ΣΟΒΑΡΆ ΚΑΙ ΕΎΘΥΜΑ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΉΣ ΖΩΉΣ
( Και για να μην μπερδευόμαστε με το σήμερα, η ιστορία γράφτηκε στις 22 Μαρτίου 1981 ημέρα Κυριακή και δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Αρκαδικά Νέα Τρίπολης)
Από τότε που ο Γκράχαμ Μπελ ανακάλυψε το τηλέφωνο και ο Γουτεμβέργιος την τυπογραφία , όλα πάνε στραβά και ανάποδα.
Ανύποπτοι έκαναν την ανακάλυψη , για το καλό της ανθρωπότητας. Έτσι τουλάχιστον φημολογείται. Μα το τηλέφωνο έγινε μέσον εκτόνωσης και η τυπογραφία, μέσον ξεμπροστιάσματος . Ποτέ δεν μπορέσαμε να τα χρησιμοποιήσουμε σωστά και λογικά. Το τί γίνεται με τα τηλέφωνα δεν λέγεται. Αλλά αυτά που λέγονται, θα τα πούμε.
Ήμουνα τις προάλλες στην Πάτρα και ήθελα να επιστρέψω στην Τρίπολη . Πηγαίνω σε ένα περίπτερο για να πάρω τηλέφωνο στο ΚΤΕΛ , να δω τί ώρα με συμφέρει να αναχωρήσω. Όλα πάνε ρολόι μέχρι εδώ.
Σχηματίζω το νούμερο και περιμένω να σηκώσει κάποιος το ακουστικό. Μάταια. Τη μία φορά μιλούσε, την άλλη καλούσε, χωρίς να το σηκώνει κανείς. Δεν βαριέσαι, θα το πιάσω στο τέλος, είπα. Μετά από αναμονή μισής ώρας και ενός τετάρτου , η γραμμή άνοιξε .
- Εμπρός ; ακούγεται μία γυναικεία φωνή.
- Σας παρακαλώ , τί ώρα έχει λεωφορείο για Τρίπολη ;
- Αφού σας είπα , δεν σας είπα ;
- Πότε μου το είπατε ;
- Εσείς δεν είσαστε και προηγουμένως ; τώρα πλάκα μου κάνεις ; αναγνώρισα τη φωνή σου .
Ρε τί έπαθα.. και ήταν και αγριεμένη .
- Βρε παιδάκι μου , δεν ήμουν εγώ , πώς να το κάνουμε. Τί ώρα φεύγει το λεωφορείο;
- Στις 11 . Και μου κλείνει το τηλέφωνο κατάμουτρα.
Ε αυτό πάει πολύ. Ξαναπαίρνω τηλέφωνο και αρχίζω.
- Πρώτον. Μη μου πεις ότι αναγνώρισες τη φωνή μου προηγουμένως, γιατί είμαι άλλη .
Δεύτερον. Μην τολμήσεις να μου κλείσεις το ακουστικό , γιατί κάηκες .
Τρίτον, τί ώρα φεύγουν τα λεωφορεία για Τρίπολη και αν μπορώ να κλείσω τηλεφωνικώς θέση και τέταρτον, όταν τελειώσεις τις πληροφορίες , να πεις ευγενικά ένα αντίο σας.
Αυτά έγιναν στην Πάτρα , μα δεν γίνονται μόνο εκεί. Θα ήταν αφύσικο . Το σοβαρό είναι ότι γίνονται σε υπηρεσίες που είναι υποχρεωμένες να απαντούν και όχι απλά να απαντούν, μα να απαντούν ευγενικά.
Είσαι καλά και σηκώνοντας το ακουστικό, σου σηκώνεται ταυτόχρονα και η πίεση . Παίρνεις ένα νούμερο , βγαίνει άλλο. Ζητάς τον Τάκη και επειδή δεν υπάρχει Τάκης, σε βρίζουν ή σου το κλείνουν απότομα. Άσε τις φάρσες που κάνουν μερικοί για να σπάσουν πλάκα.
Στις δύο τη νύχτα χτυπάει το τηλέφωνο. Νυσταγμένος εσύ , ταλαιπωρημένος, σηκώνεις το ακουστικό .
- ο κύριος Σακοράφας ;
- Μάλιστα .
- Εδώ γραφείο κηδειών. Μπορώ να περάσω να πάρω τα μέτρα στο νεκρό γιατί τα ξέχασα;
Τώρα τί του λες του τύπου .
Αλλά δεν προλαβαίνεις να του πεις γιατί το κλείνει.
Τα ερωτικά τηλεφωνήματα έρχονται πρώτα στη σειρά. Ένας άγνωστος, σχηματίζει στην τύχη ένα νούμερο και αν βγει γυναίκα , αλίμονό της. Την κατακλύζει με ερωτόλογα , της εκθέτει τα προσόντα του και όταν αυτή πάει να το κλείσει , τη βρίζει κι από πάνω. Μερικές φορές γίνεται το αντίθετο. Ο ερωτίλος πέφτει σε καμιά άγρια και τότε ακούει όσα δεν έχει ακούσει στη ζωή του . Ευγενικά δεν μιλάει κανείς ποτέ στο τηλέφωνο, εκτός βέβαια αν πρόκειται να μιλήσει με τον προϊστάμενό του ή με τον δοσά του.
Ακόμα και σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης γίνονται ευτράπελα. Παίρνει κάποιος το 100 οργισμένος.
- Θα έρθετε καμιά φορά να πάρετε την ψώφια γάτα , μας έφαγε η βρώμα ; κοιμόσαστε με τα τσαρούχια εκεί στην αστυνομία . Μας έχετε πρήξει .
Αυτός που είναι στην άλλη γραμμή , αγριεύει και με το δίκιο του βέβαια ο άνθρωπος . Τα υπόλοιπα καλύτερα να μην τα περιγράψω, θα μας τα κόψει η λογοκρισία .
Ευανθία Ρούνη
20/12/22
Δημοσίευση σχολίου