Πέτρος Τατούλης στην εφημερίδα One Voice: «Ο Αντώνης Σαμαράς βλέπει την Πελοπόννησο ως φέουδό του

 





Στη συνέντευξή του ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Πελοποννήσου και επικεφαλής της

«Νέας Πελοποννήσου», ανέλυσε το όραμά του για την επόμενη ημέρα της Πελοποννήσου, για

μία Περιφέρεια με κύρος και κοσμοπολιτισμό και εξωστρέφεια, μία Περιφέρεια ανοιχτή σε όλη

την κοινωνία και δομημένη προκειμένου να υπηρετεί την κοινωνία. Ο κ. Τατούλης μίλησε για

μία διεκδικητική περιφερειακή διοίκηση, σε συνεργασία με την κυβέρνηση αλλά όχι κατόπιν

εντολών της

Παρακάτω ακολουθεί αναλυτικά η συνέντευξη:

1. Κύριε Τατούλη, τι έργο παραδώσατε το 2019 στον Παναγιώτη Νίκα και τι

αναμένετε να παραλάβετε επιστρέφοντας στο «τιμόνι» της Περιφέρειας Πελοποννήσου,

εφόσον το εκλογικό σώμα σας τιμήσει εκ νέου με την ψήφο του;

Τις δύο θητείες που οι πολίτες της Πελοποννήσου μας εμπιστεύτηκαν τη διακυβέρνηση της

Περιφέρειας Πελοποννήσου, μέσα σε δύσκολες εποχές οικονομικής κρίσης και αυστηρής

δημοσιονομικής προσαρμογής, καταφέραμε να κάνουμε την Πελοπόννησο ισχυρή και σημείο

αναφοράς για τα εθνικά και ευρωπαϊκά δεδομένα. Με έργα υποδομής, λιμάνια, δρόμους,

μαρίνες, φράγματα, έργα προστασίας των ακτών, σχολεία, αρδευτικά, υποδομές ύδρευσης,

έργα πολιτισμού. Ένα συνεκτικό πλέγμα έργων και δράσεων ύψους 2 δισ. που ο τόπος μας δεν

είχε ξαναδεί ποτέ. Ασκώντας ανελλιπώς τα καθήκοντα μου στο περιφερειακό συμβούλιο κατά

την τετραετία 2019 – 2023, γνωρίζω πολύ καλά ότι τα περισσότερα έργα που υλοποιούνται

σήμερα είναι έργα δικά μας. Και είμαι πολύ υπερήφανος για αυτό.


2. Η διοίκηση Νίκα, θεωρείτε πως αξιοποίησε επαρκώς τα διαθέσιμα

χρηματοδοτικά εργαλεία για την αναβάθμιση της Περιφέρειας Πελοποννήσου; Πώς

σκοπεύετε να αξιοποιήσετε τα κονδύλια από το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης και τους

άλλους διαθέσιμους πόρους και ποιες είναι οι προτεραιότητές σας;

Η τετραετία 2019 – 2023 βαδίζει στο τέλος της. Το σύστημα Σαμαρά αποφάσισε να μην κριθούν

τα πεπραγμένα της διοίκησης Νίκα, θέτοντας πραξικοπηματικά τον ίδιο εκτός μάχης. Εμείς

ερχόμαστε με μια άλλη φιλοσοφία εφαρμογής των αναπτυξιακών προγραμμάτων. Έχουμε ήδη

επεξεργαστεί σχέδιο πλήρους αναδιάταξης του βασικού χρηματοδοτικού εργαλείου, του ΠΕΠ

2021 – 2027, το οποίο δυστυχώς έχει ολικά λανθασμένη στόχευση. Αφενός, θα

πολλαπλασιαστούν οι πόροι του ΠΕΠ για τις κρατικές ενισχύσεις από το ελάχιστο ποσό των 18

εκ. ευρώ, που προβλέπονται σήμερα, αφετέρου θα προτεραιοποιηθούν τα έργα που σχετίζονται

με τη διαχείριση υδάτων και θα αυξήσουμε τους πόρους τους, ενώ έχω δεσμευτεί προσωπικά ότι

τα 100 εκ. ευρώ που έχουμε για κοινωνική πολιτική, θα κατευθυνθούν στις πραγματικές ανάγκες

των πολιτών, όπως η στήριξη της οικογένειας, των παιδιών, των νοικοκυριών που δεν έχουν τα

απαραίτητα και στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και όχι στους γνωστούς εργολάβους αυτού του

αντικειμένου.

