Η λίμνη Λάδωνα μπορεί να γίνει πόλος τουριστικής ανάπτυξης, δημιουργώντας θέσεις εργασίας

 





Ύστερα από 6 χρόνια που υπέγραψα τη χρηματοδότηση(1.289.618 ευρώ) του έργου της Λίμνης Λάδωνα επιτέλους το έργο δημοπρατείται

Η λίμνη Λάδωνα μπορεί να γίνει πόλος τουριστικής ανάπτυξης, δημιουργώντας θέσεις εργασίας

Στη χθεσινή συνάντηση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Πελοποννήσου εγκρίθηκε η διενέργεια ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ανάπλαση και ανάδειξη της παραλίμνιας περιοχής στην τεχνητή λίμνη Λάδωνα και την βιώσιμη χρήση του οικοσυστήματος, έργο προϋπολογισμού 1.180.000 ευρώ.

Πρόκειται για ένα έργο το οποίο στις 26-12-2014 ως Υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας υπέγραψα να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με τίτλο «Έργα προσέλκυσης επισκεπτών στη Λίμνη Λάδωνα», προϋπολογισμού 1.289.618 ευρώ.

Εκφράζω μάλιστα την ικανοποίησή μου διότι στη μελέτη συμπεριλαμβάνεται η ασφαλτόστρωση του επαρχιακού δρόμου Κυράς Γεφύρι – Πουρναριά (όπως είχαμε συμφωνήσει στη συνάντησή μας με τον κ. Νίκα στις 4/9/2020). Ένα έργο για το οποίο είχαν εξασφαλιστεί τα χρήματα από την ΔΕΗ, αλλά λόγω καθυστερήσεων «χάθηκαν».

Για την ανάδειξη της λίμνης Λάδωνα έχω κάνει από το 2010 δεκάδες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις∙ ένα έργο που θα είναι έργο πνοής για τη Γορτυνία είναι επιτέλους πολύ κοντά στην υλοποίηση.

ΤΙ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΜΝΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΛΑΔΩΝΑ:

Τα έργα προβλέπουν ανάπλαση- αξιοποίηση, ανάδειξη, διαμόρφωση και αναβάθμιση πολλαπλών σημείων κατά μήκος της παραλίμνιας περιοχής στην λίμνη Λάδωνα.

Ειδικότερα, προβλέπονται εργασίες ανάπλασης για την αναβάθμιση σε τέσσερα σημεία κατά μήκος της λίμνης (σύμφωνα με τη μελέτη).

Πιο συγκεκριμένα οι επεμβάσεις αφορούν την αποκατάσταση και ανάπλαση της ακτογραμμής της λίμνης και περιλαμβάνουν επεμβάσεις δημιουργίας προσβάσεων στο νερό, καθώς τα φερτά υλικά και οι πέτρες δυσκολεύουν την προσέγγιση και δημιουργούν ένα φυσικό και σχετικά "άγριο" τοπίο.

Επιπλέον, προβλέπεται η διαμόρφωση κατάλληλων και ήπιων διαδρομών που αποσκοπούν στην ασφαλή μετάβαση τόσο των πεζοπόρων αλλά και των ποδηλατών από το επίπεδο του δρόμου προς την περιοχή ανάπλασης.

Θέση Α1 (Κανελάκια):

Η πρόταση υλοποιείται από το ανατολικό προς το δυτικό άκρο, παράλληλα με την υπάρχουσα οδό σε μήκος 180.00μ και εκτείνεται προς την λίμνη με μέγιστο πλάτος 40.00μ και ελάχιστο 5.00μ. 

Η μέση υψομετρική διαφορά του υπάρχοντος ασφαλτοστρωμένου δρόμου, από την στάθμη του νερού (θερινοί μήνες) είναι της τάξεως των (4) τεσσάρων μέτρων.

Θέση Α2 (Κανέλα):

Εργασίες αποκατάστασης-ανάπλασης.

Η πρόσβαση στο συγκεκριμένο σημείο γίνεται μέσω της ασφαλτοστρωμένης επαρχιακής οδού Ξυροκαρυταινας - Δάφνης.

Το υπάρχον πλάτωμα και η ήπια κλίση του φυσικού εδάφους προσφέρονται για την διαμόρφωση ήπιων διαδρομών πρόσβασης των πεζοπόρων και των ποδηλατών από το επίπεδο του δρόμου προς την περιοχή ανάπλασης.

Θέση Α3 (Μουριά):

Εργασίες αποκατάστασης-ανάπλασης.

Η πρόσβαση στο συγκεκριμένο σημείο γίνεται μέσω της επαρχιακής οδού Κοντοβάζαινας - Άνω Κλειτορίας (χωματόδρομος).

Το υπάρχον πλάτωμα και η ήπια κλίση του φυσικού εδάφους προσφέρονται για την διαμόρφωση ήπιων διαδρομών πρόσβασης των πεζοπόρων και των ποδηλατών από το επίπεδο του δρόμου προς την περιοχή ανάπλασης.

Θέση Α4 (Κυράς-Γεφύρι):

Εργασίες αποκατάστασης ανάπλασης.

Η πρόταση υλοποιείται από το βόρειο προς το νότιο άκρο, παράλληλα με την υπάρχουσα οδό σε μήκος 35.00μ και εκτείνεται προς την λίμνη με μέγιστο πλάτος 18.00μ και ελάχιστο 5.00μ.

Η μέση υψομετρική διαφορά του υπάρχοντος ασφαλτοστρωμένου δρόμου, από την στάθμη του νερού (θερινοί μήνες) είναι της τάξεως των (4) τεσσάρων μέτρων.

 


--

Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος
Ε΄Αντιπρόεδρος της Βουλής
Βουλευτής Αρκαδίας του Κινήματος Αλλαγής

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ NEWS
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ NEWS