\Η αλήθεια για τη διαχείριση των απορριμμάτων με ΣΔΙΤ.
Τα ψέματα, τα παραμύθια και οι τακτικισμοί, δεν μπορούν πλέον να
κρύψουν τα άγρια χαράτσια που φόρτωσαν για τις επόμενες δεκαετίες στα
λαϊκά στρώματα της Πελοποννήσου οι κυβερνήσεις της Ν.Δ, του ΣΥΡΙΖΑ, του
ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και οι δυνάμεις τους στους Δήμους και την Περιφέρεια
Πελοποννήσου, για τα υψηλά εγγυημένα μακροχρόνια κέρδη της ΤΕΡΝΑ.
Ο Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) που είναι το μακρύ
χέρι της κυβέρνησης και της ΤΕΡΝΑ, στη τσέπη των Δημοτών με την
τιμολογιακή πολιτική που καθόρισε για το 2023 διασφαλίζει πλήρως την
υλοποίηση της σύμβασης και τα συμφέροντα της ΤΕΡΝΑ.
Ήρθε η ώρα του λογαριασμού.
Ξεκαθαρίζεται ότι στην ΤΕΡΝΑ θα αποδίδονται 92,28 ευρώ ανά τόνο που
θα παραδίνεται στην πόρτα των μονάδων.
Επίσης ότι ο ΦΟΔΣΑ θα εισπράττει 3 ευρώ ανά τόνο με αναμενόμενα
έσοδα 585.000 ευρώ αύξηση σε σχέση με το 2022 95%. Που το πάτε κάθε
χρόνο θα διπλασιάζετε το χαράτσι του ΦΟΔΣΑ; και το 2022 σε σχέση με το
2021 που το αποκρύψατε είχαμε πάλι διπλασιασμό. Για πόσα χρόνια θα
συνεχιστεί αυτό; Από αυτά το 30% αποτελεί το αντισταθμιστικό όφελος, 23%
θα πάει για την κατασκευή Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ)
που θα εξυπηρετούν την ΤΕΡΝΑ και 47% για τις λειτουργικές δαπάνες, το
26% των λειτουργικών δαπανών αφορά την αντιμισθία των αιρετών.
Οι Δημότες πληρώνουμε πανάκριβα τη συγκέντρωση και ταφή των
απορριμμάτων της Πελοποννήσου στην Παλαιόχουνη που λειτουργεί σαν
χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ).
Για τις ίδιες υπηρεσίες σε άλλους ΧΥΤΑ πληρώνουν μόνο 25 ευρώ ανά
τόνο.
Στην απόφαση του ΦΟΔΣΑ υπάρχει πρόβλεψη ώστε το ποσόν που θα
πληρώνουν οι Δημότες στην ΤΕΡΝΑ να γίνει ακόμη μεγαλύτερο, αν η ΤΕΡΝΑ
ενεργοποιήσει τις ρήτρες ποιότητας και ποσότητας.
Δεν είναι μόνο αυτά, οι Δημότες μας στο όνομα της «πράσινης ανάπτυξης»
και της προστασίας του περιβάλλοντος θα πληρώσουν φέτος για τέλη ταφής
απορριμμάτων άλλα 25 ευρώ ανά τόνο. Το τέλος ταφής θα αυξάνει κάθε χρόνο
κατά 5 ευρώ μέχρι που να φτάσει τα 55 ευρώ. Ν. 4819/2021.
Η επιβάρυνση των Δημοτών μας είναι συνολικά πολύ μεγαλύτερη αφού
πάνω σε αυτά αθροίζονται και τα κόστη αποκομιδής και μεταφοράς στην
πόρτα της ΤΕΡΝΑ.
Προκαλούν όσοι μιλάνε για δήθεν ανταποδοτικά τέλη, ποια ανταποδοτικά.
Το περιβόητο αντισταθμιστικό τέλος το πληρώνουν οι Δήμοι δηλαδή οι
Δημότες με την είσπραξή του από το ΦΟΔΣΑ ξεχωριστά.
Οι Δημότες πληρώνουν και για τους επιπλέον Σταθμούς Μεταφόρτωσης, η
ΤΕΡΝΑ έχει υποχρέωση για τους ΣΜΑ στην Κίο και το Σπαθοβούνι.
Οι Δημότες πληρώνουν και για τη λειτουργία των επιπλέον ΣΜΑ και το
κόστος μεταφοράς των απορριμμάτων στην πόρτα της ΤΕΡΝΑ, φτάσατε στο
σημείο να συμφωνήσετε ο Δήμος Τρίπολης να πληρώνει και για τη μεταφορά
των απορριμμάτων άλλων Δήμων που θα κάνουν χρήση των επιπλέον ΣΜΑ.
Επιβεβαιώνονται πανηγυρικά και με τη σφραγίδα του ΦΟΔΣΑ οι θέσεις της
Λαϊκής Συσπείρωσης πως η μόνη φιλολαϊκή λύση είναι η μη εφαρμογή της
ΣΔΙΤ και η διαχείριση των απορριμμάτων να γίνεται με γνώμονα τις λαϊκές
ανάγκες, με σεβασμό στο περιβάλλον, στην υγεία του λαού, στους φυσικούς
πόρους, στο λαϊκό εισόδημα. Με ολοκληρωμένο επιστημονικό σχεδιασμό,
πανελλαδικό και κατά περιφέρεια μέσα από ενιαίο κρατικό φορέα, με
συγκεκριμένα κριτήρια καταλληλότητας και επιλογής, με προώθηση μιας
ουσιαστικής ανακύκλωσης με διαλογή στην πηγή, με ολοκληρωμένη
διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων, με σύγχρονες υποδομές, αξιοποίηση
του επιστημονικού δυναμικού που υπάρχει στη χώρα.
Καταψηφίζουμε την απόφαση του ΦΟΔΣΑ για την τιμολογιακή πολιτική
του 2023.
Βαγγέλης Γούργαρης
Δημοτικός Σύμβουλος Τρίπολης
Επικεφαλής Λαϊκής Συσπείρωσης
Δημοσίευση σχολίου