Τα έργα μέχρι τώρα αγγίζουν συνολικά στη χώρα τα 7 δισ. ευρώ και αφορούν μεγάλα και μεσαίου προϋπολογισμού έργα από το Υπουργείο Υποδομών και τις Περιφέρειες
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ. Με μεγάλα, πολυδιαφημισμένα έργα αλλά και σημαντικές εκκρεμότητες από το παρελθόν ξεκινά η δημιουργία της προίκας του Ταμείου Ανάκαμψης. Η εκκίνηση έγινε την περασμένη Τετάρτη όταν σε τηλεδιάσκεψη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τους 13 Περιφερειάρχες ζητήθηκε να δοθούν οι σχετικές λίστες με τα έργα που θα μπορούν δυνητικά να υλοποιηθούν μέσω αυτού του νέου χρηματοδοτικού εργαλείου.
Το γεγονός ότι πέφτει το βάρος στις υποδομές, ως κυρίαρχο στοιχείο για την ανάκαμψη από την πανδημία του Covid-19, δίνει πρωταγωνιστικό ρόλο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Θεωρείται δε πως θα δώσει μεγάλες ανάσες στον κατασκευαστικό κόσμο που αναμένει την εισροή κεφαλαίων από νέα έργα.
Το έργο του υπουργείου Υποδομών στην Πελοπόννησο είναι η παράκαμψη Λαγκαδίων.
Στα έργα της Περιφέρειας είναι:
- Ο περίφημος - αραχνιασμένος στα συρτάρια - τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά που θα δώσει μεγάλες ανάσες στην κίνηση της Λ. Αθηνών από Χαϊδάρι μέχρι Ασπρόπυργο στην Ε.Ο. προς Κόρινθο. (Περιφέρεια Αττικής).
- Κανονικοποίηση, επαναλειτουργία και συντήρηση της κλειστής σήμερα σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος – Ναύπλιο - Καλαμάτα. (Περιφέρεια Πελοποννήσου).
- Οδικός άξονας Καλό Νερό-Τσακώνα, πρώην τμήμα της Ολυμπίας Οδού με εκτιμώμενο κόστος 50 εκατ.ευρώ. Η αναβάθμιση του τον κάνει συνδετήριο άξονα Ολυμπίας Οδού και αυτοκινητόδρομου Μορέα.(Περιφέρεια Πελοποννήσου).
- Η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας, έργο που θα εκτελεστεί από την ΕΡΓΟΣΕ και είναι υπό τη σκέπη του υπουργείου ΥΠΟΜΕ. (Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας).
Τα πρώτα έργα αναμένεται να ενταχθούν ήδη μέσα στον Σεπτέμβρη και για αυτό το λόγο ο Κώστας Καραμανλής θα έχει ακόμα μία τηλεδιάσκεψη με τους Περιφερειάρχες για να ξεκαθαριστούν οι προτεραιότητες αυτές.
Αναφορικά με τη λειτουργία του Ταμείου Ανάκαμψης αυτό που αναμένεται είναι το κανονιστικό πλαίσιο που θα του δώσει σάρκα και οστά. Αυτό που έχει ύψιστη σημασία είναι τα κριτήρια ένταξης των έργων αυτών και πως θα καθοριστούν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σημαντικότερος παράγοντας, τον οποίο έθεσε εξαρχής ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, είναι η ωριμότητα των έργων. Δηλαδή οι όποιες προτάσεις να μπορούν να είναι άμεσα υλοποιήσιμες. Αυτό σημαίνει πως τα προτεινόμενα έργα πρέπει να έχουν περιβαλλοντική αδειοδότηση και οριστικές μελέτες (εκτός αν κάποια έργα προωθηθούν με τη μέθοδο μελέτης- κατασκευής). Επίσης σημαντικό θα είναι να έχουν κηρυχθεί οι απαλλοτριώσεις και να υπάρχει κτηματολόγιο (που επιταχύνει την όλη διαδικασία).
notospress
Δημοσίευση σχολίου