Η αξιοποίηση του συνόλου των διαθεσίμων πόρων που αναλογούν στην Περιφέρεια

Πελοποννήσου θα γίνει ταχύτατα και με τους υψηλότερους δείκτες απορρόφησης. Αποδείξαμε

επί σειρά ετών ότι έχουμε την εμπειρία να εφαρμόσουμε, εκτός από τις κλασικές πρακτικές

υλοποίησης, καινοτόμα εργαλεία όπως οι Ολοκληρωμένες Χωρικές Παρεμβάσεις αλλά και

καινοτόμα εργαλεία χρηματο-οικονομικής τεχνικής, τα οποία εκτιμάται ότι θα προσελκύσουν

ιδιωτικές επενδύσεις 500 εκατομμυρίων ευρώ. Πλέον αυτών, η Περιφέρεια Πελοποννήσου θα

διεκδικήσει ρόλο και στην αξιοποίηση του Ταμείου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, καθότι

μεν τυγχάνει ένας εκ των τριών δικαιούχων, τα κονδύλιά του λιμνάζουν αναξιοποίητα.

Τέλος, θα διεκδικήσουμε ό,τι περισσότερο μπορούμε –και θα μπορούμε πολλά με ώριμες

μελέτες που αυτή τη στιγμή λιμνάζουν στα συρτάρια –από το Ταμείο Ανάκαμψης σε συνεργασία

προφανώς με την κυβέρνηση, αλλά όχι κατόπιν εντολών της, όπως ορισμένοι θα ήθελαν.

3. Πρόσφατα γίναμε μάρτυρες μιας βιβλικής καταστροφής στον Θεσσαλικό κάμπο,

στις πόλεις του Βόλου, της Λάρισας, της Καρδίτσας, των Τρικάλων, καθώς και σε δεκάδες

χωριά. Τι δεν πήγε καλά σε επίπεδο περιφερειακού σχεδιασμού και τι σκοπεύετε να κάνετε

αν εκλεγείτε, για να μην βρεθεί μια μέρα στην ίδια θέση και η Πελοπόννησος;

Η κλιματική κρίση ήρθε για να μείνει. Εάν δεν αποδεχτούμε ότι τα βίαια καιρικά φαινόμενα και

οι φυσικές καταστροφές θα είναι συχνά τα χρόνια που θα έρθουν, δεν θα μπορέσουμε να

οχυρωθούμε, ώστε να τα αντιμετωπίσουμε. Επίσης είναι αλήθεια ότι η χώρα μας δεν έδωσε ποτέ

αξιόλογη βαρύτητα στην αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών. Η κεντρική εξουσία πάντοτε

και διαχρονικά κάνει πειραματισμούς και αλλαγές επιτελικών δομών διαχείρισης, χωρίς όμως να

υπάρχουν τα μέσα και το ανθρώπινο δυναμικό για την αντιμετώπιση των καταστροφών. Και

όταν αυτό μοιραία αποτυγχάνει, αναζητεί το βολικό εξιλαστήριο θύμα: την Τοπική

Αυτοδιοίκηση. Εμείς λοιπόν ουδεμία διάθεση θυματοποίησης έχουμε. Αντ’ αυτού έχουμε ειδικό

πρόγραμμα αναβάθμισης της πολιτικής προστασίας σε όλη την Περιφέρεια. Με βασική


στόχευση την προστασία των φυσικών οικοσυστημάτων, ενεργοποιούμε δορυφορικό σύστημα

άμεσης πυρανίχνευσης και ιδρύουμε σώμα εθελοντών πυροσβεστών υπό την αιγίδα της

Περιφέρειας. Υλοποιούμε τον προγραμματικό μας σχεδιασμό για «Ολοκληρωμένη Διαχείριση

Πλημμυρών και Υδάτινων Πόρων» και εντάσσουμε στο τεχνικό πρόγραμμα του έτους 2024 έργα

διαχείρισης πλημμυρικών φαινομένων και κατασκευής ταμιευτήρων ύδατος. Να σας πω δε, ότι

ήδη από το 2019 είχαμε καταθέσει αυτόν τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό, που προέβλεπε

κοστολογημένα έργα ορθολογικής διαχείρισης υδάτινων πόρων και ταυτόχρονα ανασχετικά των

φυσικών καταστροφών, τα οποία ήταν μακριά από την παλιά λογική των φαραωνικών έργων,

προκειμένου να πετύχουμε καλά αποτελέσματα σε ένα αποδεκτό διάστημα χρόνου. Και σε

αυτήν την προτεραιότητα δεσμεύομαι προσωπικά.

