Μετριάζουν τις αυξήσεις τα σούπερ μάρκετ για να κρατήσουν τον καταναλωτή



Μετριάζουν τις αυξήσεις τα σούπερ μάρκετ για να κρατήσουν τον καταναλωτή© Παρέχεται από: capital.gr

Του Γιώργου Λαμπίρη

Mε εκπτώσεις και κάθε λογής προωθητικές ενέργειες προσπαθούν τα μεγάλα

σούπερ μάρκετ να διατηρήσουν την κατανάλωση στα προϊόντα που διαθέτουν στα ράφια τους τον καιρό της ακρίβειας και των συνεχιζόμενων πληθωριστικών

πιέσεων. Οι ανατιμήσεις συνεχίζονται απρόσκοπτα, ωστόσο εμφανίζουν σημάδια

μείωσης του ρυθμού σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Συγκρίνοντας τον

Αύγουστο του 2023 με τον Αύγουστο του 2022 οι τιμές σε όλες τις κατηγορίες

βασικών καταναλωτικών αγαθών, ήταν αυξημένες κατά 8,8%, όπως προκύπτει από στοιχεία της Circana (πρώην IRI) που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr.

Ωστόσο, το εν λόγω ποσοστό είναι μικρότερο σε σχέση με το αντίστοιχο ποσοστό αύξησης τιμών τον προηγούμενο μήνα, ενώ τον Ιούλιο του 2023 σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2022, ήταν στα επίπεδα του 9,2%.

Θα θυμίσουμε ότι ο πληθωρισμός στα τρόφιμα και στα είδη διατροφής τον Αύγουστο παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ανερχόμενος σε ποσοστό 10,7%, ενώ ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή ήταν στο 2,7% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2022, εμφανίζοντας πτωτική τάση.
Αυξημένες και οι πωλήσεις τεμαχίων

Αυτό ωστόσο που έχει ενδιαφέρον είναι ότι οι πωλήσεις σε τεμάχια, εμφανίζονται αυξημένες τον Αύγουστο του 2023 σε σχέση με τον Αύγουστο του 2022 κατά 1% και ενώ οι πρώτοι μήνες της φετινής χρονιάς έδειχναν πτώση στο συγκεκριμένο ποσοστό, στην πορεία και ειδικότερα από τον Μάιο και ύστερα, η αγορά άρχισε να ανακάμπτει. Το συγκεκριμένο γεγονός δείχνει ότι ο καταναλωτής συνεχίζει να αγοράζει παρά τις αυξήσεις που έχουν επιβληθεί σε όλα τα βασικά αγαθά.







Να σημειωθεί πάντως ότι ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών που πωλούνται από τα ελληνικά σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένης της Lidl ήταν αυξημένος κατά 9,8% από Αύγουστο σε Αύγουστο, παρουσιάζοντας αμιγώς

πληθωριστικά χαρακτηριστικά. Ειδικότερα, από τα 5,3 δισεκατομμύρια ευρώ που

ήταν τον περσινό Αύγουστο, φέτος κατά τον ίδιο μήνα άγγιξε τα 5,85 δισεκατομμύρια ευρώ. Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση τζίρου παρουσίασε τον φετινό όγδοο μήνα του έτους, η κατηγορία των προϊόντων καθαριότητας σπιτιού με 10,2%, ακολούθησε η κατηγορία των προϊόντων ατομικής περιποίησης και υγιεινής με 9,9% και αμέσως μετά τα τρόφιμα με ποσοστό 9,7%. Για λόγους σύγκρισης αναφέρουμε ότι οι αντίστοιχες αυξήσεις τζίρου τον Αύγουστο του 2022 και σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2021, ήταν 8,4% για τα τρόφιμα, 4,8% για τα προϊόντα ατομικής υγιεινής και περιποίησης και 3,5% για τα είδη καθαριότητας σπιτιού.
Oι κατηγορίες προϊόντων με τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου (σύγκριση Αύγουστος 2023 - Αύγουστος 2022)

Σνακ: +14,5%

Γαλακτοκομικά: +12,8%

Καθαριστικά σπιτιού – απορρυπαντικά: +11,4%

Μη αλκοολούχα ποτά: +10,9%

Προσωπική υγιεινή: +10,7%

Προϊόντα ατομικής περιποίησης και ομορφιάς: +9,2%

Άλλα προϊόντα για το σπίτι: +8,4%

Συσκευασμένα τρόφιμα : +9,2%

Κατεψυγμένα τρόφιμα: +6,6%

Μαγειρικά συμπληρώματα: +6,5%

Πωλήσεις βασικών αγαθών σε τεμάχια

Σνακ: +4,7%

Μη αλκοολούχα ποτά: +3,8%

Προσωπική υγιεινή: +1,2%

Γαλακτοκομικά: +0,9%

Ατομική φροντίδα και ομορφιά: +0,2%

Λοιπά προϊόντα για το σπίτι: -0,2%

Συσκευασμένα τρόφιμα: -0,8%

Καθαριστικά σπιτιού: -1,9%

Κατεψυγμένα τρόφιμα: -2,5%

Μαγειρικά συμπληρώματα: -3,3%
Παραμένει ισχυρή η τάση για ιδιωτική ετικέτα

Ταυτόχρονα διατηρεί τη δυναμική της η τάση αγορών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας από πολλούς καταναλωτές ως αντίδοτο στην ευρύτερη ακρίβεια που κυριαρχεί στην αγορά. Φέτος τον Αύγουστο η ανάπτυξη της κατηγορίας κινήθηκε στο 12,9% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα από πλευράς πωλήσεων σε αξία. Ποσοστό που ήταν αρκετά μεγαλύτερο από την αντίστοιχη ανάπτυξη πωλήσεων κατά 8,8% που είχαν τα επώνυμα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά.


msn

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ NEWS
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ NEWS