Θα πρέπει να χτίσουμε το αναπτυξιακό μέλλον του τόπου μας στις σχέσεις εμπιστοσύνης και αλληλεπίδρασης που μπορούν να αναπτυχθούν ανάμεσα σε όλους τους εμπλεκόμενους με την τουριστική ανάπτυξη φορείς.
«Αυτό μας δίδαξε το πρόσφατο λαμπρό αποτέλεσμα της διοργάνωσης του Peloponnese Food Stories στο Παράλιο Άστρος. Μόνο κατ’ αυτό τον τρόπο Δημοτικά και Περιφερειακά Συμβούλια, Συλλογικοί Επαγγελματικοί Φορείς και Τοπική Κοινωνία θα πάψουν να είναι αποξενωμένοι από την οικονομία του τόπου και μέσω συνεργιών λειτουργώντας σαν μια “επιχειρηματική” μονάδα θα είναι σε θέση να κινητοποιούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο όλους τους διαθέσιμους ανθρώπινους και υλικούς πόρους, ώστε να επιτύχουν το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα σε προστιθέμενη κοινωνική αξία, σε νέο κοινωνικό πλούτο, σε εισοδήματα και απασχόληση και σε ποιότητα ζωής για τους πολίτες τους και κατ’επέκταση για τους επισκέπτες τους .Θερμά συγχαίρω όλους για την δημιουργική συνεργασία που εάν συνεχιστεί σε αυτή τη βάση αναμφίβολα θα αναδείξει την Πελοπόννησο σε ένα υψηλής ποιότητας γαστρονομικό τουριστικό προορισμό.
Η Ελλάδα, μπορούμε να πούμε, ότι έχει εδραιωθεί ως μια πολυσήμαντη και ακμάζουσα γαστρονομική αγορά και δίχως αμφιβολία η Πελοπόννησος με τα εξαίρετα τοπικά της προϊόντα μπορεί να αναδειχθεί σε ηγετικό γαστρονομικό προορισμό της χώρας. Σύμφωνα με μελέτες το γαστρονομικό ενδιαφέρον αποτελεί τον δεύτερο λόγο επιλογής πολλών προορισμών για όλες τις ηλικιακές ομάδες, ενώ οι εμπειρίες γαστρονομικού ενδιαφέροντος απορροφούν σημαντικό μερίδιο των δαπανών των επισκεπτών σε τουριστικούς προορισμούς. Το κυριότερο είναι ότι ένας στους δύο επισκέπτες από χώρες πηγές τουριστών για την περιοχή μας (Γερμανοί, Γάλλοι, Ιταλοί, ΗΠΑ , Ηνωμένο Βασίλειο ) επιθυμεί να συμμετέχει συχνά σε δραστηριότητες γαστρονομικού χαρακτήρα κατά τη διαμονή του και βαθμολογεί ιδιαίτερα θετικά τη σταθερή εμπειρία που συνδυάζει την ποικιλία τοπικής κουζίνας, την ποιότητα, την τιμή και τη φιλοξενία. Και η βάση για τη διαμόρφωσης μιας αξιομνημόνευτης γαστρονομικής εμπειρίας, δεν αφορά κάτι άλλο παρά το τρίπτυχο «τοπικότητα, αυθεντικότητα, ποιότητα»
Η εξαίρετη αυτή διοργάνωση που είναι σε εξέλιξη στην Πελοπόννησο θα πρέπει να αποτελέσει την απαρχή ενός στρατηγικού σχεδιασμούς ανάδειξης της Πελοποννήσου ως γαστρονομικό προορισμό που να βασίζεται στην ανάπτυξη του γαστρονομικού προϊόντος, στο Branding και Marketing της γαστρονομικής εμπειρίας και στην ενδυνάμωση του ανθρωπίνου δυναμικού με την έννοια της αναβάθμισης των υφιστάμενων πρακτικών και την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων που θα αποτελέσουν και τους θεματοφύλακες όλης αυτής της προσπάθειας»
Κων/νος Μαρινάκος
Πρόεδρος Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου
Επικ. Καθηγητής Παν/μίου Δυτικής Αττικής
Δημοσίευση σχολίου