Οι Γορτύνιοι αισθάνονται για ακόμη μια φορά ξεχασμένοι και εγκαταλελειμμένοι από την πολιτεία.

ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ NEWS

Οι Γορτύνιοι αισθάνονται για ακόμη μια φορά ξεχασμένοι και εγκαταλελειμμένοι από την πολιτεία. 
 

      Του Χρήστου Παναγιωτόπουλου*

Η κατ όνομα  Εθνική Οδός Τρίπολης – Βυτίνας – Λαγκάδια-χωριά της δυτικής Γορτυνίας- Αρχαίας Ολυμπίας – Πύργου (ΕΟ74), , παραμένει κλειστή (5/4) λίγο μετά τα Λαγκάδια, λόγω εκτεταμένων κατολισθήσεων και πτώσης βράχων . Οι δύο πιο πρόσφατες κατολισθήσεις βράχων σημειώθηκαν στις 29 Μαρτίου και στις 05 Απριλίου 2025, με ιδιαίτερη ένταση και επικινδυνότητα. Από καθαρή τύχη δεν είχαμε απώλειες ανθρώπινων ζωών, ενώ η αγανάκτηση των πολιτών εντείνεται καθημερινά. Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί πλέον να αντιμετωπίζεται με ημίμετρα και αποσπασματικές παρεμβάσεις. 
Τεράστιες  διαχρονικές ευθύνες κυβερνήσεων, περιφερειαρχών και δημάρχων. 

 

Το οδικό δίκτυο έχει κοπεί κυριολεκτικά στα δύο, με απόφαση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αρκαδίας παραμένει κλειστή λόγω κατολισθήσεων. Ο δήμος Γορτυνίας βρίσκεται σε κατάσταση οδικού αποκλεισμού και ζητά άμεσα την κήρυξή του σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
Η κυκλοφορία των οχημάτων κατά τη διάρκεια της ανωτέρω διακοπής με κατεύθυνση από Τρίπολη για Πύργο θα εκτρέπεται στη χ/θ της ως άνω οδού προς την Ε.Ο. Πατρών – Τρίπολης και αντιστρόφως με κατεύθυνση από Πύργο για Τρίπολη θα εκτρέπεται ομοίως στην 83 χ/θ της ίδιας οδού.
Το πότε και πώς θα αποκατασταθεί η πρόσβαση παραμένει άγνωστο, με εκτιμήσεις που κάνουν λόγο ακόμη και για μήνες.
Στο οδικό δίκτυο λίγο πριν τα Λαγκαδιά, προς το Λευκοχώρι,  Σταυροδρόμι ήταν πάντα σε μεγάλο  βαθμό επικινδυνότητας  και η ανάγκη για προληπτικά μέτρα, ήταν επιβεβλημένη. Θα μπορούσαμε να είχαμε θρηνήσει θύματα και πριν τις συγκεκριμένες κατολισθήσεις. 
Και να που οδηγηθήκαμε -φθάσαμε από την διαχρονική αδιαφορία της κεντρικής, περιφερειακής και δημοτικής εξουσίας  στην σημερινή κατάσταση, με το οδικό δίκτυο και την Γορτυνία κομμένη  στα δύο.
Την επικινδυνότητα του οδικού δικτύου στην συγκεκριμένη περιοχή όλοι την γνωρίζουν.
Πρόκειται για ένα διαχρονικό πρόβλημα που βαρύνει όλες τις κυβερνήσεις από τη Μεταπολίτευση και μετά. Ένα πρόβλημα που είναι γνωστό επί δεκαετίες, με επανειλημμένες εξαγγελίες για δεκάδες μελέτες και έργα που όμως ποτέ δεν έγιναν πράξη. Τα σημεία υψηλής επικινδυνότητας είναι γνωστά για πάνω από 50 χρόνια και όμως, τίποτα ουσιαστικό δεν έχει προχωρήσει. Οι προσπάθειες ορισμένων φορέων να υπάρξει παρακάμψη των Λαγκαδίων έπεφταν πάντα στο κενό. Το αίτημα αυτό ήρθε σε αντίθεση με τοπικά μικροσυμφέροντα ορισμένων μικροεπαγγελματιών έχοντας τη στήριξη πολιτικών και κομματικών σκοπιμοτήτων. Τα κέρδη ορισμένων βρέθηκαν πάνω από τις ζωές και τις ανάγκες των κατοίκων της Γορτυνίας για ασφαλές οδικό δίκτυο.
 
