….. η επόμενη μέρα της απολιγνιτοποίησης ???
Μια δεύτερη ζωή για την Μεγαλόπολη θα δώσει η πρόταση μας για σιδηροδρομική σύνδεση Χράνων Μεγαλόπολης – Αγίας Θεοδώρας την επόμενη μέρα της απο-λιγνιτοποίησης, με το Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, που συνολικά προβλέπει τη διάθεση 500 εκατ. ευρώ στην Μεγαλόπολη.
Η πρόταση για την επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής από το εκκλησάκι της Αγίας Θεοδώρας μέχρι την κεντρική σιδηροδρομική γραμμή Τρίπολης- Καλαμάτας, συνολικού μήκους 3.100 μέτρων, έχει υποβληθεί τόσο στο Δήμο της Μεγαλόπολης, όσο και στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και στην Διοίκηση του ΟΣΕ, ο οποίος αναμένει επίσημη πρόταση από τις αρμόδιες αρχές της Πελοποννήσου για να προβεί κατ’ αρχήν για την αρχική μελέτη του έργου για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής.
Η υλοποίηση αυτού του έργου θα αποτελέσει ένα σημαντικότατο παράγοντα ανάπτυξης της υποβαθμισμένης περιοχής της Μεγαλόπολης μετά την απολιγνιτοποίηση. Αλήθεια πόσο δύσκολο είναι να γίνει αντιληπτό ότι μία τέτοια επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής προς το εκκλησάκι της Αγίας Θεοδώρας, με το τόσο φυσικό κάλλος, δεν έχει τίποτα να στερηθεί συγκρινόμενο με τις αντίστοιχες σιδηροδρομικές γραμμές των Καλαβρύτων και του Αγίου Ιωάννη στο Πήλιο;
Η πρόταση περιλαμβάνει την τουριστική αξιοποίηση της πολιτισμικής παρακαταθήκης της Αρκαδίας ανασύροντας τις δυνατότητες που κρύβει το μη ενεργό επί δύο δεκαετίες μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου όπου έχει χαρακτηριστεί η διαδρομή από το Ναύπλιο μέχρι την Καλαμάτα ως δίκτυο αρχιτεκτονικής και έχει κατατεθεί στο Υπουργείο Πολιτισμού πρόταση από το 2012 να συμπεριληφθεί στον κατάλογο νεωτέρων μνημείων. θεωρούμε ότι η εν θέματι πρόταση είναι εφικτή η τεκμηρίωση της σκοπιμότητας του έργου είναι επιμελημένη και τα υποστηρικτικά στοιχεία αξιόπιστα .
ΛΥΠΗΡΟ να μένει ανενεργή στο χρονοσύρταρο της εξουσίας , είναι εξοργιστικά άδικο.
Δυστυχώς η αδιαφορία της Περιφέρειας Πελοποννήσου στην πρόταση μας για την αρχική μελέτη του έργου βρίσκεται και στο γραφείο του αντι-περιφερειάρχη αρμόδιος για την Δίκαιη Μετάβαση στην μετα-λιγνιτική εποχή Μεγαλόπολης (είναι ενήμερος και ο Δήμος Μεγαλόπολης) .
Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ενημέρωση Περιφέρειας, υπάρχει πρόοδος στο θέμα;
Ποιός θα φταίει για το αναπτυξιακό μέλλον της ευρύτερης περιοχής της Μεγαλόπολης όταν γνωρίζετε ότι ο τουρισμός αποτελεί σημαντικό μοχλό περιφερειακής ανάπτυξης, κυρίως σε περιοχές που υστερούν σε άλλες παραγωγικές δυνατότητες, και είναι και πυρόπληκτες.
Στην κατεύθυνση αυτή κινούνται άλλα ιστορικά δίκτυα του εξωτερικού που λειτουργούν αμιγώς για τουριστική χρήση, προσπορίζοντας τέτοια κέρδη στις κοινότητες που διασχίζει το τρένο που σε κάποιες περιπτώσεις ολόκληρα χωριά ζουν από τα έσοδα αυτού του τουρισμού.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της ανωτέρω ιδέας αποτελούν τα τρία ταξίδια που έγιναν με τρένο πάνω στις εγκαταλειμμένες σιδηροδρομικές γραμμές της Πελοποννήσου από ΄Αγγλους τουρίστες πριν από μερικά χρόνια, με διοργανωτές την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το βρετανικό ταξιδιωτικό γραφείο PTG. Η διαδρομή περιλάμβανε τον γύρο της Πελοποννήσου και την επίσκεψη των ταξιδιωτών στους αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής. θα συνεχίσουμε τη προσπάθεια να πείσουμε για το λογικό και το ωφέλιμο, με επιμονή κ απαίτηση.
<<΄Ομως θα πρέπει να υπάρχουν θέληση και όραμα>>!!!
Χράνοι Αρκαδίας
Δημοσίευση σχολίου