4. Το κομμάτι της διαχείρισης των απορριμμάτων αποτελεί ένα χρόνιο ζήτημα που

απασχολεί την ελληνική κοινωνία, σχεδόν στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Ποιο

είναι το δικό σας σχέδιο για την διαχείριση αυτού του ακανθώδους ζητήματος, που

ταλανίζει επί δεκαετίες τις τοπικές κοινωνίες;

Το 2012 η Πελοπόννησος ζούσε το απόλυτο αδιέξοδο. Οι πόλεις είχαν γεμίσει με σκουπίδια, τα

πρόστιμα ήταν αβάσταχτα και κανένας δεν είχε το κουράγιο να βγάλει τα κάστανα από τη

φωτιά. Αναλάβαμε την ευθύνη, με τη σύμφωνη γνώμη όλων: Δήμων, ΦΟΣΔΑ και Κυβέρνησης.

Διενεργήσαμε ένα Διεθνή Διαγωνισμό, τον πρώτο στη χώρα, με ανταγωνιστικό διάλογο.

Αξιοποιώντας το χρηματοδοτικό εργαλείο των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα,

πετύχαμε να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία, η χωροθέτηση των μονάδων

ολοκληρωμένης διαχείρισης, ο σχεδιασμός σε επίπεδο οριστικής μελέτης, αλλά και η

αδειοδότηση του έργου σε λιγότερο από 4 χρόνια. Τον Δεκέμβριο του 2015 είχε ήδη εκδοθεί η

πράξη του Ελεγκτικού Συμβουλίου που ενέκρινε την υπογραφή της σύμβασης. Πλέον, το έργο

της Ολοκληρωμένης Διαχείρισης των Απορριμμάτων λειτουργεί στο επίπεδο της μεταβατικής

διαχείρισης και μέσα στο 2024 θα είναι σε πλήρη λειτουργία. Στο τέλος του 2024 ο άπιαστος για

τους περισσότερους στόχος για ΚΑΘΑΡΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ θα έχει κατακτηθεί. Και είμαστε

υπερήφανοι γι’ αυτό το επίτευγμα. Βέβαια, έχουμε ήδη ξεκινήσει να χτίζουμε την επόμενη μέρα

που είναι η εντατικοποίηση της διαλογής στην πηγή προκειμένου να πιάσουμε τους στόχους για

μείωση του παραγόμενου όγκου απορριμμάτων, στο πλαίσιο μιας «σκληρής» πολιτικής

κυκλικής οικονομίας.

5. Με ποιες δράσεις σκοπεύετε να δώσετε διέξοδο στους νέους ανθρώπους της Περιφέρειας

Πελοποννήσου, ώστε να μπορούν να παραμείνουν στον τόπο τους, αντί να εγκαταλείπουν

την ύπαιθρο σε αναζήτηση εργασίας και ευκαιριών, γενικότερα;

Η «ανάπτυξη» που όλοι οι πολιτικοί αρέσκονται να χρησιμοποιούν στους λόγους τους δεν είναι

μια θεωρητική και άπιαστη έννοια. Η πραγματική ανάπτυξη συνεπάγεται εισόδημα στην τσέπη

των πολιτών, σημαίνει ότι τα νοικοκυριά βλέπουν τις προοπτικές τους να βελτιώνονται και ότι οι

νέοι άνθρωποι έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν στον τόπο τους ένα μέλλον που να

αντιστοιχεί στις ικανότητες, στα ταλέντα, στις σπουδές και στους κόπους τους. Οι επενδύσεις,

και οι δημόσιες και οι ιδιωτικές, πρέπει να στοχεύουν σε αυτόν τον σκοπό. Το μεγαλύτερο

στοίχημα μας είναι να αλλάξουμε το υπάρχον αναπτυξιακό μείγμα, ώστε η ανάπτυξη να μην

παραμείνει μια θεωρητική κατασκευή, αλλά να μετασχηματιστεί σε αξιοπρεπές εισόδημα για


τους νέους ανθρώπους, ώστε να μπορούν να αισθανθούν ασφάλεια να επιχειρήσουν και να

καινοτομήσουν.

