Bloomberg: Ο Λακωνικός Κόλπος, τα ρωσικά πετρέλαια και το ship-to-ship

 Εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού και καυσίμων από τη Ρωσία μεταφέρονται από τάνκερ σε τάνκερ, μόλις λίγα μίλια από τις ελληνικές ακτές, σε αυτό που το Bloomberg περιγράφει σαν έναν μόνο από τους τρόπους που χρησιμοποιούν οι traders για να διατηρήσουν τις ροές, παρά τις ευρωπαϊκές κυρώσεις κατά της Μόσχας.

Bloomberg: Ο Λακωνικός Κόλπος, τα ρωσικά πετρέλαια και το ship-to-ship
Bloomberg: Ο Λακωνικός Κόλπος, τα ρωσικά πετρέλαια και το ship-to-ship
© Παρέχεται από: Money Review






Σύμφωνα με το δημοσίευμα του πρακτορείου, τουλάχιστον 23 εκατ. βαρέλια ρωσικού αργού και άλλες ποσότητες διυλισμένων καυσίμων έχουν μεταφερθεί από το ένα τάνκερ στο άλλο στον Λακωνικό Κόλπο από τις αρχές του έτους. Σύμφωνα με τις ελληνικές αρχές, οι δυνατότητές τους να παρέμβουν είναι περιορισμένες, καθώς η δραστηριότητα αυτή λαμβάνει χώρα έξω από το όριο των 6 μιλίων στα χωρικά ύδατα της χώρας στην περιοχή.

Traders και ναυτιλιακές εταιρείες έχουν βρει πολλαπλούς τρόπους να διασφαλίσουν ότι το ρωσικό πετρέλαιο μπορεί να συνεχίσει να ρέει και αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα, σύμφωνα με το Bloomberg. Παρόμοια δραστηριότητα καταγράφεται και κοντά στο Ceuta, έναν ισπανικό θύλακα στη Β. Αφρική. Και ένας τεράστιος σκιώδης στόλος από τάνκερ έχει εμφανιστεί για να βοηθήσει τη Ρωσία να πουλήσει το πετρέλαιό της, παρά τις κυρώσεις.

Όπως εξηγεί το Bloomberg, η μεταφορά των φορτίων από το ένα τάνκερ στο άλλο στη θάλασσα –γνωστή ως μεταφορά ship-to-ship ή STS- απαιτεί αρκετές βασικές υπηρεσίες προκειμένου να γίνει με ασφάλεια. Οι εταιρείες της Ε.Ε. επιτρέπεται να παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες εφόσον το φορτίο είναι αγορασμένο σε τιμή ίση ή χαμηλότερη με το πλαφόν που έχει ορίσει το G7.

Όταν το φορτίο αλλάξει πλοίο, το τάνκερ που το παρέλαβε το μεταφέρει χιλιάδες μίλια μακριά, σε αγοραστές στην Ασία.

Σύμφωνα με το Bloomberg, πολλά από τα πλοία που εμπλέκονται είναι παλιά και το ασφαλιστικό καθεστώς τους είναι ασαφές. Η μέση ηλικία των τάνκερ που συμμετέχουν σε μεταφορές αργού στα ανοικτά της Ελλάδας είναι τα 18 χρόνια.

Το παράδειγμα της Ισπανίας

Νωρίτερα μέσα στο 2023, όταν διαπιστώθηκε ότι η πρακτική ship-to-ship χρησιμοποιείται κοντά στο Ceuta, οι ισπανικές αρχές έστειλαν επιστολή στις τοπικές εταιρείες ναυτιλιακών υπηρεσιών, υπενθυμίζοντάς τους ότι απαγορεύεται να παρέχουν προστατευτικό εξοπλισμό για ship-to-ship όταν αφορά ρωσικό πετρέλαιο ή όταν υπάρχει η υποψία ρωσικού πετρελαίου, ακόμα και όταν η δραστηριότητα λαμβάνει χώρα στα διεθνή ύδατα.

Η ευρωπαϊκή νομοθεσία προβλέπει ότι όλες οι εταιρείες θα πρέπει να κάνουν ελέγχους και να εξασφαλίζουν έγγραφα που αποδεικνύουν ότι τα φορτία του πετρελαίου έχουν αγοραστεί κάτω από το πλαφόν. Οι αρχές θα πρέπει να κάνουν ελέγχους στις εταιρείες.

Όμως, όπως καταλήγει το Bloomberg, το πρόστιμο για τη μη συμμόρφωση είναι χαμηλό, με αποτέλεσμα να μην αποτελεί ιδιαίτερο αντικίνητρο για τους ιδιοκτήτες των πλοίων και τις εταιρείες που συμμετέχουν στις μετακινήσεις ρωσικών φορτίων.

msn

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ NEWS
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ NEWS