμων βάρος αποσκευών επιβάτη που ταξιδεύει με υπεραστικά λεω-φορεία και για τα ασυνόδευτα μικροδέματα εφημερίδων περιοδικών ή άλλων εντύπων καθορίζεται κόμιστρο, το
οποίο προκύπτει με βάση το συντελεστή 0,000702 € ανά χιλιόγραμμο και ανά χιλιόμετρο, μη συμπεριλαμβανομέ-νου ΦΠΑ. Στην ανωτέρω τιμή κομίστρου υπολογίζεται η εισφορά του πέντε τοις εκατό (5%) του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268).
Ο ίδιος συντελεστής 0,000702 € ανά χιλιόγραμμο και ανά χιλιόμετρο, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, χρησιμοποιείται για τον καθορισμό κομίστρου και για τα λοιπά ασυνόδευτα μικροδέματα. Στην τιμή αυτή κο-μίστρου υπολογίζεται η εισφορά του πέντε τοις εκατό
(5%) του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268).
Με εξαίρεση τα ασυνόδευτα μικροδέματα εφημερί-δων, περιοδικών ή άλλων εντύπων για τα οποία το ελάχιστο κόμιστρο προκύπτει όπως παραπάνω, το ελάχιστο κόμιστρο μεταφοράς υπερβάλλοντος βάρους αποσκευών επιβάτη, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, καθορίζεται σε 0,53 € και των ασυνόδευτων μικροδεμάτων 1,95 €. Το πέντε τοις εκατό (5%) των παραπάνω τιμών αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268).
Για ασυνόδευτα μικροδέματα μεγάλης αξίας το κό-μιστρο δεν μπορεί να είναι μικρότερο ποσοστού ίσου προς πέντε στα χίλια (5%ο) της αξίας του μικροδέματος και καθορίζεται με ελεύθερη συμφωνία των ενδιαφερομένων με το ΚΤΕΛ. Το πέντε τοις εκατό (5%) των παραπάνω τιμών αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13
του Ν. 2963/2001 (Α' 268).
Διαπόρθμευση λεωφορείων
Η ενδιάμεση μεταφορά με οχηματαγωγό πλοίο του λεωφορείου, που εκτελεί δρομολόγιο σε οποιαδήποτε επιβατική γραμμή, επιβαρύνει τους επιβάτες με εφάπαξ ποσό, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ανάλογα με το μήκος διαπόρθμευσης σε μίλια, ως εξής:
α) 1,33 € για μήκος μεγαλύτερο ή ίσο των πενήντα (50) μιλίων,
β) 1,15 € για μήκος μικρότερο των πενήντα (50) και μεγαλύτερο των είκοσι πέντε (25) μιλίων, και
γ) 1,06 € για μήκος μικρότερο ή ίσο των είκοσι πέντε (25) μιλίων, μη εισπραττομένης της κατά την παρούσα περίπτωση επιβάρυνσης όταν το επί του πορθμείου εισιτήριο του επιβάτη είναι μικρότερο των 1,06 €.
Όταν εισπράττεται το κατά το παρόν άρθρο εφάπαξ ποσό, το ΚΤΕΛ υποχρεούται (εφόσον ζητηθεί τούτο από τον επιβάτη) να επιμελείται της έκδοσης του βαρύνοντος τον επιβάτη εισιτηρίου επί του οχηματαγωγού πλοίου.
Ειδικά για την πορθμειακή γραμμή Ρίου - Αντιρρίου για την καλύτερη και συντομότερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού οι συγκοινωνιακοί φορείς που διαπορθμεύονται εισπράττουν υποχρεωτικά από κάθε επιβάτη επιπλέον το ποσόν των 0,44 €, μη συμπεριλαμ-βανομένου ΦΠΑ, που αντιστοιχεί στο ναύλο του επιβάτη, ή το ποσό των 0,88 €, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, για τη διέλευση των λεωφορείων μέσω της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου.
Το πέντε τοις εκατό (5%) των παραπάνω τιμών αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268).