6. Όσοι γνωρίζουν την Πελοπόννησο, ξέρουν καλά ότι σε επίπεδο τουριστικής αξιοποίησης,

πλην ελαχίστων περιοχών, δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες για την προσέλκυση

εγχώριων και ξένων επισκεπτών. Ποιες ενέργειες περιλαμβάνει το πρόγραμμά σας σε αυτή

την, κρίσιμη για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, κατεύθυνση;

Κοιτάξτε εμείς παραλάβαμε την Πελοπόννησο το 2010 απομονωμένη, άγνωστη στο εσωτερικό

και στο εξωτερικό, με ελάχιστη ταυτότητα και αυτή ασύνδετη με ένα ολοκληρωμένο τουριστικό

προιόν. Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε την περιφερειακή διοίκηση βάλαμε μπροστά ένα

συγκροτημένο σχέδιο διαμόρφωσης ενός ισχυρού περιφερειακού brand, που θα μπορούσε να

βγάλει την Πελοπόννησο από την αφάνεια και να της δώσει κομμάτι της τουριστικής οικονομίας

της χώρας, αλλά και της Ευρώπης. Προσοχή: ένα σχέδιο που το χρηματοδοτήσαμε γενναία από

ευρωπαϊκούς πόρους, δημιουργώντας ένα πρότυπο χρηματοδοτικό εργαλείο που σήμερα

«αντιγράφουν» πολλές περιφέρειας της χώρας. Δημιουργήσαμε την «Μυθική Πελοπόννησο»,

συγχρονίζοντας για πρώτη φορά τις επιδιώξεις του κάθε μοναδικού τόπου της Πελοποννήσου σε

έναν μεγαλύτερο, κοινό και σπουδαίο σκοπό: να κάνουμε την Πελοπόννησο γνωστή, να

τονώσουμε την περιφερειακή μας οικονομία και ασφαλώς, ο κεντρικός μας στόχος να

αυξήσουμε το εισόδημα του Πελοποννήσιου πολίτη. Ενδεικτικά θα αναφέρω λίγα πράγματα,

κυρίως με σκοπό να αποδείξουμε ότι εμείς μπορούμε από την πρώτη μέρα που θα μας

αναθέσουν εκ νέου καθήκοντα οι πολίτες να επανακάμψουμε στις πρώτες θέσεις και να

αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις ενός μέλλοντος που συνεχώς αλλάζει. Αναδείξαμε το Διεθνή

Αερολιμένα «Καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο» με ένα καινοτόμο πρόγραμμα

συνδιαφήμισης, το οποίο αποτέλεσε πρότυπο και για άλλους προορισμούς. Συνεργαστήκαμε με

τους μεγαλύτερους διεθνείς αερομεταφορείς Aegean, EasyJet, British Airways, Brussels

Airways, Swiss, NIKI, Austrian, Edelweiss ,CEDAR, Ryanair με εκατοντάδες ώρες

διαπραγμάτευσης και 1.200 email επικοινωνίας σε περίοδο capital control. Με το λιγοστό

προσωπικό μας και πολύ δουλειά προβάλαμε την Πελοπόννησο σε Αεροδρόμια της Ευρώπης, με

30 ετήσιες καμπάνιες σε ΜΜΕ Αεροπορικών Εταιρειών, 561.000 Impressions της

Πελοποννήσου σε portalαεροπορικών εταιρειών, 226.000 newsletter από αεροπορικές εταιρείες

για την Πελοπόννησο, διαφημιστική on-line καμπάνια και ειδικά αφιερώματα της

Πελοποννήσου στα μεγαλύτερα διεθνή μέσα. Το αεροδρόμιο μας βραβεύτηκε το 2019 στο

σημαντικότερο διεθνές γεγονός για τις αεροπορικές εταιρείες “Routes Europe Marketing

