Πράσινο φως για άδεια κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα αντίκες© Παρέχεται από: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Ανοίγει ο δρόμος για τη χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας (άδεια και κρατικές πινακίδες) από το υπουργείο Μεταφορών στους κατόχους ιστορικών οχημάτων, που εδώ και πολλούς μήνες αναμένουν την εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου και των αλλαγών που αυτό προβλέπει ως προς την κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων.
Επειτα από εγκύκλιο του υπουργείου, σε λειτουργία τέθηκε η μηχανογραφική εφαρμογή για την καταχώριση των ιστορικών οχημάτων στο μητρώο αδειών κυκλοφορίας οχημάτων του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, διαδικασία που αν κι έχει νομοθετηθεί εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα, τώρα εφαρμόζεται. Η αρμόδια υπηρεσία ολοκλήρωσε στο σύστημα αδειών κυκλοφορίας 4 νέες διαδικασίες: έκδοση νέας άδειας ιστορικού οχήματος, απογραφή και χορήγηση νέων πινακίδων σε ιστορικό όχημα, οριστική διαγραφή ιστορικού οχήματος, έκδοση αντιγράφου αδείας κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος.
[kath-read-more post="562732225"]
Ιστορικά οχήματα είναι όσα έχουν ηλικία τουλάχιστον 30 ετών από το έτος κατασκευής τους, ο τύπος τους πλέον δεν κατασκευάζεται και συντηρούνται χωρίς να έχουν υποστεί αλλαγές στα τεχνικά τους χαρακτηριστικά. Η ενεργοποίηση του μητρώου για τα ιστορικά οχήματα ανοίγει τον δρόμο για τη χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος από τις αρμόδιες υπηρεσίες μεταφορών και επικοινωνιών, δίνοντας παράλληλα το πράσινο φως στην ελεύθερη κυκλοφορία τους.
Πρόκειται για μια σημαντική αλλαγή νομοθετικής ρύθμισης του 2021, σύμφωνα με την οποία η άδεια και οι πινακίδες κυκλοφορίας ιστορικών οχημάτων θα χορηγούνται για πρώτη φορά από το υπουργείο και όχι από τις ομοσπονδίες που μέχρι σήμερα τις εξέδιδαν (ΕΟΕΕ, ΕΛΠΑ κ.λπ). Αυτές θα εκδίδονται με την πληρωμή ενός παραβόλου, με στόχο να δημιουργηθεί ένα σαφές πλαίσιο χορήγησης των πινακίδων και να δημιουργηθεί ένα μητρώο τέτοιων οχημάτων. Ελλείψει αυτού του μητρώου, ο αριθμός ιστορικών οχημάτων δεν μπορεί να υπολογιστεί με ακρίβεια, ωστόσο πρόχειρες εκτιμήσεις λένε πως στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 10.000-15.000 τέτοια οχήματα.
Οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να τα κυκλοφορούν, υπό την προϋπόθεση να περνούν τα οχήματά τους ετησίως από ΚΤΕΟ, να είναι ασφαλισμένα και να καταβάλουν εφεξής τέλη κυκλοφορίας, τα οποία είναι χαμηλότερα σε σύγκριση με τα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα. Από την καταβολή τους απαλλάσσονται οχήματα άνω των 45 ετών. Παράλληλα, σύμφωνα με υπουργική απόφαση του 2022, καθ’ υπόδειξιν διεθνών ομοσπονδιών, τρεις φορείς (ΟΜΑΕ, ΑΜΟΤΟΕ, ΕΟΦΙΛΠΑ) θα μπορούν εφεξής να βεβαιώνουν και να πιστοποιούν τα ιστορικά οχήματα, κάτι που προκάλεσε αντιδράσεις άλλων ομοσπονδιών, που πλέον δεν θα μπορούν να πιστοποιούν νέα γενιά παλαιών οχημάτων. Το υπουργείο, ουσιαστικά με τις κινήσεις αυτές επιδίωξε να βάλει τέλος σε περιπτώσεις παράνομης ή καταχρηστικής κυκλοφορίας ιστορικών οχημάτων.
msn
Δημοσίευση σχολίου