Οι υπεραστικοί συγκοινωνιακοί φορείς κατά τη δια-δρομή των λεωφορείων τους διαμέσου άλλων νομών, των οποίων οι τοπικοί συγκοινωνιακοί φορείς δεν συμμετέχουν στην εκμετάλλευση της συγκεκριμένης γραμμής που εξυπηρετεί το λεωφορείο, εισπράττουν υποχρεωτικά από τους επιβιβαζόμενους στους νομούς αυτούς επιβάτες, οι οποίοι μπορούν να εξυπηρετηθούν χρησιμοποιούντες ή μη δρομολόγια των τοπικών συγκοινωνιακών φορέων, την τιμή εισιτηρίου που έχει καθορισθεί για τους τοπικούς συγκοινωνιακούς φορείς, ανεξάρτητα από την τιμή του εισιτηρίου που προκύπτει για τον συγκοινωνιακό φορέα, στον οποίο ανήκει το λεωφορείο.
Στρογγυλοποίηση - Μειωμένα και αυξημένα εισιτήρια
Οι τιμές των εισιτηρίων των υπεραστικών επιβατικών γραμμών, που προκύπτουν σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Β της παρούσας, μετά την επιβολή του ισχύοντος ΦΠΑ, στρογγυλοποιούνται στο εγγύτερο πολλαπλάσιο (μικρότερο ή μεγαλύτερο) των δέκα (10) λεπτών.
Οι τιμές των κομίστρων των αποσκευών και των μικροδεμάτων, των υπεραστικών επιβατικών γραμμών, που προκύπτουν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 της παρούσας, μετά την επιβολή του ισχύοντος ΦΠΑ, στρογγυλοποιούνται στο εγγύτερο πολλαπλάσιο (μι-κρότερο ή μεγαλύτερο) των δέκα (10) λεπτών.
Στις περιπτώσεις εκτέλεσης μεταμεσονυκτίων δρομολογίων και συγκεκριμένα από 00:30 νυκτερινή μέχρι και την 5:00 πρωινή, στις γραμμές των αστικών συγκοι-νωνιακών φορέων και στις υπεραστικές γραμμές των νήσων Αίγινας, Άνδρου, Θάσου, Θήρας, Ίου, Καρπάθου, Κω, Λέσβου, Λήμνου, Μυκόνου, Νάξου, Πάρου, Σαλαμίνας, Σαμοθράκης, Σάμου, Σύρου, Τήνου και Χίου, επιτρέπεται, με απόφαση του οικείου Δήμου ή της Περιφέρειας (ανάλογα με τις αρμοδιότητες που αναφέρονται στον Ν. 3852/2010 για τα αστικά ή υπεραστικά), η προσαύξηση των κανονικών και μειωμένων τιμών των εισιτηρίων κατά ποσοστό εικοσιπέντε στα εκατό (25%). Οι προκύπτουσες ως άνω προσαυξημένες τιμές εισιτηρίων, μετά την επιβολή του ισχύοντος ΦΠΑ, στρογγυλοποιούνται στο εγγύτερο πολλαπλάσιο (μικρότερο ή μεγαλύτερο) των δέκα (10) λεπτών.
Τα μειωμένα εισιτήρια (50% και 25% των κανονικών) υπολογίζονται με βάση τις κατά το άρθρο 2 της παρούσας προκύπτουσες τιμές, χωρίς να στρογγυλοποιηθούν, πολλαπλασιαζόμενες με τους αντίστοιχους συντελεστές έκπτωσης. Στη συνέχεια και μετά την επιβολή του ισχύοντος ΦΠΑ, στρογγυλοποιούνται σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου.
Τα αστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. δύνανται, με απόφαση του Δ.Σ. αυτών, να καθιερώσουν μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών για τους επιβάτες των αστικών γραμμών που εξυπηρετούν. Η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών, ανάλογα με τις ζώνες συγκοινωνίας που αυτή καλύπτει καθορίζεται, μη συ-μπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ως εξής:
Με απόφαση του οικείου Δημάρχου, είναι δυνατό να καθιερώνεται ημερήσιο κανονικό εισιτήριο απεριορίστων διαδρομών, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, μέγιστης αξίας 4,47 € για τους επιβάτες των αστικών γραμμών που εξυπηρετούν τα αστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. ύστερα από απόφαση του Δ.Σ. αυτών.
Με ανάλογη διαδικασία είναι δυνατόν να καθιερώνονται ημερήσια εισιτήρια για τις αστικές γραμμές που εξυπηρετούν τα υπεραστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε..
Το πέντε τοις εκατό (5%) των παραπάνω τιμών αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268).
Στις υπεραστικές επιβατικές γραμμές το κατώτερο όριο κανονικού εισιτηρίου, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ορίζεται σε 1,42 € και του μειωμένου, μη συμπερι-λαμβανομένου ΦΠΑ, σε 0,71 €.
