Πλατφόρμα για φθηνό φαγητό© Παρέχεται από: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Είναι τρεις το απόγευμα και αρχίζουν να χτυπούν οι πρώτες ειδοποιήσεις στο κινητό – το food hunting (το κυνήγι για φαγητό) έχει μόλις ξεκινήσει. Ενας φούρνος, που βρίσκεται όχι πολύ μακριά από το σημείο, έχει γεμίσει μια τσάντα με αρτοποιήματα, τα οποία δεν έχει πουλήσει, αλλά δεν προτίθεται να προωθήσει την επόμενη ημέρα.
O αρτοποιός ανεβάζει στην πλατφόρμα μας την προσφορά του, συγκεκριμένα προϊόντα με έκπτωση έως 70%, και ο χρήστης ενημερώνεται για τα διαθέσιμα αγαθά και το γεωγραφικό τους στίγμα, εξηγεί στην Κ ο 32χρονος Κωνσταντίνος Μαγκανιάρης, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Foodbag. Η εφαρμογή, που μετράει μόλις πέντε μήνες ζωής, έχει στόχο τη μείωση της σπατάλης τροφίμων, στην οποία η χώρα μας έχει εξαιρετικά καλές επιδόσεις. Συγκεκριμένα, οι πιο πρόσφατες έρευνες αναφέρουν ότι κάθε Ελληνας παράγει κατά μέσον όρο 98,5 κιλά τροφικών αποβλήτων τον χρόνο, με συνέπεια η Ελλάδα να καταλαμβάνει την 4η χειρότερη θέση στην Ευρωπαϊκή Ενωση.
[kath-read-more post="562241815"]
Ο Κώστας Μαγκανιάρης και η Λάουρα Κυριαζοπούλου, που από κοινού έστησαν την καινοτόμο πλατφόρμα, ζούσαν τα προηγούμενα χρόνια στη Σκωτία και στη Δανία αντίστοιχα. Και στις δύο χώρες ο κόσμος κάνει σοβαρές προσπάθειες, τονίζει ο κ. Μαγκανιάρης. Οι δύο νέοι παλιννόστησαν λίγο πριν από την πανδημία και αποφάσισαν να δώσουν σάρκα και οστά στην ιδέα, αφενός, μέσω μιας ελληνικής εφαρμογής, αφετέρου, μέσω της διοργάνωσης ενημερωτικών εκδηλώσεων. Στη χώρα μας δραστηριοποιείται ήδη η Τράπεζα Τροφίμων – Ιδρυμα για την Καταπολέμηση της Φτώχειας, στην οποία εταιρείες τροφίμων προσφέρουν ελαττωματικά ή προϊόντα που πρόκειται να λήξουν σύντομα και εκείνη εν συνεχεία τα διανέμει σε φορείς που χρήζουν στήριξης. Στο ίδιο πεδίο κάνει έργο και το Μπορούμε, το οποίο συνδέει την προσφορά φαγητού ή τροφίμων με τις ανάγκες κοινωφελών οργανισμών συντονίζοντας την παραλαβή.
Το Foodbag δικτυώνει καταστήματα, φούρνους, εστιατόρια, ξενοδοχεία, σούπερ μάρκετ και μανάβικα με μεμονωμένα άτομα, χρήστες της πλατφόρμας, οι οποίοι αγοράζουν σε χαμηλότερη τιμή αρτοπαρασκευάσματα, μαγειρεμένα γεύματα ή πρώτες ύλες, που διαφορετικά θα απορρίπτονταν τις επόμενες ώρες. Η πληρωμή γίνεται ηλεκτρονικά, μέσω της πλατφόρμας.
[kath-read-more post="561871030"]
Θεωρούμε ότι δίνουμε διέξοδο σε πολλούς επαγγελματίες, που έχουν καθημερινά ένα ποσοστό προϊόντων τα οποία δεν πωλούνται έγκαιρα, σημειώνει ο κ. Μαγκανιάρης, τους δίνουμε τη δυνατότητα να εισπράξουν έστω το κόστος παρασκευής.
Τίποτα δεν απορρίπτεται στο περιβάλλον. Οι χρήστες γνωρίζουν περίπου τι θα παραλάβουν. Υπάρχει το στοιχείο της έκπληξης, δεν γνωρίζουν κάθε φορά το ακριβές περιεχόμενο της τσάντας, περιγράφει ο κ. Μαγκανιάρης. Το ενδιαφέρον των καταναλωτών, δεδομένης και της ακρίβειας, είναι μεγάλο – ήδη 6.500 έχουν κατεβάσει την εφαρμογή. Στο δίκτυο συμμετέχουν περί τα 80 καταστήματα στην Αττική, ενώ σύντομα η εφαρμογή θα επεκταθεί και στη Θεσσαλονίκη.
mdn
Δημοσίευση σχολίου