Ο αποκλεισμός έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση, ιδιαίτερα ενόψει της εορταστικής περιόδου του Πάσχα. Κάτοικοι και επαγγελματίες παραμένουν αποκομμένοι και δυσκολεύονται να μετακινηθούν, ενώ οι ηλικιωμένοι και οι ευάλωτοι πολίτες δυσκολεύονται να φτάσουν σε γιατρούς.
Οι Γορτύνιοι αισθάνονται ξεχασμένοι και εγκαταλελειμμένοι από την πολιτεία.
Η αγανάκτηση των κατοίκων εντείνεται καθημερινά. Αυτή τη φορά, η κατάσταση είναι οριακή. Περιφέρεια, δημοτική αρχή προσπαθούν με χρόνια καθυστέρηση και έχοντας τις δικές τους ευθύνες,  τώρα να πιέσουν το κεντρικό κράτος, για την επικινδυνότητα του οδικού άξονα. 
Να πούμε τα πράγματα με το όνομα τους και να καταλογίζουμε τις πολιτικές ευθύνες στα κόμματα που ως κυβέρνηση κοροϊδεύουν τους Γορτύνιους (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ) και τους έχουν καταδικάσει σε μαρασμό. Χωρίς να παραβλέπουμε και τις ευθύνες των περιφερειακών και δημοτικών αρχών.
 Σήμερα κοινότητες, πολιτιστικοί σύλλογοι, κάτοικοι, επαγγελματίες απαιτούν λύσεις και όχι άλλες υποσχέσεις. 
Ο Δήμος Γορτυνίας με ομόφωνη απόφαση έστειλε επιστολή ενημέρωσης προς τον πρωθυπουργό, υπουργούς, βουλευτές και κόμματα, και ζήτησε από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας την άμεση κήρυξη του Δήμου Γορτυνίας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ώστε να καταστεί δυνατή η ταχύτερη κινητοποίηση των αρμόδιων υπηρεσιών, η αποκατάσταση των προσβάσεων, η προστασία των κατοίκων και η πρόληψη περαιτέρω επιδείνωσης της κατάστασης. Είναι τουλάχιστον προβληματική η πρόθεση της δημοτικής αρχής  και του δημοτικού συμβουλίου να περικόψει δαπάνες από το πενιχρό προϋπολογισμό του και όχι να διεκδικήσει - απαιτήσει  κρατική χρηματοδότηση για ένα σύγχρονο οδικό ασφαλές οδικό δίκτυο. 
O επικεφαλής της παράταξης   «Νέα Πελοπόννησο» Πέτρος Τατούλης σε Δελτίο Τύπου αναφέρει μεταξύ άλλων:
“Επαναλαμβάνουμε το αίτημα της παράταξης μας για δεύτερη φορά και ζητάμε άμεση σύγκληση έκτακτης συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για την οριστική επίλυση του προβλήματος.
Οφείλει η Περιφερειακή Αρχή να πάψει να «στρουθοκαμηλίζει» και να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες της για τα τελευταία έξι (6) χρόνια απραξίας σχετικά με το έργο της παράκαμψης των Λαγκαδίων”. 
Οι Σύλλογοι χωριών της Γορτυνίας έχουν εκδώσει ψηφίσματα διαμαρτυρίας. 
Με πρωτοβουλία της  Ένωσης Απανταχού Βυζικιωτών το Σάββατο 10 Μαΐου 2025 η δεύτερη Ημερίδα για τη Γορτυνία που οργανώνεται από την Ένωση Βυζικιωτών, την Παναρκαδική Ομοσπονδία και την Παγγορτυνιακή Ένωση, με κυρίαρχο ζήτημά την  Παράκαμψη των Λαγκαδίων. «Δεν είναι αποδεκτό, το 2025, οι Γορτύνιοι να αναγκάζονται με την ψυχή στο στόμα να περνούν κάτω από βράχια-καρμανιόλα και να ζουν σε έναν τόπο που κάποιοι τον θεωρούν «ξεγραμμένο». Καλούμε όλους τους αρμόδιους φορείς, Υπουργεία, Περιφέρεια, Δήμο, Βουλευτές, να αναλάβουν ΤΩΡΑ έστω και «στο και πέντε» τις ευθύνες τους»…
… Δεν υπάρχει πια δικαιολογία, δεν είναι απλή αμέλεια, είναι δόλος! Καλές οι καρέκλες, ωραία τα αξιώματα, όμορφες οι αντιμισθίες, διασκεδαστικά τα πανηγύρια, αλλά η Γορτυνία θέλει πράξεις και η ιδιαίτερα η παρατημένη Δυτική!
Οι πολίτες έχουν μάτια και βλέπουν…
Καλούμε Κοινοτάρχες, Δημοτικούς και Περιφερειακούς Συμβούλους και όλους τους Φορείς να συνεγερθούμε, να απαιτήσουμε, να διεκδικήσουμε, να μη μένουμε πια ευκολόπιστοι θεατές-ψηφοφόροι!» αναφέρει σε ανακοίνωση η Ένωση Βυζικιωτών εκφράζοντας την αγανάκτηση των κατοίκων και των επισκεπτών, ιδιαίτερα της δυτικής Γορτυνίας. 