Οι μαθητές και οι επί μονίμου βάσεως διακινούμενοι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν αντί εισιτηρίων, ειδικά μηνιαία ή τριμηνιαία δελτία, τα οποία εκδίδονται από τον οικείο συγκοινωνιακό φορέα. Στις περιπτώσεις των επί μόνιμης βάσης διακινούμενων με υπεραστικά λεωφορεία επιβατών και εφόσον το από αυτούς κατα-βαλλόμενο εισιτήριο είναι το κανονικό, επιτρέπεται η παροχή ανάλογης έκπτωσης, κατόπιν απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του συγκοινωνιακού φορέα, η οποία βαρύνει το φορέα. Επιτρέπεται μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του συγκοινωνιακού φορέα, η παροχή έκπτωσης στις τιμές των εισιτηρίων για διαδρομές μετ' επιστροφής, η οποία έκπτωση αφενός δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερη του ποσοστού 25%, του διπλάσιου της κανονικής τιμής του εισιτηρίου απλής διαδρομής, αφετέρου βαρύνει το φορέα. Επίσης, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του συγκοινω-νιακού φορέα επιτρέπεται, κατά την κρίση του οργάνου αυτού και κατά περίπτωση η χορήγηση δελτίων ελεύθερης κυκλοφορίας σε ειδικές κατηγορίες προσώπων για κοινωνικούς ή υπηρεσιακούς λόγους.
Για τη μεταφορά παιδιών ηλικίας μέχρι έξι (6) ετών, δεν οφείλεται ιδιαίτερο εισιτήριο πέραν εκείνου που εκδίδεται για το πρόσωπο που το συνοδεύει, μετά του οποίου θεωρείται ότι αποτελεί έναν και τον αυτόν επι-βάτη, εφόσον βέβαια δεν ζητείται γι' αυτά χωριστή θέση.
dikaiologitika
Τα νέα κόμιστρα για τα αστικά ΚΤΕΛ:
Κανονικό (σε ευρώ) | Μειωμένο (μαθητικά, πολύτεκνοι, σε ευρώ) | Φοιτητικό (σε ευρώ) | |
Α | 0,97 | 0,49 | 0,73 |
Β | 1,36 | 0,68 | 1,02 |
Γ | 1,75 | 0,88 | 1,31 |
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Β στη ζώνη Γ ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Α στη ζώνη Γ ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Γ,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Β στη ζώνη Α ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Γ στη ζώνη Β ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Β,
Για μετακινήσεις από τη ζώνη Γ στη ζώνη Α ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Γ,
Για μετακινήσεις εντός μίας και μόνο ζώνης ισχύει το κόμιστρο της ζώνης Α.
Το πέντε τοις εκατό (5%) των παραπάνω τιμών αποτελεί εισφορά . Οι τιμές των εισιτηρίων των αστικών επιβατικών γραμμών, που προκύπτουν μετά την επιβολή του ισχύοντος ΦΠΑ, στρογγυλοποιούνται στο εγγύτερο πολλαπλάσιο (μικρότερο ή μεγαλύτερο) των δέκα (10) λεπτών.
Καθορισμός κομίστρου υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε
ΚΤΕΛ ΚΑΙ ΚΤΕΛ Α.Ε. | Χιλιομετρικός Συντελεστής |
Αττικής, Αχαΐας, Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλληνίας, Λευκάδας, Ρόδου, «ΡΟΔΑ» | 0,0786 |
Έβρου, Ευβοίας, Ζακύνθου, Μαγνησίας, Ροδόπης | 0,0813 |
(3) | Αργολίδας, Δράμας Θήβας, Ιωαννίνων, Καβάλας, Καρδίτσας, Λειβαδιάς, Μεσσηνίας, Ξάνθης, Πιερίας, Σερρών, Τρικάλων, Φθιώτιδας Χαλκιδικής | 0,0854 |
(4) | Αιτωλοακαρνανίας, Αρκαδίας, Άρτας, Ηλείας, Ημαθίας, Θεσπρωτίας Καστοριάς, Κω, Λάρισας, Πέλλας, Πρέβεζας, Φλώρινας, Φωκίδας, | 0,0864 |
(5) | Αίγινας, Κοζάνης, Λακωνίας, Σαλαμίνας, Σαμοθράκης | 0,0869 |
(6) | Γρεβενών, Ευρυτανίας, Ηρακλείου -Λασιθίου, Κιλκίς, Κορινθίας, Χανίων - Ρεθύμνης | 0,0908 |
(7) | Άνδρου, Θάσου, Θήρας, Ίου, Κάρπαθου, Λέσβου, Λήμνου, Μυκόνου, Νάξου, Πάρου, Σάμου, Σύρου, Τήνου, Χίου | 0,0979 |
Για το πέραν του ενδονομαρχιακού τμήματος της γραμμής, ο χιλιομετρικός συντελεστής (Χ.Σ.) διαμορφώνεται, μη συμπεριλαμβα-νομένου ΦΠΑ, σε 0,0745€.