Awards” στο Ανόβερο. Τα αποτελέσματα; Θεαματικά. Από τις 64.653 Αφίξεις και Αναχωρήσεις

επιβατών το 2011 φτάσαμε σε 286.042 Αφίξεις και Αναχωρήσεις επιβατών το 2018 και

παράλληλα πετύχαμε σύνδεση με περισσότερους από 30 προορισμούς διεθνώς. Πετύχαμε

1843% αύξηση συνδεσιμότητας του αεροδρομίου της Καλαμάτας την περίοδο [2007-2018],

17% μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της επιβατικής κίνησης [2009 -2018] και 157.4 εκ Ευρώ

οφέλη στην οικονομία της Περιφέρεια Πελοποννήσου [2011-2018]. Σήμερα, η εικόνα είναι πολύ

διαφορετική: 17.292 λιγότεροι επιβάτες διεθνών πτήσεων από πέρυσι, εκατομμύρια εισοδήματος

χαμένα για την τοπική οικονομία, την ώρα που τα μεγέθη του τουρισμού για την χώρα στο

σύνολο της βαίνουν αυξητικά! Για να μπορέσεις να λύσεις ένα πρόβλημα, πρέπει να έχεις

μελετήσει και προσεγγίσει τις αιτίες που το δημιούργησαν. Στην περίοδο της πανδημίας οι


αεροπορικές εταιρείες ελλείψει πόρων περιόρισαν τη συνδεσιμότητα τους στους διάσημους

προορισμούς με τις λιγότερες επισφάλειες και επανεξέτασαν την επένδυση σε περιφερειακούς

προορισμούς όπως το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Η στασιμότητα και η οπισθοχώρηση που

επιδείξαμε ως προορισμός τα προηγούμενα έτη στην υποστήριξη των εταιρειών μέσω συν

διαφήμισης, οδήγησε στη μη διατήρηση συνδεσιμότητας και πτήσεων με την Καλαμάτα. Ακόμη

πιο σύνθετη η εικόνα με τη Γερμανική αγορά στην οποία είχαμε επενδύσει αρκετά τα

προηγούμενα έτη. Το υψηλό αεροπορικό κόστος από Γερμανία, ο πληθωρισμός και η άνοδος

των τιμών, η αβεβαιότητα στο ενεργειακό περιβάλλον οδήγησαν σε φθηνότερους προορισμούς

όπως είναι η Τουρκία. Τώρα ήταν η ώρα για συνδιαφήμιση με τις αεροπορικές εταιρείες και

διατήρηση των πτήσεων με την Καλαμάτα, κάτι το οποίο δε συνέβη, με εξαιρετικά αρνητικά

αποτελέσματα για τους επαγγελματίες της Πελοποννήσου. Σήμερα είμαστε πάλι έτοιμοι να

ξεκινήσουμε πιο δυναμικά. Ξεκινάμε τις δράσεις που ατόνισαν και ξαναφέρνουμε στην

Πελοπόννησο τους διεθνείς παίκτες που έφυγαν ή δεν έχουμε ακόμη προσεγγίσει. Φέρνουμε την

Μυθική Πελοπόννησο ξανά στο προσκήνιο και συνεχίζουμε τις συνέργειες με τον ιδιωτικό

τομέα, σε μια συνταγή που έχει αποδειχτεί εξαιρετικά πετυχημένη. Αυξάνουμε τον

προϋπολογισμό για επενδύσεις στο ΠΕΠ Πελοποννήσου και μοχλεύουμε και άλλα

χρηματοδοτικά εργαλεία για να φτάσουμε κατ’ ελάχιστο τα 500 εκατομμύρια, ενισχύοντας

παράλληλα τις υπηρεσίες της περιφέρειας για να πετύχουμε ταχύτερες διαδικασίες ελέγχου και

πληρωμών. Τέλος, διεκδικούμε κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης, όχι αποκλειστικά με βάση

τον σχεδιασμό της κυβέρνησης, αλλά σε διαπραγμάτευση μαζί της, με ιεράρχηση των

προτεραιοτήτων της Πελοποννήσου και των αναγκών των συμπατριωτών μας.


