(εξ αριστερών προς τα δεξιά) Αθηνά Οικονόμου, Στέφανος Παπαδάμου, Δέσποινα Ζαχείλα, Θεόδωρος Μουρλάς, Λουκάς Ζαχείλας, Άγγελος-Διονύσιος Δεμπόνος, Ιωάννης Παπαδάμου, Παναγιώτης Μπουλούτας, Χρήστος Λούκας, Μαρία Κονταξή
Την Τρίτη 30 Ιουλίου 2024 ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία η 7η Διεθνής Ολυμπιάδα Οικονομικών (ΙΕΟ) με φιλοξενούσα χώρα το Χονγκ Κονγκ. Η Ολυμπιάδα φέτος υποδέχθηκε όσες χώρες επιθυμούσαν να συμμετάσχουν με φυσική παρουσία, το πλήθος των οποίων έφτασε τις 27, ενώ εξ αποστάσεως συμμετείχαν 25 επιπλέον χώρες. Έτσι ο συνολικός αριθμός των 52 χωρών αποτέλεσε νέο ρεκόρ συμμετοχών.
Για την Ελλάδα, η οποία συμμετείχε για 6η συνεχόμενη φορά, τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά. Και οι 4 συμμετέχοντες κατάφεραν να διακριθούν κατακτώντας μετάλλια. Συγκεκριμένα, το ασημένιο μετάλλιο κατάκτησε ο Άγγελος-Διονύσιος Δεμπόνος (Pierce - Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος), ενώ τα 3 χάλκινα μετάλλια οι (κατά σειρά κατάταξης): Παναγιώτης Μπουλούτας (Pierce - Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος), Χρήστος Λούκας (ΓΕΛ Μαγούλας Αττικής) και Θεόδωρος Μουρλάς (4ο ΓΕΛ Τρίπολης). Πολύ καλή επίδοση είχε η Ελληνική αποστολή στον ομαδικό γύρο του Business Case, όπου βρέθηκε στην 14η θέση. Την Ελληνική αποστολή συνόδευσαν ως αρχηγοί οι καθηγητές του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών (ΤΟΕ) του Παν. Θεσσαλίας, Λουκάς Ζαχείλας και Αθηνά Οικονόμου, ενώ Παρατηρητές ήταν δύο ακόμη άτομα του ΤΟΕ, ο καθηγητής Στέφανος Παπαδάμου και η ΕΔΙΠ, κα Μαρία Κονταξή.
Οι 52 χώρες που συμμετείχαν στη φετινή Ολυμπιάδα προέρχονταν από την Ευρώπη, την Ασία, την Αφρική και την Αμερική με 240 περίπου μαθητές. Οι μαθητές αυτοί (κυρίως της Γ’ Λυκείου), που ξεχωρίζουν στους εθνικούς τους διαγωνισμούς, συγκεντρώνονται για να συμμετάσχουν στην Διεθνή Ολυμπιάδα Οικονομικών, το διαγωνιστικό κομμάτι της οποίας αποτελείται από 3 γύρους: (α) τον γύρο των Οικονομικών ερωτήσεων (πολλαπλής επιλογής και ανάπτυξης), (β) τον γύρο των Χρηματοοικονομικών ερωτήσεων (που έγινε για πρώτη φορά με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής) και (γ) τον ομαδικό γύρο του Business Case, όπου οι μαθητές καλούνται μέσα σε 24 ώρες να μελετήσουν, αναλύσουν και παρουσιάσουν την επιχειρηματική ιδέα στο πρόβλημα που τους δίνεται.
Οι 4 μαθητές που εκπροσώπησαν την χώρα μας, προκρίθηκαν από τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Οικονομικών 2024, ο οποίος διοργανώθηκε από το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με την επίσημη άδεια του Υπουργείου Παιδείας και ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο. Έκτοτε, με τη μεθοδική καθοδήγηση των υπεύθυνων καθηγητών του ΤΟΕ, Μιχάλη Ζουμπουλάκη, Πασχάλη Αρβανιτίδη, Αθηνάς Οικονόμου, Στέφανου Παπαδάμου, Ιωάννη Κατσελίδη και Μαρίας Κονταξή, αλλά και του κ. Απόστολου Μανώλη (Διευθυντή Λογιστηρίου της ΕΥΡΗΚΑ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.), του παλαιού Ολυμπιονίκη Βασίλη Μαλασίδη, και της CentaurusRacing Team στην ειδική προετοιμασία του Business Plan, κατάφεραν να ξεχωρίσουν και να διακριθούν. Φυσικά, σε μια προετοιμασία, ας μην το ξεχνάμε, τον πιο σημαντικό ρόλο παίζει και η προσωπική συστηματική μελέτη. Η μελέτη αυτή, αξίζει να σημειώσουμε, οδήγησε τα 4 παιδιά στην επιτυχή εισαγωγή στην Γ’βαθμια: ο Άγγελος-Διονύσιος Δεμπόνος πέτυχε 4ος στο Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του ΟΠΑ, ο Παναγιώτης Μπουλούτας πέτυχε 2ος στο Τμήμα Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής του Παν. Πειραιώς, ο Χρήστος Λούκας πέτυχε 3ος στο Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης του ΟΠΑ και ο Θεόδωρος Μουρλάς πέτυχε 1ος στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Παν. Πελοποννήσου.
Την αμέριστη υποστήριξή της στον στόχο της ελληνικής αποστολής έδειξε η εταιρεία GrantThornton με ειδική χορηγία. Οφείλουμε επιπλέον να ευχαριστήσουμε την τράπεζα Alpha Bankγια την δωρεά (μέσω του ΕΛΚΕ του ΠΘ) για την κάλυψη του μεγαλύτερου μέρους των εξόδων. Έξοδα της προετοιμασίας ανέλαβαν ακόμη με χορηγίες: (α) το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Παν. Θεσσαλίας, (β) το Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Λογιστική-Ελεγκτική», (γ) ο Σύλλογος Οικονομολόγων Λογιστών Ελεύθερων Επαγγελματιών Ν. Μαγνησίας και (δ) η εταιρεία συμβούλων ακινήτων, Re/Max.
Η επιτυχία αυτή τονίζει την αριστεία των Ελλήνων μαθητών και την υποστήριξη του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Δημοσίευση σχολίου