Αστικές επιβατικές γραμμές
Για τις αστικές γραμμές που εκμεταλλεύονται τα λε-ωφορεία των Υπεραστικών ΚΤΕΛ, το ελάχιστο εισιτήριο διαμορφώνεται, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 0,88 € και το μέγιστο εισιτήριο, επίσης μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, σε 1,77 €.
Κατά την εφαρμογή των διατάξεων της προηγουμένης παραγράφου:
α) Οι μεταξύ των νομών Ηρακλείου - Λασιθίου και Χανίων - Ρεθύμνου γραμμές θεωρούνται ενδονομαρ-χιακές και οι μεταξύ των περιοχών Ηρακλείου - Λασιθίου αφενός και Χανίων - Ρεθύμνου αφετέρου ως διανομαρχιακές.
β) Προκειμένου περί διανομαρχιακής γραμμής που την συνεκμεταλλεύονται δύο ή περισσότερα ΚΤΕΛ, εφαρ-μόζονται οι αντίστοιχοι ενδονομαρχιακοί συντελεστές για τα τμήματα της γραμμής που εκτείνονται στην περιοχή αρμοδιότητας κάθε ΚΤΕΛ το οποίο συμμετέχει στην εκμετάλλευση της γραμμής και ο διανομαρχιακός συντελεστής για τα υπόλοιπα τμήματα της γραμμής.
γ) Το πέντε τοις εκατό (5%) των τιμών κομίστρου που προκύπτουν με βάση τους παραπάνω χιλιομετρικούς συντελεστές αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του
Ν.2963/2001 (Α' 268).
Κόμιστρο αποσκευών και μικροδεμάτων
Για το πέραν των δέκα (10) χιλιόγραμμων βάρος αποσκευών επιβάτη που ταξιδεύει με υπεραστικά λεω-φορεία και για τα ασυνόδευτα μικροδέματα εφημερίδων περιοδικών ή άλλων εντύπων καθορίζεται κόμιστρο, το
οποίο προκύπτει με βάση το συντελεστή 0,000702 € ανά χιλιόγραμμο και ανά χιλιόμετρο, μη συμπεριλαμβανομέ-νου ΦΠΑ. Στην ανωτέρω τιμή κομίστρου υπολογίζεται η εισφορά του πέντε τοις εκατό (5%) του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268).
Ο ίδιος συντελεστής 0,000702 € ανά χιλιόγραμμο και ανά χιλιόμετρο, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, χρησιμοποιείται για τον καθορισμό κομίστρου και για τα λοιπά ασυνόδευτα μικροδέματα. Στην τιμή αυτή κο-μίστρου υπολογίζεται η εισφορά του πέντε τοις εκατό
(5%) του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268).
Με εξαίρεση τα ασυνόδευτα μικροδέματα εφημερί-δων, περιοδικών ή άλλων εντύπων για τα οποία το ελάχιστο κόμιστρο προκύπτει όπως παραπάνω, το ελάχιστο κόμιστρο μεταφοράς υπερβάλλοντος βάρους αποσκευών επιβάτη, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, καθορίζεται σε 0,53 € και των ασυνόδευτων μικροδεμάτων 1,95 €. Το πέντε τοις εκατό (5%) των παραπάνω τιμών αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268).
Για ασυνόδευτα μικροδέματα μεγάλης αξίας το κό-μιστρο δεν μπορεί να είναι μικρότερο ποσοστού ίσου προς πέντε στα χίλια (5%ο) της αξίας του μικροδέματος και καθορίζεται με ελεύθερη συμφωνία των ενδιαφερομένων με το ΚΤΕΛ. Το πέντε τοις εκατό (5%) των παραπάνω τιμών αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13
του Ν. 2963/2001 (Α' 268).