Στον Εισαγγελέα προσφεύγουν οι Πρόεδροι της Ένωσης Βυζικιωτών και της Παναρκαδικής Ομοσπονδίας, για τον κλειστό δρόμο στα Λαγκάδια.
"Στις Εισαγγελικές Αρχές προσφεύγουν οι Πρόεδροι της Ένωσης Βυζικιωτών και της Παναρκαδικής Ομοσπονδίας για τον αποκλεισμό στα Λαγκάδια της δήθεν εθνικής οδού Τρίπολης – Πύργου.
Στόχος η αναζήτηση των ευθυνών της κεντρικής κρατικής διοίκησης για την επί δεκαετίες κωλυσιεργία της, που έχει οδηγήσει σε ματαίωση σχεδόν της ανακατασκευής του δρόμου και της Παράκαμψης των Λαγκαδίων.
Κι αυτό παρά τις αμέτρητες μελέτες που έχουν αποφασιστεί, εκπονηθεί και πληρωθεί από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Υποδομών.
Ο κόμπος πλέον έσπασε το χτένι και κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί τις ευθύνες του!
Καλούμε όλους τους Φορείς της Γορτυνίας και της Αρκαδίας να συμπράξουν μαζί μας.

ΕΝΩΣΗ ΒΥΖΙΚΙΩΤΩΝ - ΠΑΝΑΡΚΑΔΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ"
Τα αιτήματα των Γορτύνιων είναι ξεκάθαρα:
Άμεση αποκατάσταση της κυκλοφορίας, με προσωρινές αλλά ασφαλείς λύσεις.
Επαρκής χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση της Εθνικής Οδού «Τρίπολης-Βυτίνας-Αρχαίας Ολυμπίας» στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή παρακαμπτήριου άξονα στα Λαγκάδια, έτσι ώστε να παρακαμφθούν τα δύσβατα και επιρρεπή σε κατολισθήσεις αυτά σημεία.






Οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ κατέθεσαν ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τις επικίνδυνες κατολισθήσεις στη Γορτυνία
Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ
"Παραμένουν και πολλαπλασιάζονται τα προβλήματα στην εθνική οδό Τρίπολης - Πύργου (ΕΟ 74)  λόγω των συνεχών κατολισθήσεων αναφέρει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ σε ερώτηση που υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης.
Τα τελευταία περιστατικά τον Μάρτη και τον Απρίλη - που από τύχη δεν υπήρξε τραυματισμός ή κι απώλεια ζωής - έχουν εντείνει την αγανάκτηση των κατοίκων, οι οποίοι προετοιμάζουν παρεμβάσεις και κινητοποιήσεις. 
Εξαιτίας των κατολισθήσεων στον δρόμο «καρμανιόλα» ΕΟ74, η περιοχή της Γορτυνίας έχει κοπεί στα δύο, ενώ οι κάτοικοι της γύρω περιοχής δεν μπορούν να εκτελέσουν ούτε τις πιο απλές καθημερινές τους δουλειές.  
Η γενικότερη δε οδική υποδομή είναι άκρως προβληματική, αφού οι παράδρομοι δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν μεγάλο όγκο οχημάτων, δεδομένης της εξίσου απαράδεκτης κατάστασης στον παραλίμνιο δρόμο που συνδέει τις περιοχές Τροπαίων –Κοντοβάζαινας με την Εθνική Οδό Πατρών – Τρίπολης (111), καθώς και των Λουτρών Δημητσάνας που δεν μπορεί να καλύψει την ανάγκη κυκλοφορίας μεγάλων οχημάτων. Ακόμα χειρότερα εμποδίζεται η διακομιδή ιατρικών περιστατικών από το ΚΥ Τροπαίων, γεγονός που θέτει την υγεία των κατοίκων της περιοχής σε μεγάλο κίνδυνο.
Η παραπάνω απαράδεκτη κατάσταση είναι ένα από τα πολλά παραδείγματα των αποτελεσμάτων της απαράδεκτης πολιτικής του κόστους-οφέλους που διέπει την ΕΕ, την κυβέρνηση της ΝΔ και όλες τις προηγούμενες, αφού ο συγκεκριμένος οδικός άξονας είναι «μη επιλέξιμος» προς χρηματοδότηση λόγω «ανταποδοτικότητας».
«Ανταποδοτική» άλλωστε για την ΕΕ γίνεται η επισκευή και συντήρηση μίας οδικής αρτηρίας όταν εγγυάται το κέρδος στους επιχειρηματικούς ομίλους που θα εμπλακούν όπως κι όταν μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της λεγόμενης στρατιωτικής κινητικότητας για ιμπεριαλιστικούς πολέμους στους οποίους η κυβέρνηση της ΝΔ εμπλέκει το λαό (πχ με τη διέλευση βαρέων στρατιωτικών οχημάτων). Την ώρα που προκλητικά δίνονται μέσω του ReaArm Europe 800 δις για την πολεμική βιομηχανία και προωθούν περικοπές ακόμα και από το λεγόμενο «Ταμείο Συνοχής», οι λαϊκές ανάγκες  στην Αρκαδία όπως και σε όλη την Ελλάδα για σύγχρονους, ασφαλείς οδικούς άξονες αποτελούν σταθερά «περιττό κόστος».
Λύση δεν αποτελεί ο λαός  να πληρώσει πάλι  μέσω των ήδη πενιχρών οικονομικών των δήμων στερούμενος άλλες ανάγκες του αλλά να δοθούν όλα τα απαιτούμενα κονδύλια από τον πακτωλό των δις για την πολεμική προετοιμασία και την στήριξη της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.
Με βάση τα παραπάνω  ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ υπέβαλε τα εξής ερωτήματα:
«Ερωτάται η Επιτροπή πώς τοποθετείται:
- Στο κατεπείγον αίτημα των κατοίκων της Αρκαδίας, των μαζικών φορέων τους για άμεση χρηματοδότηση και  υλοποίηση του ζωτικού έργου της Εθνικής οδού Τρίπολης-Πύργου στο τμήμα Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία με παράκαμψη των Λαγκαδίων;
- Στο γεγονός ότι η πολιτική ΕΕ και κυβερνήσεων με βάση το κόστος-όφελος αφήνει κρίσιμες για τη ζωή και την καθημερινότητα του λαού οδικές αρτηρίες ασυντήρητες, ανολοκλήρωτες, και τελικά επικίνδυνες για την ζωή και την ασφάλειά του;».
Ερωτήματα από το ΠΑΣΟΚ στη Βουλή για τις κατολισθήσεις στη Γορτυνία
 Ερώτηση για το δίκαιο και χρόνιο αίτημα των κατοίκων της Γορτυνία να λυθεί το πρόβλημα των συνεχών πτώσεων βράχων που διακόπτουν το οδικό δίκτυο  κατέθεσαν οι Βουλευτές  Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος και Μιχάλης Κατρίνης
Στην ερώτηση μεταξύ άλλων αναφέρουν «Στις 5 Απριλίου σημειώθηκε μεγάλη κατολίσθηση στο 68ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Τρίπολης – Πύργου (ΕΟ74), κοντά στα Λαγκάδια Γορτυνίας, με την αποκόλληση τεράστιων βράχων που κατέληξαν στο οδόστρωμα. Ως αποτέλεσμα, ο δρόμος παραμένει κλειστός, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στους κατοίκους της περιοχής.