7. Μια μεγάλη σε έκταση Περιφέρεια -είναι σχεδόν όση η έκταση ολόκληρης της

Ολλανδίας- δεν έχει ένα σοβαρό σιδηροδρομικό δίκτυο για να ενώνει τις πόλεις μεταξύ τους

και να κάνει πιο εύκολη την πρόσβαση ανθρώπων και προϊόντων, από και προς την Αθήνα.

Ποιο το δικό σας σχέδιο και πώς θα πιέσετε το κεντρικό κράτος;

Σήµερα, στην Πελοπόννησο λειτουργούν πολύ µικρά τµήµατα σιδηροδρομικού δικτύου, όπως η

γραµµή Κιάτο – Κόρινθος – Αίγιο, το Διακοπτό – Καλάβρυτα, ο προαστιακός της Πάτρας και το

Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία. Στόχος μας είναι η διερεύνηση με το αρμόδιο Υπουργείο

Μεταφορών ενός κοινού βηματισμού για την εξεύρεση εναλλακτικών λύσεων για τον σχεδιασμό

σε ό,τι αφορά, κυρίως, στο νότιο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου και συγκεκριμένα

στη σύνδεση μεταξύ Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας – Πύργου και Πατρών. Σε ό,τι αφορά

την εύκολη πρόσβαση από και προς Αθήνα, στόχος μας είναι η χρηματοδότηση της αναβάθμισης

κυρίως του επαρχιακού δικτύου και η σύνδεσή του με το βασικό εθνικό μας δίκτυο. Έχουμε

ωστόσο κάνει πολύ δουλειά. Σκεφτείτε ότι η Λακωνία πριν τους μεγάλους οδικούς άξονες που

παραδώσαμε ήταν αποκλεισμένη. Ή η σύνδεση της με την Αρκαδία στον άξονα Φωκιανό –

Κυπαρίσσι, ή άλλα έργα που βάλαμε μπροστά όπως το παραλιακό μέτωπο από την Καλαμάτα

έως τις Κιτριές ή το Τζάνε – Καλαμάτα. Έχουμε συγκεκριμένο κοστολογημένο πρόγραμμα και

γνωρίζουμε επίσης ποια έργα έχουμε αφήσει με μελετητική ωριμότητα. Η Πελοπόννησος έχει

αρχίσει ήδη να αλλάζει.


8. Εκτιμάτε πώς η απομάκρυνση του κ. Νίκα από την εκλογική κούρσα και η επιλογή του

κ. Πτωχού ως του «εκλεκτού» της Νέας Δημοκρατίας και του Μαξίμου, διευκολύνει ή

δυσκολεύει την δική σας υποψηφιότητα;

Θεωρώ ότι θέτουμε το πρόβλημα σε λάθος βάση. Το ζητούμενο δεν είναι εάν διευκολύνεται ή

δυσκολεύεται ο Τατούλης με την κομματική υποψηφιότητα που στηρίζει ο κ. Σαμαράς και η Νέα

Δημοκρατία. Σας διαβεβαιώ ότι προσωπικά δεν με απασχολεί καθόλου. Το ζητούμενο είναι εάν

κερδίζει ή χάνει ο τόπος και οι πολίτες της Πελοποννήσου με αυτή την κακοφορμισμένη

πρακτική «διορισμού εκλεκτών». Ο κ. Σαμαράς θεωρεί ότι η Πελοπόννησος είναι φέουδο και ο

ίδιος ένας ιδιότυπος «ελέω Θεού» φεουδάρχης. Ως φεουδάρχης δε, μπορεί να επιλέγει όποιον

θέλει και να τον «βαφτίζει» νομέα της εξουσίας. Το 2019 πειραματίστηκε με τον κ. Νίκα. Μέσω

διάφορων συμμαχιών στον β’ γύρο κατάφερε και τον εγκατέστησε στον θώκο του

Περιφερειάρχη. Στην πορεία αποφάσισε ότι ο κ. Νίκας δεν ήταν το άβουλο όν που ο ίδιος

επιθυμούσε και αποφάσισε να τον καθαιρέσει πραξικοπηματικά. Τον άφησε χωρίς συνδυασμό

και τοποθέτησε επικεφαλής έναν άσχετο με την Αυτοδιοίκηση άνθρωπο, έναν τέως μετακλητό

υπάλληλο του πρωθυπουργικού του γραφείου. Η κριτική μου λοιπόν, έγκειται σε αυτό ακριβώς