Διαπόρθμευση λεωφορείων
Η ενδιάμεση μεταφορά με οχηματαγωγό πλοίο του λεωφορείου, που εκτελεί δρομολόγιο σε οποιαδήποτε επιβατική γραμμή, επιβαρύνει τους επιβάτες με εφάπαξ ποσό, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ανάλογα με το μήκος διαπόρθμευσης σε μίλια, ως εξής:
α) 1,33 € για μήκος μεγαλύτερο ή ίσο των πενήντα (50) μιλίων,
β) 1,15 € για μήκος μικρότερο των πενήντα (50) και μεγαλύτερο των είκοσι πέντε (25) μιλίων, και
γ) 1,06 € για μήκος μικρότερο ή ίσο των είκοσι πέντε (25) μιλίων, μη εισπραττομένης της κατά την παρούσα περίπτωση επιβάρυνσης όταν το επί του πορθμείου εισιτήριο του επιβάτη είναι μικρότερο των 1,06 €.
Όταν εισπράττεται το κατά το παρόν άρθρο εφάπαξ ποσό, το ΚΤΕΛ υποχρεούται (εφόσον ζητηθεί τούτο από τον επιβάτη) να επιμελείται της έκδοσης του βαρύνοντος τον επιβάτη εισιτηρίου επί του οχηματαγωγού πλοίου.
Ειδικά για την πορθμειακή γραμμή Ρίου - Αντιρρίου για την καλύτερη και συντομότερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού οι συγκοινωνιακοί φορείς που διαπορθμεύονται εισπράττουν υποχρεωτικά από κάθε επιβάτη επιπλέον το ποσόν των 0,44 €, μη συμπεριλαμ-βανομένου ΦΠΑ, που αντιστοιχεί στο ναύλο του επιβάτη, ή το ποσό των 0,88 €, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, για τη διέλευση των λεωφορείων μέσω της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου.
Το πέντε τοις εκατό (5%) των παραπάνω τιμών αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268).
Οι υπεραστικοί συγκοινωνιακοί φορείς κατά τη δια-δρομή των λεωφορείων τους διαμέσου άλλων νομών, των οποίων οι τοπικοί συγκοινωνιακοί φορείς δεν συμμετέχουν στην εκμετάλλευση της συγκεκριμένης γραμμής που εξυπηρετεί το λεωφορείο, εισπράττουν υποχρεωτικά από τους επιβιβαζόμενους στους νομούς αυτούς επιβάτες, οι οποίοι μπορούν να εξυπηρετηθούν χρησιμοποιούντες ή μη δρομολόγια των τοπικών συγκοινωνιακών φορέων, την τιμή εισιτηρίου που έχει καθορισθεί για τους τοπικούς συγκοινωνιακούς φορείς, ανεξάρτητα από την τιμή του εισιτηρίου που προκύπτει για τον συγκοινωνιακό φορέα, στον οποίο ανήκει το λεωφορείο.
Στρογγυλοποίηση - Μειωμένα και αυξημένα εισιτήρια
Οι τιμές των εισιτηρίων των υπεραστικών επιβατικών γραμμών, που προκύπτουν σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Β της παρούσας, μετά την επιβολή του ισχύοντος ΦΠΑ, στρογγυλοποιούνται στο εγγύτερο πολλαπλάσιο (μικρότερο ή μεγαλύτερο) των δέκα (10) λεπτών.
Οι τιμές των κομίστρων των αποσκευών και των μικροδεμάτων, των υπεραστικών επιβατικών γραμμών, που προκύπτουν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 της παρούσας, μετά την επιβολή του ισχύοντος ΦΠΑ, στρογγυλοποιούνται στο εγγύτερο πολλαπλάσιο (μι-κρότερο ή μεγαλύτερο) των δέκα (10) λεπτών.