Είχε προηγηθεί, μόλις στις 29 Μαρτίου, πτώση βράχων σε κοντινό σημείο, ενώ στην ίδια περιοχή έχουν καταγραφεί πολλά παρόμοια περιστατικά στο παρελθόν, αρκετά εκ των οποίων οδήγησαν ξανά στη διακοπή της κυκλοφορίας επί της ΕΟ74. Η κατάσταση αυτή ουσιαστικά αποκόπτει τη Γορτυνία – αλλά και την Πελοπόννησο – σε δύο μέρη.
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Γορτυνίας, που συνεδρίασε εκτάκτως και κατεπειγόντως στις 6 Απριλίου, έλαβε ομόφωνη απόφαση, η οποία έχει ήδη κοινοποιηθεί στην Κυβέρνηση και την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Στην απόφαση αυτή επισημαίνεται το μέγεθος του προβλήματος και προτείνονται συγκεκριμένες ενέργειες για την αντιμετώπισή του.
Με την παρούσα ερώτηση, η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ ζητά από την Κυβέρνηση να ανταποκριθεί άμεσα, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, στα αιτήματα του ομόφωνου ψηφίσματος του Δημοτικού Συμβουλίου Γορτυνίας.
Κυβέρνηση και Περιφέρεια οφείλουν να επιδείξουν τη δέουσα ευαισθησία και υπευθυνότητα, καθώς πολίτες και δημοτική αρχή προειδοποιούν για άμεσο κίνδυνο απώλειας ανθρώπινων ζωών. Η αγανάκτηση των κατοίκων, ιδίως των πιο ηλικιωμένων και ευάλωτων, οι οποίοι αισθάνονται αποκλεισμένοι, εντείνεται καθημερινά.
Επιπλέον αναπάντητο έμεινε το ερώτημα για την εξειδίκευση της δράσης για την αντιμετώπιση των κατολισθήσεων και της διάβρωσης των εδαφών με συνολικό προϋπολογισμό 5 εκατομμυρίων ευρώ, στο πλαίσιο της Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027, που ανακοινώθηκε στις 28 Νοεμβρίου 2024.
Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών με τη σχετική απάντηση του μας ενημέρωσε ότι «το θιγόμενο θέμα δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητά του» παρότι η  ωρίμανση της δημοπράτησης του έργου «Τμήμα παράκαμψης Λαγκαδίων του Οδικού Άξονα Τρίπολη – Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία» του οποίου εμπίπτει στην αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου.
Επειδή πολίτες και δημοτική αρχή προειδοποιούν για τον κίνδυνο απωλειών ανθρώπινων ζωών από την πτώση, ενώ η αγανάκτηση των πολιτών, ειδικά των πιο ηλικιωμένων και ευάλωτων που νιώθουν αποκλεισμένοι, εντείνεται καθημερινά, ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
1.    Θα ανταποκριθούν, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, στα αιτήματα που έθεσε το ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Γορτυνίας (ΑΔΑ: 6Ξ0ΛΩ90-8ΟΝ);
2.    Σε ποια από τα έργα που παρέθεσε στην αριθ. πρωτ.: 7604/11.02.2025 απάντηση του το Υπουργείο Εσωτερικών περιλαμβάνουν παρεμβάσεις σε σημεία που σημειώνονται πτώσεις βράχων;
3.    Ποιες είναι οι πηγές χρηματοδότησης που αναζητά το Υπουργείο Εσωτερικών για το έργο «Αγροτική Οδοποιία Δήμου Γορτυνίας», προϋπολογισμού 2.075.273,81€, που έχει προτείνει ο Δήμος Γορτυνίας και πότε θα ολοκληρωθεί η «αναζήτηση» αυτή;
4.    Πότε ακριβώς αναμένεται να ανατεθεί και καταρτιστεί η «γεωλογική – γεωτεχνική μελέτη «σε επικίνδυνες θέσεις του Επαρχιακού και Εθνικού οδικού δικτύου της Π.Ε. Αρκαδίας, όπως την Ε.Ο. Τρίπολης – Πύργου στην περιοχή της Τ.Κ Λαγκαδίων, την ΕΠ. Ο. Λεωνιδίου – Τσιταλίων – Πουλήθρων αλλά και την Επ.Ο. Δρακοβούνίου – Κερπινή» που ανέφερε η Περιφέρεια Πελοποννήσου στην αριθμ. πρωτ. 27596/29.01.2025 απάντησή της;
5.    Πως θα διασφαλιστεί ότι δεν θα σημειώνονται πτώσεις βράχων σε σημεία, όπως ο «Βράχος» Κερπινής, στα οποία ήδη χρηματοδοτήθηκαν παρεμβάσεις, σύμφωνα με την απάντηση της Περιφέρειας Πελοποννήσου;
6.    Γιατί παραμένει αναπάντητο το ερώτημα από την Περιφέρεια Πελοποννήσου για την εξειδίκευση της δράσης για την αντιμετώπιση των κατολισθήσεων και της διάβρωσης των εδαφών με συνολικό προϋπολογισμό 5 εκατομμυρίων ευρώ, στο πλαίσιο της Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027, που ανακοινώθηκε στις 28 Νοεμβρίου 2024 η Περιφέρεια Πελοποννήσου;

