Τό Σάββατο πρίν ἀπό τήν Κυριακή τῆς Ἀπόκρεω ἀποκαλεῖται «Σάββατοτῶν Ψυχῶν» ἤ Ψυχοσάββατο

Ὁ καί Νεκρν κα ζντων ς Θες, νεκρσας τν θνατον, κα ζων τγρσει σου πσι παρασχών, Χριστνπαυσον, κα τος δολους σου, ος μετστησας.

Τό Σάββατο πρίν πό τήν Κυριακήτς πόκρεω ποκαλεται «Σάββατοτν Ψυχν»  ΨυχοσάββατοΕναι τό πρτο πό τά δυό Ψυχοσάββατα τοτους (τό δεύτερο εναι τό Σάββατο πρίν πό τήν Κυριακή της Πεντηκοστς).
         λόγος πού  κκλησία μαςκαθιέρωσε τά Ψυχοσάββαταπαρτικάθε Σάββατο εναι φιερωμένο στούςκεκοιμημένουςεναι  ξςπειδήπολλοί κατά καιρούς πέθανανγνωστοισέ καθόριστο χρόνοσέτόπους γνωστουςστή θάλασσα  στάρη καί τούς κρημνούς που λλο,καί μερικοίλόγω πτώχειας  διαφόρωνλλων λόγωνδέν ξιώθηκαν τνδιατεταγμένων Μνημοσύνων, «ο θεοιΠατέρεςφιλανθρώπως κινούμενοι,θέσπισαν τό Μνημόσυνο ατό πέρπάντων τν παἰῶνος εσεβςτελευτησάντων Χριστιανν».διαιτέρως δέ, πειδή  Κυριακή τς πόκρεω εναι φιερωμένη στήν νάμνηση τς Δευτέρας Παρουσίας τοΧριστο καί ο κεκοιμημένοι μας κόμη δέν κρίθηκαν, τούς μνημονεύουμε σήμερα καί, πικαλούμενοι τό πειρο λεος το Θεο, Τόν παρακαλομε διά το Μνημοσύνου, τό ποο τελομε, νά τούς χαρίζει τήν αώνιο ζωή. Συγχρόνως δέ νθυμούμεθα κι μες τό βέβαιον τοθανάτου καί «διεγειρόμεθα πρός μετάνοιαν».



          Ἡ κκλησία μας διδάσκει τι θάνατος εναι να καθολικό γεγονός καί σταται μέ δέος στό κουσμα ατο. Στεκόμαστε πάντες μέ συγκίνηση μπρός στούς τάφους τν νεκρν μας, τν νεκρν, πού εναι θαμμένοι στά Κοιμητήρια τν χωριν καί τν πόλεών μας. Ξέρουμε καλά τι  κκλησία μας ποτελεται πό δυό μέρη, πού συνιστον να σμα, τήν Στρατευομένη   καί   τήν   Θριαμβεύουσα.





        Στρατευομένη κκλησία εμαστε λοι μες ο ζντες καί Θριαμβεύουσα λοι ο κεκοιμημένοι δελφοί μας, πό το δάμ μέχρι καί   τς   σήμερον.






Ατούςλοιπόντούςκεκοιμημένουςο ποοι μέ διαφόρουςτρόπους πλθαν πό τόν κόσμο τοτο,μνημονεύει σήμερα  κκλησία μας,τήν μέρα το Ψυχοσαββάτουκαί γιατούς μες προσευχόμεθα ναξίωςατήν τήν μέραΤόν κάθε νθρωπο Θεός τόν κάλεσε κοντά Το μέ ξεχωριστό τρόπο, καί μόνον Ατός γνωρίζει τούς βαθύτερους λόγους πρός σωτηρία κάστου, νέο  γέροντα, ντρα  γυνακα, σθεν  γιπρόοπτα καί ναπάντεχα  μέ φυσιολογικό θάνατο. λα ατά μς κάνουν νά ασθανόμαστε τήν νάγκη γιά προσευχή πέρ τν κεκοιμημένων καί δίως γιά κείνους τούς ποίους λησμόνησαν κόμη καί οδιοι ο συγγενες τους καί δέν τελον     γι’    ατούς     Μνημόσυνα.



       Ὅμως κι μες ο ζντες, μέ τήν προσευχή γιά τούς κεκοιμημένους, προετοιμαζόμαστε γιά τήν μέρα κείνη τήν φοβερά, τήν μέρα το θανάτου μας. Ατή  μέρα εναι μοναδική εκαιρία νά κατανοήσουμε τό σύντομο τς πίγειας παρουσίας μας, δηλαδή τι σοι γεννήθηκαν πέθαναν, σοι ζον θά πεθάνουν καί σοι θά γεννηθον καί ατοί θά πεθάνουν. Τή μνήμη, λοιπόν, το θανάτου πενθυμίζει σήμερα κκλησία μας σ' κείνους πού παρευρίσκονται στήν κολουθία τοΨυχοσαββάτου.





       Ὑποχρέωση κάθε Χριστιανο εναι  τοιμασία γιά τό περχόμενο ταξίδι στήν αωνιότητα,  συγχώρεση, ξομολόγηση καί  μετοχή τοχράντου Σώματος καί το Τιμίου Αματος το Χριστοστε, σύμφωνα μέ τήν εχή τς κκλησίας μας, τά τέλη τς ζως μας νά εναι «χριστιανά, νώδυνα, νεπαίσχυντα, ερηνικά» καί νά χουμε «καλήν πολογίαν τήν πί το φοβερο βήματος το Χριστο». μήν.





                                                                                     + π.Ι.Σ.
image1.jpeg

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ NEWS
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ NEWS