Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας στήν Τρίπολη

Τήν πρώτη Κυριακή τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς τήν ὀνομάζουμε Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας.
Αὐτή ἡ Κυριακή εἶναι ἀφιερωμένη στή θριαμβευτική νίκη τῆς Ὀρθοδοξίας ἐναντίον τῆς Εἰκονομαχίας.
Ὁ Ἱερός Ναός Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος Τριπόλεως εἶναι τό κέντρο τῶν ἐκκλησιαστικῶν ἐκδηλώσεων ἐπ’ εὐκαιρίᾳ τῆς μεγάλης αὐτῆς ἑορτῆς.
Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μαντινείας καί Κυνουρίας κ.κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, σήμερα, Κυριακή 5 Μαρτίου 2017, μαζί μέ Κληρικούς τῆς Μητροπόλεως, τήν παρουσία πλῆθος κόσμου,    Ἀρχόντων, ἐκπροσώπων τῶν Σωμάτων Ἀσφαλείας,  τῆς Πόλεως καί τοῦ Νομοῦ,  Τριπολιτῶν καί Ἐνοριτῶν,  προεξῆρχε τῶν ἱερῶν Ἀκολουθιῶν καί τῆς Λιτανεύσεως τῶν ἱερῶν Εἰκόνων, ἐνῷ παράλληλα ἀνέγνωσε μεγαλοφώνως τά λόγια τοῦ Συνοδικοῦ Τόμου, τά ὁποῖα ἀναγιγνώσκονται στή σημερινή ξεχωριστή Ἀκολουθία: «Αὕτη ἡ πίστις τῶν Ἀποστόλων, αὕτη ἡ πίστις τῶν Πατέρων, αὕτη ἡ πίστις τῶν Ὀρθοδόξων, αὕτη ἡ πίστις τήν Οἰκουμένην ἐστήριξε». 
 
Κυριακή τς ρθοδοξίας
 
Ατή Κυριακή νομάζεται Κυριακή τςρθοδοξίας, διότι ορτάζουμε τήν ναστήλωση τν γίων καί ερν Εκόνων, καθώς καί τόν θρίαμβο τς ρθοδόξου πίστεως κατά τς φοβερς αρέσεως τν Εκονομάχων, δηλαδή τν αρετικν κείνων, πού ρνονταν τήν τιμή πρός τίς ερές Εκόνες.
Πρίν πό περίπου δώδεκα αἰῶνες καί γιά μεγάλη χρονική περίοδο, νω τν κατό τν, ναστατώθηκε Χριστιανοσύνη μέ τό ζήτημα ατς τς φοβερς αρέσεως τν Εκονομάχων.
κκλησία κείνη τήν περίοδο δοκιμάστηκε μέ διωγμούς καί πολλά λλα προβλήματα, πού ντιμετώπισαν ο Χριστιανοί πό τούς κακοδόξους Εκονομάχους.
Πρτος κηρύξας τήν Εκονομαχία ταν ατοκράτορας Λέων σαυρος καί τελευταος ατοκράτορας Θεόφιλος, σύζυγος τς γίας Θεοδώρας.
φορμή καί τό πρόσχημα ταν προσκύνηση τν ερν Εκόνων, αρεση, μως, εχε βαθύτερες ρίζες καί, πως εστόχως σημειώνει γιος Θεόδωρος Στουδίτης, ταν μία «θεώτατη μεταστοιχείωσις τν πάντων», πέβλεπε δηλαδή σέ μιά γενική νατροπή τς κκλησίας.
ταν, πίσης, νάμιξη το Κράτους στά πράγματα τς κκλησίας, σάν κενες πού πολλές φορές, δυστυχς, συνέβησαν στήν πορεία τς στορίας, ξαιτίας τν ποίων πάντα κκλησία πλήρωσε ξένες μαρτίες.
Εκονομαχία ταν μία πό τίς μεγάλες δραματικές περιπέτειες τς κκλησίας, ταν τό Κράτος λθε σέ σύγκρουση μαζί της.
Φανερά μέν ταν τό ζήτημα τν Εκόνων, στήν οσία μως τό Κράτος θελε μιά ριζική λλαγή καί μεταρρύθμιση τν κκλησιαστικν πραγμάτων.
Στό τέλος δικαιώθηκε παρά Θε καί νθρώποις καί πάλι κκλησία. τσι πικράτησε ρθή πίστη, γιατί πάντα κκλησία νικ, ταν γωνίζεται γιά τήν σωτηριώδη λήθεια, πού Θεός πεκάλυψε στόν νθρωπο.
γία Θεοδώρα, μετά τόν θάνατο το συζύγου της, νέλαβε τήν ξουσία καί στήριξε πάλι τήν ρθοδοξία, μέ τήν πολύτιμη βοήθεια το Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Μεθοδίου.
ατοκράτειρα Θεοδώρα διεκήρυξε δημόσια τι σπαζόμεθα τίς Εκόνες, χι λατρευτικά, οτε ς Θεούς, λλά ς εκόνες τν ρχετύπων.
Τήν πρώτη Κυριακή τν Νηστειν, τό τος 843, ατοκράτειρα Θεοδώρα μαζί μέ τό γιό της, ατοκράτορα Μιχαήλ, μέ τόν εσεβ Κλρο καί τόν Λαό, ποίησαν λιτάνευση καί ναστήλωση τν γίων Εκόνων στούς ερούς Ναούς.
πό τότε ορτάζουμε κάθε χρόνο τήν νάμνηση ατο το γεγονότος, γιατί καθορίστηκε ριστικά τι δέν λατρεύουμε τίς Εκόνες, λλά τιμομε καί δοξάζουμε λους τους γίους, πού ατές εκονίζουν, ν λατρεύουμε μόνο τόν ν Τριάδι Θεό, τόν Πατέρα, τόν Υό καί τό γιο Πνεμα.
ρθόδοξη πίστη μας εναι πολύτιμη κληρονομιά τν Πατέρων μας. Γι' ατό πρέπει νά καυχώμεθα πού εμαστε λληνες ρθόδοξοι Χριστιανοί καί νά θεωρομε ερό χρέος μας νά φυλάσσουμε καί νά περασπιζόμαστε τήν ρθοδοξία μας.
Βαθιά εναι χαραγμένο στό μυαλό μας τό μήνυμα τν Πατέρων τς ρθοδοξίας, τι ξω πό τήν κκλησία δέν πάρχει ρθή πίστη καί δέν πάρχει σωτηρία.
ποιος θέλει νά εναι Χριστιανός, πρέπει νά νήκει στήν κκλησία, καί ποιος θέλει τή σωτηρία του, πρέπει νά ξέρει πς μόνο μέσα στήν κκλησία σώζεται.
Χριστιανός εναι  νθρωπος τς κκλησίας, τό μέλος το σώματος το Χριστο, πού εναι  κκλησία.
















                                                             + π.Ι.Σ.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ NEWS
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ NEWS