Πλήγμα και στις πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ επιφέρει ο πληθωρισμός, με τους καταναλωτές να γεμίζουν το ηλεκτρονικό τους «καλάθι» με φθηνότερα και με λιγότερα προϊόντα. Την ίδια ώρα, λιανέμποροι και προμηθευτές σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τις απώλειες που έχουν στα περιθώρια κέρδους λόγω του αυξημένου κόστους παραγωγής και λειτουργίας περιορίζουν τις προσφορές και στο ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Convert Group για την πορεία των πωλήσεων των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, οι καταναλωτές έχουν μειώσει τις αγορές πιο ακριβών προϊόντων, όπως κρασιών (μείωση 30%), σνακ (μείωση 7%), συσκευασμένων αλλαντικών (-12%) και συσκευασμένου τυριού (-6%). Από την άλλη έχουν αυξηθεί οι πωλήσεις πιο φθηνών ειδών διατροφής, όπως είναι τα ζυμαρικά (14%) και τα κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα (επίσης αύξηση πωλήσεων κατά 14%).
Με φθηνότερα και με λιγότερα προϊόντα γεμίζουν το ηλεκτρονικό καλάθι τους οι καταναλωτές.
Από τα στοιχεία της Convert Group προκύπτει ακόμη ότι κατά το α΄ εξάμηνο του 2022 το ηλεκτρονικό «καλάθι» περιείχε κατά μέσον όρο 33,7 προϊόντα έναντι 35,5 το α΄ εξάμηνο του 2021. Η αξία του μέσου «καλαθιού» είναι σχετικά σταθερή, στα 77,90 ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ, παρά τα λιγότερα προϊόντα, κάτι που οφείλεται βεβαίως στην αύξηση των τιμών, αύξηση κατά 5% στη μέση τιμή των προϊόντων σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group.
Συνολικά οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ εκτιμάται ότι το α΄ εξάμηνο του 2022 διαμορφώνονται, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, σε 134 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021. Βεβαίως, εκτός από τον πληθωρισμό, θα μπορούσε κάποιος να υποστηρίξει ότι στη μείωση των πωλήσεων στο ηλεκτρονικό κανάλι του σούπερ μάρκετ έχει συμβάλει και η άρση των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας και η αύξηση της επισκεψιμότητας στα φυσικά καταστήματα. Ωστόσο και στα φυσικά καταστήματα καταγράφεται σημαντική υποχώρηση του όγκου και πωλήσεων λόγω των πληθωριστικών πιέσεων (π.χ. μείωση του όγκου πωλήσεων στα τρόφιμα-ποτά κατά 2,7% το α΄ εξάμηνο του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ).
Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί στον κλάδο είναι ότι και στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ παρατηρείται μείωση των προωθητικών ενεργειών. Η μέση έκπτωση λόγω προσφορών σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων ήταν κατά το α΄ εξάμηνο του τρέχοντος έτους 37,9%. Το ποσοστό των προϊόντων που πωλήθηκαν μέσω προωθητικών ενεργειών ήταν 35,9% επί του συνόλου κατά το α΄ εξάμηνο του 2022, ποσοστό χαμηλότερο κατά 16,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2021. Δηλαδή διατέθηκαν σε προσφορά λιγότερα προϊόντα ή για μικρότερη χρονική περίοδο, κάτι που σημαίνει και λιγότερες «αυθόρμητες» αγορές.
πηγή:https://www.kathimerini.gr/economy/561986323/meiothikan-oi-poliseis-ton-ilektronikon-soyper-market-to-a-examino/
Δημοσίευση σχολίου