Σύλλογος Αστροφυσικής Ασέας: το τμήμα του κινέζικου πυραύλου θα θρυμματοποιηθεί - Οι πιθανότητες να πέσει σε κατοικημένη περιοχή είναι ελάχιστες

 



Όπως αναφέρει ο 

Σύλλογος Αστροφυσικής Ασέας:

Αγαπητοί φίλοι, το ανεξέλεγκτο τμήμα του κινέζικου πυραύλου έχει πλέον απόγειο στα 260km (περιγράψαμε το λόγο που μειώνεται το απόγειο του στο προηγούμενο άρθρο) και περίγειο στα 160km. Η τροχιά του γίνεται λοιπόν ολοένα και πιο κυκλική και βυθίζεται στην ανώτερη ατμόσφαιρα. Δε γνωρίζουμε ακόμα πού θα καταπέσει αλλά αυτό θα γίνει κάποια στιγμή μέσα στο σαββατοκύριακο σε κάποια από τις ακόλουθες τροχιές. Κατά την είσοδο του, η αντίσταση της ατμόσφαιρας θα προκαλέσει την θρυμματοποίηση του, αλλά λόγω του μεγάλης μάζας του (21 τόνοι), κάποια συμπαγή τμήματα ίσως προκαλέσουν καταστροφές.
Η πρόβλεψη είναι από την Aerospace Corp.

Αγαπητοί φίλοι, στις 29 Απριλίου, η Κίνα με την επιτυχή εκτόξευση του πυραύλου "Η Μεγάλη Πορεία 5Β" κατάφερε να θέσει σε τροχιά το Τιανχέ (Αρμονία των Ουρανών), το πρώτο μέρος του νέου της διαστημικού σταθμού που θα αναπτυχθεί τα επόμενα χρόνια γύρω από τη Γη. Κατά την εκτόξευση ενός διαστημικού πυραύλου, στο πρώτο στάδιο πτήσης του, μέσα στην πυκνή γήινη ατμόσφαιρα, η ανάγκη σε πυραυλική ώθηση είναι μεγάλη και για αυτό χρησιμοποιούνται μεγάλοι πυραυλοκινητήρες με επίσης μεγάλες ανάγκες σε υγρά καύσιμα. Αυτό το τμήμα όμως του πυραύλου, είναι περιττό βάρος, όταν τα καύσιμα του εξαντληθούν και η συνήθης πρακτική είναι να αποκολλάται από το υπόλοιπο σκάφος και είτε να επιστρέφει με συγκεκριμένη γωνία στην ατμόσφαιρα και να καταπέφτει ως συντρίμματα στον ωκεανό είτε να προσγειώνεται σε προκαθορισμένο σημείο για να ξαναχρησιμοποιηθεί (όπως καταφέρνει η εταιρεία SpaceX). Σε αυτή τη πτήση όμως του πυραύλου "Μεγάλη Πορεία", το κεντρικό τμήμα του, μάζας 21 τόνων, που θα έπρεπε να επιστρέψει και να καταστραφεί στην ατμόσφαιρα τελικά παρέμεινε σε ελλειπτική τροχιά γύρω από τη Γη.
Η ελλειπτική τροχιά έχει δύο χαρακτηριστικά σημεία. Το περίγειο, το σημείο δηλαδή που βρίσκεται πιο κοντά στην επιφάνεια της Γης, και το απόγειο, το σημείο της έλλειψης που βρίσκεται μακρύτερα από τη Γη. Ένας πύραυλος που θέλει να αυξήσει το απόγειο του πρέπει να πυροδοτήσει τις μηχανές του όταν βρίσκεται στο περίγειο και αντίστοιχα αν θέλει να αυξήσει το περίγειο του (και να προσεγγίσει δηλαδή μία κυκλική τροχιά) θα πρέπει να πυροδοτήσει τις μηχανές του στο απόγειο. Αυτό συμβαίνει γιατί σε κάθε σημείο της ελλειπτικής τροχιάς, το άθροισμα κινητικής και δυναμικής ενέργειας του διαστημοπλοίου πρέπει να παραμένει σταθερό.
Το τμήμα του πυραύλου που βρίσκεται σε ανεξέλεγκτη τροχιά γύρω από τη Γη, έχει προς το παρόν περίγειο στα 170km και απόγειο στα 340km. To περίγειο του βρίσκεται κοντύτερα στην Γη άρα δέχεται μεγαλύτερη τριβή από την αραιή μεν αλλά υπαρκτή ατμόσφαιρα. Η τριβή αυτή επιβραδύνει το τμήμα του πυραύλου άρα μειώνει το απόγειο του. Αυτό φαίνεται και στο διάγραμμα που δημοσιεύτηκε σήμερα από τον αστρονόμο Jonathan McDowell (με κόκκινο το ανεξέλεγκτο τμήμα). Η διαδικασία που περιγράψαμε, θα συνεχιστεί για το επόμενο διάστημα κάποιων ημερών. Το τμήμα θα συνεχίσει τη σταδιακή πτώση του ώσπου η τροχιά του να τμήσει την κατώτερη ατμόσφαιρα όπου και θα εισέλθει φλεγόμενο, θα σπάσει σε πολλά μικρότερα συντρίμματα που θα προσκρούσουν τελικά στην επιφάνεια. Οι πιθανότητες φυσικά να πέσει σε κάποια κατοικημένη περιοχή είναι ελάχιστες αλλά προς το παρόν υποψήφια είναι και η Ελλάδα.
(Η εικόνα είναι από την κατάκαυση του διαστημοπλοίου Jules Verne της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος, κατά την είσοδο του στην κατώτερη ατμόσφαιρα. Πηγή: ESA).

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ NEWS
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ NEWS