Βιωματική δράση στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Τρίπολης, στην κοινότητα Θάνα, πραγματοποιήθηκε από την Συντονιστική Δομή Κοινωνικής Ένταξης της Περιφέρειας Πελοποννήσου, την Τρίτη 2 Απριλίου. Η δράση υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού, που έχει ορισθεί στις 2 Απριλίου και την Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, που γιορτάζεται στις 5 Απριλίου.
Στο Νηπιαγωγείο φοιτούν 22 μαθητές. Κατά τη διάρκεια της δράσης αναγνώστηκε στους μαθητές το παιδικό βιβλίο, «Η Ορχήστρα των φίλων μου». Η ανάγνωση υποστηρίχτηκε με τη βοήθεια εικόνων και ήχων, προκειμένου να ενισχυθεί το ενδιαφέρον και η προσοχή των παιδιών.
Στη συνέχεια, οι μαθητές έπαιξαν το παιχνίδι του «Κρυμμένου Θησαυρού», όπου, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών και των στελεχών της Συντονιστικής Δομής, καλούνταν να εντοπίσουν τα μουσικά όργανα, ακολουθώντας τις εικόνες και τους ήχους της μουσικής.
Τέλος οι μαθητές επεξεργάστηκαν και ζωγράφισαν τα βιβλία, που τους δόθηκαν ως δώρο.
Η Παγκόσμια Ευαισθητοποίησης και Ενημέρωσης για τον Αυτισμό (World Autism Awareness Day) γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου και έχει ως στόχο να αυξήσει την ευαισθητοποίηση για το αυτισμό σε παγκόσμιο επίπεδο και να προωθήσει την κατανόηση και την αποδοχή των ατόμων που ζουν με αυτισμό.
Η Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης και Ενημέρωσης για τον Αυτισμό καθιερώθηκε με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ το 2007. Η απόφαση αυτή εγκρίθηκε χάρη στις προσπάθειες πολλών φορέων και οργανώσεων που δρουν στον τομέα του αυτισμού και που εργάζονται για την ευαισθητοποίηση και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων με αυτισμό και των οικογενειών τους.
Είναι σημαντικό όλοι να θυμόμαστε ότι ο αυτισμός είναι μια δια βίου κατάσταση και τα άτομα που ανήκουν στο φάσμα χρειάζονται υποστήριξη και κατανόηση καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Με την αύξηση της ευαισθητοποίησης και την προώθηση της κατανόησης, μπορείς να συμβάλλεις στη δημιουργία μιας κοινωνίας με μεγαλύτερη προσβασιμότητα και αποδοχή για τα άτομα με αυτισμό.
Δημοσίευση σχολίου