Στις περιπτώσεις εκτέλεσης μεταμεσονυκτίων δρομολογίων και συγκεκριμένα από 00:30 νυκτερινή μέχρι και την 5:00 πρωινή, στις γραμμές των αστικών συγκοι-νωνιακών φορέων και στις υπεραστικές γραμμές των νήσων Αίγινας, Άνδρου, Θάσου, Θήρας, Ίου, Καρπάθου, Κω, Λέσβου, Λήμνου, Μυκόνου, Νάξου, Πάρου, Σαλαμίνας, Σαμοθράκης, Σάμου, Σύρου, Τήνου και Χίου, επιτρέπεται, με απόφαση του οικείου Δήμου ή της Περιφέρειας (ανάλογα με τις αρμοδιότητες που αναφέρονται στον Ν. 3852/2010 για τα αστικά ή υπεραστικά), η προσαύξηση των κανονικών και μειωμένων τιμών των εισιτηρίων κατά ποσοστό εικοσιπέντε στα εκατό (25%). Οι προκύπτουσες ως άνω προσαυξημένες τιμές εισιτηρίων, μετά την επιβολή του ισχύοντος ΦΠΑ, στρογγυλοποιούνται στο εγγύτερο πολλαπλάσιο (μικρότερο ή μεγαλύτερο) των δέκα (10) λεπτών.
Τα μειωμένα εισιτήρια (50% και 25% των κανονικών) υπολογίζονται με βάση τις κατά το άρθρο 2 της παρούσας προκύπτουσες τιμές, χωρίς να στρογγυλοποιηθούν, πολλαπλασιαζόμενες με τους αντίστοιχους συντελεστές έκπτωσης. Στη συνέχεια και μετά την επιβολή του ισχύοντος ΦΠΑ, στρογγυλοποιούνται σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου.
Τα αστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. δύνανται, με απόφαση του Δ.Σ. αυτών, να καθιερώσουν μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών για τους επιβάτες των αστικών γραμμών που εξυπηρετούν. Η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών, ανάλογα με τις ζώνες συγκοινωνίας που αυτή καλύπτει καθορίζεται, μη συ-μπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ως εξής:
Κανονικό κόμιστρο (€) | Φοιτητικό κόμιστρο (€) | |
Ζώνη Α | 48,67 | 35,40 |
Ζώνη Β | 66,37 | 48,67 |
Ζώνη Γ | 88,50 |
Με ανάλογη διαδικασία είναι δυνατόν να καθιερώνονται ημερήσια εισιτήρια για τις αστικές γραμμές που εξυπηρετούν τα υπεραστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε..
Το πέντε τοις εκατό (5%) των παραπάνω τιμών αποτελεί την εισφορά του άρθρου 13 του Ν. 2963/2001 (Α' 268).
Στις υπεραστικές επιβατικές γραμμές το κατώτερο όριο κανονικού εισιτηρίου, μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ορίζεται σε 1,42 € και του μειωμένου, μη συμπερι-λαμβανομένου ΦΠΑ, σε 0,71 €.
Οι μαθητές και οι επί μονίμου βάσεως διακινούμενοι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν αντί εισιτηρίων, ειδικά μηνιαία ή τριμηνιαία δελτία, τα οποία εκδίδονται από τον οικείο συγκοινωνιακό φορέα. Στις περιπτώσεις των επί μόνιμης βάσης διακινούμενων με υπεραστικά λεωφορεία επιβατών και εφόσον το από αυτούς κατα-βαλλόμενο εισιτήριο είναι το κανονικό, επιτρέπεται η παροχή ανάλογης έκπτωσης, κατόπιν απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του συγκοινωνιακού φορέα, η οποία βαρύνει το φορέα. Επιτρέπεται μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του συγκοινωνιακού φορέα, η παροχή έκπτωσης στις τιμές των εισιτηρίων για διαδρομές μετ' επιστροφής, η οποία έκπτωση αφενός δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερη του ποσοστού 25%, του διπλάσιου της κανονικής τιμής του εισιτηρίου απλής διαδρομής, αφετέρου βαρύνει το φορέα. Επίσης, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του συγκοινω-νιακού φορέα επιτρέπεται, κατά την κρίση του οργάνου αυτού και κατά περίπτωση η χορήγηση δελτίων ελεύθερης κυκλοφορίας σε ειδικές κατηγορίες προσώπων για κοινωνικούς ή υπηρεσιακούς λόγους.
Για τη μεταφορά παιδιών ηλικίας μέχρι έξι (6) ετών, δεν οφείλεται ιδιαίτερο εισιτήριο πέραν εκείνου που εκδίδεται για το πρόσωπο που το συνοδεύει, μετά του οποίου θεωρείται ότι αποτελεί έναν και τον αυτόν επι-βάτη, εφόσον βέβαια δεν ζητείται γι' αυτά χωριστή θέση.
dikaiologitika
Δημοσίευση σχολίου