Συνταξιούχοι Σιδηρόδρομου: Αυτοί που ευθύνονται για την διάλυση του σιδηρόδρομου στην Πελοπόννησο δεν μπορεί σήμερα να μας σώσουν

 





ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ


Ο Σιδηρόδρομος στην Ελλάδα υπήρξε διαχρονικά ένα υποβαθμισμένο μέσο μεταφοράς, παρά τη

σημασία του για την ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών και της οικονομίας. Ειδικά στην

Πελοπόννησο, η κατάσταση είναι χαρακτηριστική: η γραμμή Κόρινθος–Τρίπολη–Καλαμάτα, που

έκλεισε το 2010, ήταν κάποτε ζωτικής σημασίας για τη σύνδεση των πόλεων και την ανάπτυξη της

περιοχής.

Η συγκεκριμένη γραμμή ήταν ένα από τα πιο σημαντικά έργα του 19ου αιώνα, συνδέοντας την

Πελοπόννησο με την υπόλοιπη Ελλάδα. Παρά τις δυσκολίες του γεωγραφικού ανάγλυφου της

περιοχής, η λειτουργία της συνέβαλε στην οικονομική ανάπτυξη, την εμπορική δραστηριότητα και

την προσβασιμότητα στις απομακρυσμένες περιοχές. Η συνεχής υποβάθμιση και η εγκατάλειψή

της το 2010 και η αντικατάστασή της από άλλα μέσα μεταφοράς (λεωφορεία και αυτοκίνητα)

ενίσχυσαν την απομόνωση πολλών περιοχών. Μάλιστα έριξαν 85 εκατομμύρια ευρώ για την

κατασκευή καινούργιας γραμμής και μετά από ένα χρόνο σταμάτησε η λειτουργία της γραμμής

Κόρινθος–Τρίπολη–Καλαμάτα. Έγιναν όλα αυτά με μόνο σκοπό να χρηματοδοτηθούν κάποιοι

εργολάβοι, αφού υπήρξαν κακοτεχνίες που δεν είχαν υπολογίσει μέχρι που τα νέα τρένα δεν

περνούσαν από κάποια γέφυρες!

Μεγάλες είναι οι ευθύνες όλων των κυβερνήσεων διαχρονικά που υπηρέτησαν με νύχια και με

δόντια την «απελευθέρωση» και την ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου, εφαρμόζοντας την

στρατηγική της ΕΕ, για να εξυπηρετηθεί η κερδοφορία επιχειρηματικών ομίλων στις μεταφορές Το

2010 με νόμο της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, διαχωρίστηκε το σιδηροδρομικό έργο σε υποδομή και

μεταφορές. Δηλαδή ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ,, ΓΕΟΣΕ. Το 2017, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, η

«Ferrovie dello Stato Italiane Group» εξαγόρασε αντί 45 εκατομμυρίων ευρώ την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η

ιταλική εταιρεία επιδοτήθηκε με 50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο για να εκτελεί συγκεκριμένα

δρομολόγια. Ταυτόχρονα υπάρχει υποβάθμιση υπηρεσιών και έλλειψη ενδιαφέροντος για την

επέκταση ή τη συντήρηση υποδομών εκτός κεντρικού άξονα Αθηνά- Θεσσαλονίκη.

Με βάση τα παραπάνω, και ότι στα ΜΜΕ υπάρχουν ανακοινώσεις από ορισμένους φορείς για συλλογή

υπογραφών για την επαναλειτουργία της γραμμής στην Πελοπόννησο στα πλαίσια αυτά δεν θα είναι

για τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας του λαού της Πελοποννήσου. Το έργο το έχουμε

ξαναδεί. Οι Ελβετοί μυρίστηκαν το ψητό και ήρθαν!, όπως και οι Ιταλοί πριν μερικά χρόνια και

τώρα ετοιμάζονται να τον εγκαταλείψουν! Μιλάμε για τα εκατομμύρια του ταμείου δίκαιης

μετάβασης, του ΕΣΠΑ και του ταμείου ανάκαμψης.

Ειδικά οι Μεγαλοπολίτες, που βιώνουν τις συνέπειες της απολιγνητοποίησης με ανεργία,

ερημοποίηση και καταστροφή του περιβάλλοντος, τι να περιμένουν από τους σχεδιασμούς για

επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής ΧΡΑΝΟΙ - ΙΣΑΡΙ - ΑΓΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ!. Αυτά είναι μόνο

λόγια και δεν χρυσώσουν το χάπι, τη στιγμή που υπάρχουν επανειλημμένες δηλώσεις των

Περιφερειακών Αρχών μόνο για τη γραμμή Κόρινθος – Ναύπλιο, για να εξυπηρετούν τους

τουριστικούς ομίλους, τους tour operators, τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια και όχι τις ανάγκες του

λαού.

Όλοι αυτοί που ευθύνονται για την διάλυση του σιδηρόδρομου στην Πελοπόννησο, που στήριξαν

τις πολιτικές εξυπηρέτησης επιχειρηματικών συμφερόντων, δεν μπορεί σήμερα να μας σώσουν. Ο

σιδηρόδρομος μπορεί και πρέπει να λειτουργήσει για να εξυπηρετεί τις ανάγκες του λαού στα

πλαίσια ενός ενιαίου κεντρικού φορέα μεταφορών για σύγχρονές και ασφαλείς μεταφορές. Εκεί

πρέπει να στραφούν οι διεκδικήσεις του κινήματος των πολιτών και των φίλων του σιδηροδρόμου

και όχι σε διεκδικήσεις για χρηματοδοτήσεις στους επιχειρηματικούς ομίλους.


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ


«Η ΕΝΟΤΗΤΑ»

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΡΚΑΔΙΑΣ

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ NEWS