Από τον Δεκέμβριο η έκδοση τιμολογίου και δελτίου αποστολής από το κινητό© Παρέχεται από: capital.gr
Του Προκόπη Χατζηνικολάου
Τη δυνατότητα να εκδώσουν από το κινητό τους τιμολόγια ή δελτία αποστολής και να τα ανεβάσουν και στα ηλεκτρονικά βιβλία θα έχουν στα τέλη του έτους ή το αργότερο στις αρχές του νέου έτους επιχειρήσεις και επαγγελματίες. Με τη νέα εφαρμογή θα μπορούν ανά πάσα στιγμή επιχειρήσεις και επαγγελματίες να ολοκληρώσουν συναλλαγές από το κινητό, αλλά και να εκπληρώσουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.
H ηλεκτρονική εφαρμογή που θα δημιουργήσει η ΑΑΔΕ θα προσφέρεται δωρεάν σε όλους όσοι εγγραφούν στην εφαρμογή και οι οποίοι θα εκδίδουν τιμολόγιο το οποίο αυτόματα θα ανεβαίνει και στα ηλεκτρονικά βιβλία.
Μέσω της ίδιας εφαρμογής θα μπορούν οι επιχειρήσεις να εκδίδουν και το ψηφιακό δελτίο αποστολής. Σημειώνεται ότι το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα παρέχει, σε πραγματικό χρόνο, τη δυνατότητα στον ελεγκτικό μηχανισμό να γνωρίζει την ώρα φόρτωσης, διακίνησης και το περιεχόμενου του εμπορεύματος.
Ήδη, οι υπόχρεοι έχουν τη δυνατότητα πληρωμής φόρων από το κινητό, καθώς και λήψης ειδοποιήσεων για δόσεις που πρέπει να καταβληθούν ή για τις τρέχουσες φορολογικές υποχρεώσεις (ΦΠΑ, φόρο εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ κ.λπ.).
Παράλληλα, εντός του έτους θα υποχρεωθούν κάποιες επαγγελματικές ομάδες να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο. Το Ψηφιακό Πελατολόγιο αποτελεί ουσιαστικά ένα ψηφιακό βιβλίο πελατών που θα τηρούν υποχρεωτικά συγκεκριμένοι κλάδοι ελευθέρων επαγγελματιών και επιτηδευματιών. Θα παρακολουθείται από την ΑΑΔΕ σε πραγματικό χρόνο online, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διασταυρώσεων και συγκρίσεων με ομοειδείς επιχειρήσεις. Το Ψηφιακό Πελατολόγιο θα ξεκινήσει από κλάδους όπως συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια αυτοκινήτων και χώροι στάθμευσης και θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους εντός του 2025.
Το ψηφιακό πελατολόγιο είναι ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis, προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα.
Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρίζεται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται. Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.
Το ψηφιακό πελατολόγιο θα διασυνδεθεί με το MyDATA, με τον έλεγχο να μπορεί να γίνεται και από το γραφείο του ελεγκτή, για να διασταυρώνει εάν και πότε, για παράδειγμα, κάποιος επισκέφθηκε τον γιατρό του. Θα καταχωρίζεται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται.
Τέλος, η ΑΑΔΕ περιμένει να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες με την Ε.Ε. προκειμένου να καταστεί υποχρεωτική η ηλεκτρονική τιμολόγηση, όπως γίνεται σήμερα για παράδειγμα στην Ιταλία. Στην Ελλάδα, αυτήν τη στιγμή η έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων είναι προαιρετική. Σημειώνεται ότι και σε επίπεδο Ε.Ε. συστήνεται η χρήση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, κυρίως στον ΦΠΑ.
msn
Δημοσίευση σχολίου