Τελευταίο αντίο στην εφοπλίστρια Αθηνά Μαρτίνου: Οι επιχειρηματίες και οι πολιτικοί που έδωσαν το πα
Το ύστατο χαίρε είπαν σήμερα συγγενείς και φίλοι στην Αθηνά Μαρτίνου, την ισχυρότερη γυναίκα της ελληνικής ναυτιλίας, που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 97 ετών. Η νεκρώσιμος ακολουθία εψάλη στην εκκλησία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος στη Βουλιαγμένη, όπου πλήθος κόσμου από τον χώρο της πολιτικής, του εφοπλισμού αλλά και της εκκλησίας έδωσαν το παρών.
Στην ακολουθία χοροστάτησαν οι Μητροπολίτες Σύρου, Τήνου, Μυκόνου Δωρόθεος και ο Μητροπολίτης Γλυφάδας, Βούλας-Βουλιαγμένης Αντώνιος, καθώς και ο Μητροπολίτης Θεοδώρητος, εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριάρχη, ενώ παρευρέθη και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.
Μαρτίνου κηδεία
Μεταξύ άλλων στο τελευταίο αντί παρέστησαν η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπουλου, οι υφυπουργοί Βασίλης Οικονόμου και Βασίλης Σπανάκης, ο βουλευτής της ΝΔ, Στελιος Πετσας, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Καραμέρος και Ευάγγελος Αποστολάκης, ο δήμαρχος Βούλας-Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, ο δήμαρχος Γλυφάδας Γιώργος Παπανικολάου, η πρώην υπουργός Φάνη Πετραλιά, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών Γεράσιμος Σιάσος, ο υποδιοικητής του Αγίου Όρους Αρίστος Κασμίρογλου, επιχειρηματίες και εφοπλιστές όπως ο Σωκράτης Κόκκαλης και ο Γεράσιμος Φωκάς.
Μαρτίνου κηδεία
Μαρτίνου κηδεία
Μαρτίνου κηδεία
Ποια ήταν η Αθηνά Μαρτίνου μέσα από το Ίδρυμά της
Η εφοπλίστρια Αθηνά (Νουνού) Μαρτίνου υπήρξε από τις πρωτοπόρες γυναίκες στη διεθνή θαλάσσια βιομηχανία διεθνώς.
Το 1971 αποφάσισε να ασχοληθεί με τη διαχείριση των πλοίων της οικογένειάς της και μαζί με τους γιους της Θανάση, Ντίνο και Ανδρέα, ίδρυσαν την εταιρεία Thenamaris Ships Management, κατορθώνοντας το 1975 να φτάσει τον στόλο της στα 36 πλοία.
Ήταν γυναίκα με κοινωνικές ευαισθησίες που κρατούσε χαμηλούς τόνους και απέφευγε τη δημοσιότητα και την επίδειξη πλούτου.
Σε συνέντευξή της στην εκπομπή "Αειναύτες" για το πώς ερωτεύτηκε τη θάλασσα, η Αθηνά Μαρτίνου είχε αφηγηθεί: "Είμαι Κεφαλονίτισσα, αλλά ρόλο για την αγάπη μου για τη θάλασσα έπαιξε ότι γεννήθηκα στη Γλυφάδα και έβλεπα τα πλοία να περνάνε και έλεγα στις φίλες μου "και εμείς θα κάνουμε βαπόρια” και το κάναμε. Είχαμε μανία με αυτό και το κάναμε και έκανε βαπόρια όλη η οικογένεια".
"Σε αυτή την προσπάθεια, δεν ήμουν μόνη μου. Κοντά μου ήταν από την πρώτη στιγμή ο άνδρας μου, αλλά κυρίως ήταν ο γιος μου Θανάσης, ο οποίος από 14 ετών έκανε στατιστικές και έγραφε πόσο πλήρωμα, τι χρειάζεται ένα πλοίο. Ο άνδρας μου, ο Ιωάννης Μαρτίνος, αγαπούσε τη θάλασσα. Ο Θανάσης, από την πρώτη συζήτηση ήταν ενεργό μέρος σε αυτή την προσπάθεια. Δεν ήμουν η κινητήριος δύναμη, αλλά ήμουν ο άνθρωπος που μπορούσε να τα κάνει τα δύσκολα, εύκολα. Όταν θέλεις κάτι, μπορείς να το κάνεις. Διευθυντιλίκι δεν έκανα ποτέ. Τη Thenamaris αγαπούσα, όχι το διευθυντιλίκι. Αυτό που ήθελα ήταν να πληθαίνουν τα βαπόρια μου και αυτό έγινε" έλεγε η Αθηνά Μαρτίνου.
Συνεχίζοντας για τη ζωή της έλεγε "το "Ελένη”, ήταν το δεύτερο πλοίο, δεν είχαμε λεφτά, ο Θανάσης τελείωνε το Γυμνάσιο, βρήκα λεφτά και πήγαμε στο Λονδίνο για να υπογράψει ο Θανάσης, ο οποίος μου είπε τότε, θα υψώσουμε την ελληνική σημαία. Ο Λιμενάρχης στο Λονδίνο με ρώτησε "ξέρεις γραφομηχανή;” του είπα "ναι” και κάθισα και έγραψα τα έγγραφα, τα πήρε ο Θανάσης και έτσι παραλάβαμε το βαπόρι. Το πρώτο πλοίο το αγοράσαμε το 1964 με 80.000 λίρες. Ήταν ένα πλοίο 20 χρονών. Το "Θανάσης” ήταν ένα πλοίο του Λιβανού, ήταν για πέταμα, το φτιάξαμε, το κάναμε κυπριακό και το 1967, το πουλήσαμε στην οικογένεια Πατέρα που το αγόρασαν με 300.000 δολάρια".
Αφετηρία για τη δημιουργία του Ιδρύματος, το πάθος της Αθηνάς Ι. Μαρτίνου για τη θάλασσα και προορισμός η προσφορά στην κοινωνία, αυτή που δραστηριοποιείται γύρω από τη θάλασσα και νιώθει στις φλέβες της την καθημερινή της παρουσία.
Η ίδια, όπως χαρακτηριστικά έλεγε, είναι "σαν τη θάλασσα, γένους θηλυκού".
Πηγή: TheToc
Δημοσίευση σχολίου