το σημείο: στο ότι ένας άνθρωπος θεωρεί ότι εν έτει 2023 μπορεί να διαφεντεύει καταχρηστικά

έναν τόπο ολόκληρο. Κατά τα ειωθότα, η Νέα Δημοκρατία δέχτηκε άκριτα την επιλογή Σαμάρα

και ο άνθρωπος αυτός παρουσιάστηκε από το πουθενά ως ο «εκλεκτός» για την Περιφέρεια, σαν

ένας πρίγκηπας εν αναμονή στέψης. Όμως από όλα αυτά τα τραγελαφικά συμβάντα, ο μόνος που

χάνει είναι ξεκάθαρα ο τόπος. Ένας περιφερειάρχης κομματικό υποχείριο είναι εξ ορισμού

υποχωρητικός, μη διεκδικητικός και πάντοτε πρόθυμος να πει «ναι» όπου τον προστάζει το

κόμμα του. Για να απαντήσω ευθέως στην ερώτησή σας, ούτε με δυσκολεύει, ούτε με

διευκολύνει η υποψηφιότητα του κ. Πτωχού, η οποία στηρίζεται παντί τρόπω από το σύστημα

Σαμαρά. Και τούτο διότι θεωρώ ότι στις 8 Οκτωβρίου αναμετρώνται δύο διαφορετικές

κοσμοθεωρίες για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Δύο διαφορετικοί κόσμοι τοπικής διακυβέρνησης.

Συγκρούονται οι παλιές νοοτροπίες των σκληρών κομματικών γραμμών, των εκλεκτών και των

κοινωνικών αποκλεισμών και οι σύγχρονες νεανικές ιδέες της συμπερίληψης, των ανοιχτών

οριζόντων και του κοσμοπολιτισμού. Οι πολίτες με αυτοπεποίθηση και θάρρος θα προχωρήσουν

στην επόμενη μέρα της Πελοποννήσου, κλείνοντας οριστικά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας

όσους ήδη βρίσκονται εκεί.

9. Αν εκλεγείτε με την ψήφο των συμπολιτών σας, ποιο είναι επιγραμματικά το δικό σας

όνειρο για την Περιφέρεια Πελοποννήσου και ποια είναι η πρώτη προτεραιότητα στην

ατζέντα της επόμενης μέρας;

Σχεδιάζουμε μια περιφέρεια ισχυρή και αυτοδύναμη. Με κύρος, εξωστρέφεια και

κοσμοπολιτισμό. Ανοιχτή σε όλην την κοινωνία και δομημένη προκειμένου να υπηρετεί την

κοινωνία. Προοδευτική, Δημοκρατική Συμπεριληπτική. Που να νοιάζεται προκειμένου η

ανάπτυξη να μην αποτυπώνεται απλά σε νούμερα, αλλά να φτάνει σε κάθε σπιτικό, σε κάθε

πολίτη. Που να μεγαλώνει και να δίνει κίνητρα σε νέους ανθρώπους να μην φεύγουν από τον

τόπο τους, αλλά να μπορούν να μείνουν σε αυτόν και να καινοτομήσουν ή να εξελιχθούν

επιχειρηματικά. Που να στέκεται πάνω και δίπλα από κάθε οικογένεια και να την στηρίζει

προκειμένου κανένα παιδί να μην μείνει χωρίς προστασία, καμία γυναίκα χωρίς ασφάλεια. Που


να μπορεί να φροντίζει τους πιο αδύναμους, τους συνανθρώπους μας με δυσκολίες και

αναπηρίες. Πάντοτε πίστευα βαθιά ότι όλα είναι εφικτά, αρκεί να μην περιμένουμε τις μεγάλες

εξ ουρανού αλλαγές και να χτίζουμε καθημερινά μια νέα κοινωνία ανεβαίνοντας μικρά μικρά

σκαλοπάτια. Η Πελοπόννησος έχει ήδη ξεκινήσει σε αυτόν τον δύσκολο και απαιτητικό δρόμο

προς ένα πιο φωτεινό μέλλον και όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε. Και αυτή είναι η δική μου

συμφωνία εμπιστοσύνης με τους συμπατριώτες μου για την Πελοπόννησο το 2030.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ NEWS
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ NEWS