Τα περίφημα «ιπτάμενα δελφίνια» της εταιρίας CERES ήταν ακριβότερα απο τα συμβατικά πλοία αλλά πιο γρήγορα και μείωσαν στο μισό την απόσταση από τα νησιά, τα «ιπτάμενα δελφίνια»συνδέθηκαν στη συνείδηση του κόσμου με το ελληνικό καλοκαίρι.
Ήρθαν στην Ελλάδα στα τέλη της δεκαετίας του 1970 όταν ο Γιώργος Λιβανός ο οποίος τα δρομολόγησε στη γραμμή του Σαρωνικού πέτυχε να μειώσει σημαντικά τους χρόνους του ταξιδιού από τον Πειραιά προς την Αίγινα, τον Πόρο, την Υδρα και τις Σπέτσες.
Ο δραστήριος Ελληνας εφοπλιστής αξιοποίησε δύο παρατημένα στην Ελευσίνα υδροπτέρυγα, σοβιετικής κατασκευής, τα οποία αποτέλεσαν και τη «μαγιά» για τον στόλο της εταιρείας Ceres με ορμητήριό της τη μαρίνα της Ζέας.
Τα «ιπτάμενα δελφίνια», όπως καθιερώθηκε να λέγονται τα ιδιόρρυθμα σκάφη που δεν «πατούσαν» το νερό, ξεχύθηκαν στον Αργοσαρωνικό.
Στις αρχές εκτελούσαν το δρομολόγιο Πειραιάς - Πόρος - Υδρα - Σπέτσες, για να ακολουθήσουν στη συνέχεια η «προαστιακή» γραμμή της Αίγινας, τα νησιά των Βόρειων Σποράδων, λιμάνια της νοτιοανατολικής Πελοποννήσου, τα μικρά και τα μεγάλα νησιά των Κυκλάδων.
Τα δύο σοβιετικά υδροπτέρυγα έγιναν με την πάροδο του χρόνου τριάντα, ενώ σχεδόν τίποτα «εσωτερικά» και «εξωτερικά» δεν θύμιζε την αρχική καταγωγή τους.
Και αυτό γιατί άλλαξαν τα πάντα μέσα και έξω: από μηχανές, πτερύγια και έλικες ώς τα καθίσματα και τα συστήματα εξαερισμού.
Παράλληλα, δημιουργήθηκε υποδομή όπως η ναυπηγοεπισκευαστική μονάδα στο Πέραμα και η εγκατάσταση ενός γερανού 140 τόνων στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ για την αυτοδύναμη κάλυψη των απαραίτητων εργασιών.
Στον Τυρό και τα λιμανια του Αργολικού ήρθαν για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 1980, πρώτος πράκτορας της εταιρίας στον Τυρό ήταν ο Ηλίας Λαλουδάκης και το πρακτορείο βρισκόταν στη σημερινή ταβέρνα Απάγκιο.
Την διετία 1985 - 1987 στον Τυρό σταμάτησαν τα δρομολόγια τους λόγω προβλημάτων του παλιού λιμανιού με το βάθος, επέστεψαν και πάλι το καλοκαίρι του 1988 μέχρι και το καλοκαίρι του 2004 οπότε και η εταιρία MINOAN FLYING DOLFINS η οποία είχε στην ιδιοκτησία της πια τα ιπτάμενα δελφίνια σταμάτησε τα δρομολόγια προς τα λιμάνια της Αν. Πελοποννήσου λόγω της διακοπής απο το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας της επιδότησης ώς άγονης γραμμής αλλά και της βελτίωσης του δρόμου πρός Αθήνα η οποία είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει μεγάλο μερίδιο της αγοράς.
Η διακοπή των δρομολογίων απο τα λιμάνια της Αν. Πελοποννήσου προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού δημιούργησε πολλά προβλήματα κυρίως για τον τουρισμό ο οποίος χρησιμοποιούσε ως βάση την περιοχή μας για ημερήσιες εκδρομες και το αντίθετο απο τα νησιά του Αργοσαρωνικού προς εμάς, επίσης απέκοψε της παραδοσιακές σχέσεις μας με το νησί των Σπετσών.
Τελευταίος πράκτορας στον Τυρό ήταν ο Παναγιώτης Μ. Πολίτης ιδιοκτήτης του Σούπερ Μάρκετ Πολίτης.
Δημοσίευση σχολίου