Ανεξέλεγκτες είναι οι διαστάσεις που έχει πάρει το φαινόμενο της ακινητοποίησης των οχημάτων πάνω στις διαβάσεις στα φανάρια, εκθέτοντας σε κίνδυνο τους πεζούς.
Πραγματικά αναρίθμητες είναι οι παραβάσεις στις οποίες υποπίπτουν οι οδηγοί σε κάθε γωνιά της ελληνικής επικρατείας, καταλύοντας κάθε έννοια σεβασμού απέναντι στους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.
Η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη αναγνωρίζεται ως μείζον κοινωνικό πρόβλημα, μιας και αποτελεί μία από τις βασικές αιτίες πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων.
Η αναρχία, ωστόσο, στα φανάρια δεν περιορίζεται αποκλειστικά στην παντελή περιφρόνηση του ερυθρού σηματοδότη. Υπάρχουν και αυτοί που, μολονότι συμμορφώνονται στη φωτεινή ένδειξη του φαναριού, ακινητοποιούν το όχημά τους όπου πραγματικά τους κάνει κέφι.
Η κατάληψη της διάβασης των πεζών σε ένα φανάρι, εκ πρώτης όψεως δείχνει ότι συνιστά ένα μικρό παράπτωμα που απλά εμποδίζει την απρόσκοπτη διέλευση των πεζών.
Στην πραγματικότητα, ωστόσο, μπορεί να αποτελέσει την αιτία για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Η κατάληψη της διάβασης μπορεί να αναγκάσει τους πεζούς να ελιχθούν ανάμεσα στα αυτοκίνητα, εκθέτοντας τον εαυτό τους στον κίνδυνο να παρασυρθούν από διερχόμενα οχήματα.
Ο εν λόγω κίνδυνος έχει διαγνωστεί από τους αρμόδιους φορείς, οι οποίες έχουν φροντίσει να τιμωρούν όσους σταματούν ανερυθρίαστα πάνω στις διαβάσεις στα φανάρια.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το Άρθρο 6 «Φωτεινή σηματοδότηση για την κυκλοφορία οχημάτων» του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οδηγός υποχρεούται να σταματά σε αρκετή απόσταση από το σηματοδότη, ώστε η σηματοδότηση να είναι σε αυτόν ευχερώς ορατή, να παραμείνει δε σε στάση μέχρις ότου ανάψει το πράσινο φως. Επίσης υποχρεούται να μην εισέρχεται στον οδικό κόμβο ούτε να κινείται πάνω στις διαβάσεις πεζών, εάν ο σηματοδότης είναι τοποθετημένος στο μέσο ή στην απέναντι πλευρά του κόμβου.
Όποιος δεν συμμορφώνεται με τα ανωτέρω τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ και με αφαίρεση επιτόπου της άδειας ικανότητας οδηγού για 60 ημέρες.
Δημοσίευση σχολίου