7.    Σε ποια ακριβώς φάση βρίσκεται η ωρίμανση δημοπράτησης του έργου «Τμήμα παράκαμψης Λαγκαδίων του Οδικού Άξονα Τρίπολη – Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία» που εμπίπτει στην αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών; Δεσμεύεται η  πολιτική ηγεσία του Υπουργείου για την επιτάχυνση των διαδικασιών ωρίμανση του έργου;".
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης κηρύχθηκε ο Δήμος Γορτυνίας
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Πολιτικής Προστασίας για την διαχείριση των συνεπειών που προέκυψαν από την εκδήλωση εκτεταμένων κατολισθήσεων, κηρύσσεται ο Δήμος Γορτυνίας με απόφαση που υπέγραψε σήμερα 11 Απριλίου, ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Νικόλαος Παπαευσταθίου, κατόπιν σχετικού χθεσινού αιτήματος του Δήμου Γορτυνίας που υπογράφει ο Δήμαρχος Ευστάθιος Κούλης.  "Η εν λόγω κήρυξη θα ισχύει για ένα μήνα έως 29 Απριλίου 2025. Αυτή η διαδικασία είναι αναγκαία ώστε να επιτραπεί η ομαλή και αποτελεσματική αποκατάσταση των ζημιών και η υποστήριξη των πληγέντων κατοίκων". 
Σεισμός 3.5 Ρίχτερ με επίκεντρο τα Λαγκάδια
Σεισμός 3.5 Ρίχτερ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωμεσογειακού Σεισμολογικού Κέντρου, έγινε στις 9.04 το βράδυ του Σαββάτου (12/4/2025), με επίκεντρο 6 χιλιόμετρα βορειοδυτικά των Λαγκαδίων, στη Γορτυνία.
Το εστιακό βάθος ήταν στα 11 χιλιόμετρα.
      *  Χρήστος Παναγιωτόπουλος 
          Μοναστηράκι Γορτυνίας 

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη