Επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη: γνωρίζουμε το χώρο και την ιστορία της
(προσαρμόζεται σε μαθητές όλων των βαθμίδων από Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο και τα ειδικά σχολεία)
Μιας που επισκεπτόμαστε μια Δημόσια Βιβλιοθήκη, θέτουμε μερικά ερωτήματα για τον χώρο στον οποίο βρισκόμαστε. Τι είναι η «βιβλιοθήκη», ποιες υπηρεσίες παρέχει και σε ποιους, ποιες ήταν οι πρώτες γνωστές βιβλιοθήκες της αρχαιότητας, πώς είναι οι σύγχρονες βιβλιοθήκες σε διάφορα μέρη του κόσμου, και μήπως τελικά να ξανασκεφτούμε τη βιβλιοθήκη ως κάτι περισσότερο από ένα κτίριο με πολλά βιβλία. Οι μαθητές στοχάζονται τη χρησιμότητα της βιβλιοθήκης σήμερα, σχολιάζουν λόγια διασήμων για τις βιβλιοθήκες και, αν έχουμε έμπνευση, οραματιζόμαστε μαζί την ιδανική βιβλιοθήκη που θα ήθελαν τα παιδιά να δουν στο μέλλον!
Από τις πινακίδες στα ηλεκτρονικά βιβλία: Ή αλλιώς μια σύντομη ανασκόπηση της ιστορίας της γραφής
(για μαθητές Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου)
Σε αυτή την παρουσίαση, οι μαθητές αντιλαμβάνονται την εξέλιξη της γραφής και του βιβλίου στον χρόνο, μαθαίνοντας τα υλικά, τα μέσα και τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά σημαντικών σταθμών στη δημιουργία αυτού του αντικειμένου (ή μικρού θαύματος;) που ορίζουμε ως βιβλίο: από τα πήλινα πινάκια της Μεσοποταμίας στον αιγυπτιακό πάπυρο, στους Κώδικες, στην κινεζική ανακάλυψη που άλλαξε την ιστορία του βιβλίου, στο ηλεκτρονικό βιβλίο, και σε άλλα ενδιάμεσα στάδια σε διάφορες γωνιές του κόσμου, σε συνδυασμό και με την ανάπτυξη της τυπογραφικής εκτύπωσης, ενώ συζητούν για το πώς οραματίζονται το βιβλίο του μέλλοντος.
«Η ζωγραφική και η ποίηση αφηγούνται την ιστορία της επανάστασης του 1821»: ένα καλλιτεχνικό οδοιπορικό στην ιστορία της επανάστασης του 1821 μέσα από την τέχνη
( για μαθητές ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου)
Έλληνες και ξένοι ζωγράφοι και ποιητές με τα έργα τους περιγράφουν την προεπαναστατική περίοδο, την έναρξη της επανάστασης, το ρόλο των γυναικών και των παιδιών σε αυτήν, τους ήρωες και τα σημαντικότερα γεγονότα της ιστορικής αυτής περιόδου. Παρέχεται η δυνατότητα ερμηνείας των ζωγραφικών έργων από τα παιδιά, καθώς και ανάγνωση ή ανάλυση των ποιημάτων. Στο τέλος της δράσης επιλέγουν ένα έργο και αφηγούνται την ιστορία του, όπως οι μαθητές τη φαντάζονται. Στόχος του προγράμματος είναι η βιωματική προσέγγιση της ιστορίας μέσα από την τέχνη.
«Όταν η ψυχή χορεύει…»: Άτομα με αναπηρία- ΑμΕΑ
(για μαθητές Νηπιαγωγείου, Α΄, Β΄ και Γ΄ Δημοτικού)
Οι μικροί μαθητές έρχονται σε επαφή με τις αναπηρίες και τους ανθρώπους με αναπηρία, αναγνωρίζουν τα διάφορα είδη και εξοικειώνονται με τη διαφορετικότητα μέσα από πλούσιο φωτογραφικό υλικό. Εκφράζονται και συζητούν για τη διαφορετικότητα, τις δυνατότητες αλλά και τις ιδιαιτερότητες αυτών των ανθρώπων. Στο τέλος της δράσης πραγματοποιείται βιωματικό εργαστήριο με σκοπό οι μαθητές να αντιληφθούν τον τρόπο που ζουν τα άτομα με διάφορες αναπηρίες.
«Η διαδρομή του θεάτρου μέσα στο χρόνο»
(για μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου)
Με το πρόγραμμα αυτό επιχειρούμε ένα ταξίδι στην ιστορία του θεάτρου, αυτό το ιδιαίτερο είδος τέχνης, που αποτελεί και μία από τις σημαντικότερες μορφές έκφρασης. Συνιστά την έννοια του χώρου, τους ανθρώπους, τη δράση, την προετοιμασία, την τεχνική και πάνω απ΄όλα τη βιωματική ανακάλυψη των μυστηρίων της ζωής. Οι ενότητες του προγράμματος περιλαμβάνουν στοιχεία θεωρίας του θεάτρου, εικόνες και αποσπάσματα (ενδεικτικές σκηνές) από αντιπροσωπευτικά έργα. Στόχος του προγράμματος είναι να σχηματίσουν οι μαθητές μια εικόνα για την εξέλιξη της θεατρικής τέχνης μέσα στο χρόνο και να αντιληφθούν τις ιδιαιτερότητες του θεάτρου σε σχέση με άλλες μορφές θεάματος και παραστατικών τεχνών.
Δημοσίευση σχολίου